۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱

۲۲.۵ درصد پرونده‌های طلاق در سامانه «تصمیم» به سازش منجر شد

۲۲.۵ درصد پرونده‌های طلاق در سامانه «تصمیم» به سازش منجر شد
مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱۶۴ هزار زوج تقاضای طلاق خود را سال گذشته در سامانه «تصمیم» ثبت کردند که ۲۲.۵ درصد آنها با ارائه خدمات مشاوره‌ای به سازش رسیدند.
کد خبر : ۶۵۸۴۱۴

به گزارش صراط به نقل ازسامانه تصمیم طرح مشترک سازمان بهزیستی و قوه قضاییه به‌منظور کاهش طلاق است که متقاضیان طلاق در آن ثبت نام می‌کنند و جلسه های مشاوره برای آنها با هدف سازش برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور روز شنبه در نشست تخصصی کارشناسان بهزیستی استان اصفهان که به مناسبت هفته جمعیت برگزار شد، افزود: در رابطه با طلاق در «سامانه مسیر» (مدیریت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه) نیز سال گذشته ۲۰ هزار پرونده پایشی داشتیم.

معصومه توکلی همچنین با اشاره به تاکید قوانین و اسناد بالادستی کشور بر موضوع فرزندآوری، تصریح کرد: بهزیستی به‌عنوان سازمان دوستدار خانواده به این موضوع ورود کرده است.

وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی خانواده‌ها که از بضاعت مالی مناسبی نیز برخوردارند تمایل چندانی به فرزندآوری از خود نشان نمی دهند که بخش قابل توجه آن به اضطراب و نگرانی خانواده‌ها باز می‌گردد.

توکلی تاکید کرد: تمایل نداشتن به فرزندآوری بسیار فراتر از دغدغه‌های مالی است و نباید فقط روی این موضوع متمرکز شد بلکه لازم است زمینه‌های روانشناختی این مساله بررسی شود.

وی افزود: نمی‌توان این مساله را فقط با یک گفت و گوی ساده مطرح کرد اما با ارائه راهکار باید به کاوش بیشتر آن پرداخت.

رییس دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: بیش از سه هزار و ۲۰۰ مرکز مشاوره دولتی و غیردولتی زیر نظارت سازمان بهزیستی در کشور فعالیت می‌کنند و در دسترس بودن و پاسخگو بودن از خصوصیات مهم آنهاست.

توکلی با بیان اینکه بهزیستی به‌منظور تحکیم خانواده فعال است، افزود: ما در رابطه با فرزندآوری معتقد هستیم که باید بررسی تخصصی بیشتری علاوه بر ارائه ایده‌ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: اصفهان به‌عنوان نخستین استان به این مساله ورود پیدا کرده و فرهنگ‌سازی در زمینه مشاوره و ارائه خدمات روانشناختی مؤثر بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور در سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشاوره حضوری در مراکز خود داشته است، اظهار کرد: بیش از سه هزار جلسه مشاوره پارسال در مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی برگزار شده است.

رییس دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: بیش از ۲ هزار مربی متخصص در این زمینه در مراکز بهزیستی کشور فعالیت می‌کنند.

توکلی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج، روابط زوجین، فرزندپروری و مهارت‌های زندگی از دیگر خدمات مراکز بهزیستی است، تصریح کرد: یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشاوره موفق نیز از طریق سامانه تلفنی ۱۴۸۰ در سال گذشته صورت گرفت.

برچسب ها: طلاق سازش