آرشیو

تصاویر / طبیعت بهاری و روح نواز هورامان تخت

روستای اورامان تخت که در منطقه اورامانات واقع شده، یکی از زیباترین مناطق کوهستانی ایران و اماکن دیدنی استان کردستان است. رودخانه‌های سیروان و لیله که از میان این دهکده می‌گذرند، طراوت و شادابی را به این ناحیه هدیه می‌دهند. اورامان یکی از مناطق گردشگری زیبای ایران است که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از آن بازدید می‌کنند.

تصاویر / هنر اصیل ایرانی در دستان توانمند زنان خراسان جنوبی

زنان در خراسان جنوبی از قدیم در کنار فعالیت‌های دامداری و کشاورزی به تولید انواع صنایع‌دستی نیز اشتغال داشته‌اند و زنان روستایی، پیشرو در تولید محصولات صنایع دستی این استان هستند. این زنان توانمند در زمینه تولید انواع پارچه دستباف شامل حوله، برک، مله، جاجیم، انواع گلیم، پلاس، گوهرسنگ، رودوزی‌های سنتی و حصیربافی خراطی و سفالگری و سوزن دوزی فعال بوده و سهم عمده‌ای از پیکره تولید صنایع دستی خراسان جنوبی و ایران را به خود اختصاص داده‌اند. روستای خراشاد که با همت زنانش جهانی شد، این روستا سال ۱۳۹۷ به عنوان روستای جهانی توبافی (حوله‌بافی سنتی) از سوی شورای جهانی صنایع دستی به ثبت رسید. قدیمی‌ترین کُلکار (دستگاه ثابت توبافی) با بیش از ۲۰۰ سال قدمت در این خانه‌ای در این روستا وجود دارد. روستای چنشت که به سرزمین رنگ ها‌ی ایران معروف است یکی از روستا‌های بخش مود شهرستان سربیشه است استفاده از رنگ‌های متنوع و شاد در پوشش بانوان این روستا از ویژگی‌های این روستا است.

تصاویر / دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب

در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان، صبح امروز دوشنبه با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

تصاویر / جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا

شهرستان مرزی بندر آستارا در آخرین نقطه جغرافیایی شمال غرب کشور قرار گرفته و با ۲۰۰ کیلومتر فاصله از رشت مرکز استان گیلان و ۴۹۳ کیلومتر مربع وسعت، دارای ۳۸.۵ کیلومتر مرز مشترک خشکی، رودخانه‌ای و ریلی با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۵ کیلومتر مرز ساحلی است. این شهرستان که در ساحل غربی دریای خزر و در شمالی‌ترین نقطه گیلان واقع شده، با داشتن آمیزه‌ای از جذابیت‌های گردشگری اعم از کوهستانی، تجاری، مرزی و ساحلی از سه دهه پیش تاکنون به قطب گردشگری - مرزی شمال ایران تبدیل شده است. آستارا که مهم‌ترین مسیر خروجی ترانزیتی و فعال‌ترین مرز زمینی صادراتی کشور محسوب می‌شود، با داشتن گمرکی فعال دارای مرز‌های زمینی، ریلی و آبی با جمهوری آذربایجان بوده و این نیز سبب رونق در مبادلات مرزی، تجاری و بین‌المللی شده است. این شهرستان مرزی استان گیلان که از جاده و نوار مرزی زببا و دیدنی بهره‌مند است، سرسبزترین نقاط جنگل‌های هیرکانی خزری - مرزی ایران را در خود جای داده است و به دلیل داشتن سواحل ماسه‌ای زیبا در کنار دریای خزر و مرز دریایی و ریلی با کشور آذربایجان و کوهستان بسیار زیبا و پرپیچ و خم گردنه حیران که در جاده آستارا به اردبیل قرار دارد، از آوازه بسیاری در میان طبیعت دوستان برخوردار است.

تصاویر / برداشت گل محمدی در میمند

میمند فارس در ۹۵ کیلومتری شیراز و ۶۵ کیلومتری فیروزآباد با بیش از ۱۱۰ کارگاه فعال و تولید ۲۵ میلیون لیتر انواع عرقیات و گلاب دارای جایگاه ویژه‌ای در تولید محصولات باغی و زراعی کشور است.

