۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲

تاثیر عجیب اندروید ۱۵ بر شارژدهی شما!

تاثیر عجیب اندروید ۱۵ بر شارژدهی شما!
رود گوشی‌ها به حالت Doze تا ۵۰ درصد در اندروید ۱۵ افزایش می‌یابد که این امر شارژدهی باتری در حالت استندبای را بیشتر می‌کند.
کد خبر : ۶۵۸۴۱۷

به گزارش ثرلط به نقل از خبرآنلاین، اندروید ۱۵ سرعت ورود گوشی شما به حالت Doze Mode را افزایش می‌دهد تا شارژدهی باتری در حالت استندبای بیشتر شود. درنتیجه برخی از دستگاه‌ها در آخرین سیستم‌عامل اندروید تا ۳ ساعت شارژ استندبای بیشتری خواهند داشت.

 

براساس گزارش Android Authority، «دیو برک»، معاون مهندسی پلتفرم اندروید می‌گوید سرعت ورود گوشی‌ها به حالت Doze را تا ۵۰ درصد در اندروید ۱۵ افزایش داده است که این امر شارژدهی باتری در حالت استندبای را بیشتر می‌کند. در حالت Doze فعالیت تمامی اپلیکیشن‌ها به حالت تعلیق درمی‌آید. حالت Doze یکی از قابلیت‌های اصلی سیستم مدیریت انرژی اندروید از نسخه ۶.۰ بوده است، و به گفته دیو برک، این ویژگی شاهد پیشرفت‌های بیشتری در اندروید ۱۵ است.

این بهینه‌سازی برای همه دستگاه‌هایی که آپدیت اندروید ۱۵ را دریافت می‌کنند، ارائه می‌شود. این بدان معناست که دستگاه‌هایی که اندروید ۱۵ دارند، ۵۰ درصد سریع‌تر از دستگاه‌های مجهز به اندروید ۱۴ وارد حالت Doze می‌شوند.

تاثیر عجیب اندروید ۱۵ بر شارژدهی شما!

اندروید ۱۵ شارژدهی باتری در حالت استندبای را بیشتر می‌کند

انتخاب بهترین زمان برای پردازش داده‌های پس‌زمینه در اندروید و حتی در سیستم‌عامل Wear OS یک مسئله بزرگ برای بهبود شارژدهی باتری محسوب می‌شود. وقتی که نمایشگر گوشی خود را خاموش می‌کنید، پس از مدتی گوشی اندرویدی شما به حالت Doze می‌رود تا شارژ کمتری مصرف شود. مطمئناً وقتی گوشی سریع‌تر به این حالت برود، عمر باتری در حالت استندبای بیشتر خواهد بود.

این بهبود به همه دستگاه‌هایی که به‌روزرسانی اندروید ۱۵ را دریافت می‌کنند، ارائه خواهد شد. این امر شامل سیستم‌عامل Wear OS نیز می‌شود؛ البته آپدیت Wear OS ۵ برپایه اندروید ۱۴ است و نه اندروید ۱۵. بااین‌وجود، احتمال دارد این قابلیت جدید در به‌روزرسانی Wear OS ۶ در سال آینده میلادی منتشر شود.

گوگل به تازگی نیز در اندروید ۱۵ قابلیت‌های جدیدی را برای مقابله با سرقت گوشی معرفی کرد.