۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰

اعلام میزان رشوه داده‌شده به چهار فرد متهم در فساد فوتبال

اعلام میزان رشوه داده‌شده به چهار فرد متهم در فساد فوتبال
رئیس فدراسیون فوتبال رقم رشوه داده‌شده از سوی باشگاه مس رفسنجان به چهار متهم این پرونده را که مربوط به چند سال پیش می‌شود، اعلام کرد.
کد خبر : ۶۵۸۳۸۳

به گزارش صراط به نقل ازتسنیم مهدی تاج درباره پرونده فساد در فوتبال گفت: مدتی پیش یک نهاد، گزارشی دراین‌باره به ما داد و اعلام کرد که سه نفر از پرسنل فدراسیون در این ماجرا بودند.

وی ادامه داد: این ماجرا مربوط به سال 1400 است که البته من در فدراسیون نبودم. وقتی متوجه نوع فساد که رشوه بود شدم گفتم که باید در دادگستری مورد بررسی قرار گیرد چرا که رکن قضایی فدراسیون نمی‌تواند به این موضوع رسیدگی کند.

تاج عنوان کرد: با وجود این به این نتیجه رسیدیم که افراد حاضر در این پرونده (خداداد افشاریان و سهیل مهدی) را فعلاً تعلیق کنیم تا زمانی که تکلیف از سوی نهاد قضایی مشخص شود. اگر تخلف و فساد احراز شود بدون تعارف و اغماض از تمام فعالیت‌های فوتبالی محروم خواهند شد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره عدد رشوه داده‌شده اظهار داشت: این موارد را بهتر است مقامات قضایی اعلام کنند، فقط این را می‌توانم بگویم که سه نفر مسئول فدراسیون فوتبال و یک نفر فرد رسانه‌ای هر کدام حدود 25 سکه گرفته‌اند.

تاج در پاسخ به این پرسش که این رشوه به‌چه‌منظوری داده شده است، تصریح کرد: نمی‌دانم. این پرونده فعلاً در مرحله بازپرسی است و قاضی این افراد را خواسته و به آنها تفهیم اتهام کرده است و بعد هم بدون وثیقه آزاد شده‌اند.

وی یادآور شد: اگر این افراد تبرئه شوند می‌توانند به کارشان ادامه دهند  اما اگر اثبات شود کمیته اخلاق فدراسیون هم برای آنها تنبیهاتی در نظر خواهد گرفت. دو نفر (افشاریان و مهدی) استعفا کردند و در این زمینه درخواست خودشان و فدراسیون یکی بوده که کناره‌گیری کنند.

تاج درباره علت تأخیر در پرونده و همچنین تعلیق دو عضو فدراسیون گفت: موضوع محرمانه بود و باید تحقیقات انجام می‌شد. درباره تأخیر دوسه‌روزه هم باید بگویم هنوز هم نمی‌دانیم مشخصاً مقامات قضایی چه تصمیمی می‌گیرند و باید دید اتهام درست است یا خیر.

به گزارش تسنیم این پرونده مربوط به باشگاه مس رفسنجان و سال‌های 1398 تا 1400 است که در آن علاوه بر سهیل مهدی و خداداد افشاریان، نام یکی از افرادی که در آن زمان مسئولیتی مهم در سازمان لیگ داشت نیز به‌عنوان متهم به چشم می‌خورد. این فرد اکنون مسئولیت اجرایی ندارد و چندی پیش به‌عنوان یکی از مشاوران رئیس فدراسیون انتخاب شده بود.

برچسب ها: فوتبال رشوه