تصاویر / جاذبه‌های گردشگری شیراز

شیراز است و یک دنیا رمز و راز… شهری که با حافظیه و سعدیه یکی از زیباترین شهر‌های کشورمان است و همواره در ستایش و وصف زیبایی‌های آن مورد توجه شاعران قدیم و جدید بوده است؛ از این رو در تقویم نیز روزی به نام روز شیراز نامگذاری شده. شیراز یکی از قطب‌های گردشگری و فرهنگی است که جاذبه‌های تاریخی جاذبه‌های فرهنگی طبیعی و مذهبی را در دل خود جای داده. شناساندن جاذبه‌های دیگر این شهر به جز شاهچراغ، سعدیه و حافظیه امری است ضروری که ما در این مجموعه به معرفی دروازه قران، مسجد نصیرالملک، مسجد وکیل، حمام وکیل، مدرسه‌ی خان، ارگ کریمخانی، باغ‌های ارم، عفیف اباد، نارنجستان قوام، عمارت شاپوری، تخت جمشید، دریاچه‌ی مهارلو کوچه‌های بافت قدیم، خانه‌هایی قدیمی که هنوز هم در ان‌ها زندگی جریان دارد.

تصاویر / بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

با شروع خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین در غزه، صد‌ها پلیس وارد میدان مرکزی دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس و دیگر مناطق شدند و اساتید و دانشجویان طرفداران فلسطینی را با ضرب و شتم سرکوب و جمع زیادی را بازداشت کردند.

تصاویر / زندگی طلبگی

امام جعفر صادق علیه السلام، رئیس و بنیان‌گذار مکتب شیعه جعفری است. شخصیتی عالم و بزرگوار که در طول عمر ۶۵ ساله خود، بیش از چهار هزار شاگرد را در علوم و دانش‌های گوناگون فقهی، علمی، کلامی، توحیدی، ولایتی، حدیث نفس، معرفت‌شناسی و … آموزش دادند به طوری که چهره‌های علمی بزرگی مانند جابر بن حیان، زراره بن اعین، ابان بن تغلب، ابو حمزه ثمالی، هشام بن حکم، مفضل بن عمر و بسیاری شخصیت‌های شناخته‌شده و مطرح در مکتب آن حضرت علم و دانش آموختند. شاگردان امام صادق (ع) تنها از میان مردم شیعه مذهب نبودند، بلکه حتی مردمی از اهل سنت، یهودیان و مسیحیان هم در مکتب آن حضرت شاگردی کرده و از دانش و علم ایشان بهره بردند. حوزه‌های علمیه یادگار مکتب امام صادق (ع) بوده و طلبه‌های امروز، شاگردان و رهروان آن حضرت در تعلیم، تربیت، تحصیل و تدریس علوم دینی هستند. گزارش پیش رو زندگی طلبگی طلاب در حال تحصیل در حوزه علمیه شهرستان گرگان را به تصویر کشیده است.

تصاویر / گردهمایی بزرگ حجاج

در این مراسم که در استادیوم ۱۲ هزار نفری مجموعه آزادی تهران برگزار شد، علاوه‌بر جمعی از زائران اعزامی به حج ۱۴۰۳، نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت، مسئولان سازمان حج و زیارت و دیگر مقامات کشوری حضور داشتند و آخرین اطلاعات و راهنمایی‌ها را درباره این سفر معنوی به زائران ارائه کردند.

تصاویر / حضور علی لاریجانی در مراسم سالگرد استاد مطهری

علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت تمام و مشاور رهبر انقلاب در مراسم سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری که عصر امروز پنجشنبه در مسجد جامع نارمک برگزار شد حضور یافت. این مراسم از طرف خانواده شهید مطهری و ستاد سالگرد در مسجد جامع نارمک برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا هاشمی تهرانی به سخنرانی خواهد پرداخت.
۱