۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲

نظر دو مرجع تقلید درباره توافق ژنو

کد خبر : ۱۴۵۶۱۶
صراط: آیات عظام نوری همدانی و مکارم شیرازی در درس خارج امروز خود نسبت به توافق اخیر ژنو واکنش نشان دادند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج خود در مسجد اعظم قم، به توافق ژنو درباره مساله هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: نمی توانیم بگوییم این توافق و قرارداد ایده ال است اما ظاهرا تنها راهی بوده که در شرایط فعلی ممکن بوده است.

وی تصریح کرد: این که برخی در گوشه و کنار گاهی نق می زنند باید شرایط را در داخل و خارج در نظر بگیرند و این که اگر این توافق حاصل نمی شد چه می شد؛ این کار و توافق ظاهرا تنها راه بوده و با مطالعه و مشورت های لازم با متخصصان صورت گرفته و این گونه نبوده که یک وزیر خارجه به تنهایی به این نتیجه برسد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که نباید ناآگاهانه در این باره خرده گیری کرد،‌ گفت: به ویژه این که رهبر معظم انقلاب نیز تایید کردند و ذیل کلام ایشان نیز این نکته را نشان می دهد و ما امیدواریم نتایجی در آینده برای کشور و جامعه داشته باشد.

همچنین آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، از تلاش های تیم مذاکره کننده ایران قدردانی کرد.

این مرجع تقلید گفت: تیم مذاکره کننده در مذاکرات اخیر تلاش بسیاری کردند و ما از تلاش های آنها سپاسگذاری می کنیم، اما همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند همواره باید در سیاست خارجی بر اساس عزت، حکمت و مصلحت حرکت کنیم و در شرایط کنونی نیز ایشان نرمش قهرمانانه را مورد تاکید قرار دادند.
 
آیت الله نوری همدانی گفت: نباید تصور شود با این توافق که کار تمام است و باید همواره در برابر مخالفان و دشمنان بیدار باشیم و رسالت خود را به درستی انجام دهیم.

منبع: رسا
برچسب ها: نظر مراجع توافق ژنو
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم