۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۰

نیروهای‌اطلاعاتی‌مانع‌حملات‌پنهان‌دشمن

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: امنیتی که در جامعه کنونی ما وجود دارد؛ حاصل کار وزارت اطلاعات و بخش‌های امنیتی همچون سپاه است که مانع حملات پنهان دشمن شده است.
کد خبر : ۹۸۹۲۲
به گزارش صراط، فریدون عباسی ظهر امروز در همایش کاربرد فناوری هسته‌ای در سلامت، کشاورزی و صنعت اظهار داشت: آنچه امروز در زمینه فناوری‌های هسته‌ای به آن دست یافته‌ایم، حاصل مقاومت مردم در برابر سختی‌ها، ثمره‌خون شهیدان دفاع مقدس و نتیجه تقویت مدیران انقلابی در کشور است.

وی ادامه داد: آینده‌نگری و خوش‌فکری برخی افراد انقلابی از جامعه علمی کشور در راه‌اندازی دوره‌های تحصیلات تکمیلی که در دهه 60 انجام شد در واقع نوعی آینده‌نگری و تربیت نیرو برای میدان دفاع علمی کنونی کشورمان بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه افرادی مانند شهید شهریاری خاکریزهای دفاع علمی را پشت سر گذاشته بودند، خاطرنشان کرد: در واقع دشمن از ابتدا ترور افرادی همچون شهید مطهری را به عنوان مغز متفکر کشور ما در سرلوحه کار خود قرار داده بود و با ترور افراد مختلف قصد داشت در کشور ایجاد ترس و رعب کند؛ به گونه‌ای که در دوران جنگ؛ 17 هزار شهید ترور توسط گروهک‌های منافقان را داریم. 

وی با اشاره به اینکه در دوره بازسازی پس از جنگ مردم ما با شوک اقتصادی شدیدی مواجه شدند، تصریح کرد: رسیدن دلار از هفت به 300 تومان آغازگر یک جنگ اقتصادی شدید بود، اما مردم ما این دوران سخت را تحمل کردند تا به آینده روشنی کنونی که نتیجه خودباوری و ایمان به خداوند و دوری از ترس است، دست پیدا کنند.

عباسی با اشاره به اینکه نتایج کنونی حاصل مقاومت‌های گذشته و تحمل تحریم‌ها است، عنوان کرد: در صنعت هسته‌ای کشور تجربه بیش از 20 سال تحریم را داریم که باعث نوآوری و  پیشرفت صنعت هسته‌ای کشور ما شد.

وی با بیان اینکه آینده روشن کشور ما در گرو وحدت کلمه است، یادآور شد: در این راه مسئولان نیز باید دوری جستن از مادیات و توجه به معنویات را سرلوحه کار خود قرار دهند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه اکنون باید به امنیت ملی بیش از گذشته اهمیت دهیم، تأکید کرد: امنیتی که در جامعه کنونی ما وجود دارد؛ حاصل کار وزارت اطلاعات و بخش‌های امنیتی همچون سپاه است که باید قدردان دقت بخش‌های پنهان امنیتی نیروهای اطلاعاتی کشورمان باشیم.

وی ادامه داد: اگر این دقت امنیتی نبود این امکان وجود داشت که کشور ایران نیز همانند کشورهایی مانند ژاپن، اسپانیا و انگلیس مورد حملات بیولوژیک شیمیایی و موارد دیگر قرار گیرد، چراکه بنا بر اطلاعات به دست آمده اینگونه حملات برای ایران نیز برنامه‌ریزی شده بود.

عباسی ابراز داشت: کشور آمریکا تنها یک مرز ناامن دارد که مدام مورد تهدید است و این در حالی است که ایران به دلیل مرزهای ناامن فراوان برای حفظ امنیت روزانه شهید می‌دهد.

وی اضافه کرد: بنا بر برخی اطلاعات دشمنان قصد داشتند با ترور افراد غیرمشهور مانند مهندسان عادی ایجاد وحشت در جامعه کنند که مأموران امنیتی از این کار جلوگیری کرده‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه مردم باید در توسعه مشارکت داده شوند ، اذعان داشت: اگر بخواهیم سرپای خود بایستیم، باید به صادرات بیش از گذشته اهمیت دهیم؛ از این رو قصد داریم تولیدات هسته‌ای خود را ثبت استاندارد جهانی کنیم تا در عرصه جهانی با این روش به صدور انقلاب بپردازیم.

منبع: فارس