۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵

صدور پروانه ساخت فیلم برای بهروز افخمی و کارگردان‌های «هناس» و «بی‌صدا حلزون»

صدور پروانه ساخت فیلم برای بهروز افخمی و کارگردان‌های «هناس» و «بی‌صدا حلزون»
بهرنگ دزفولی‌زاده، حسنی دارابی و بهروز افخمی برای ساخت فیلم مجوز گرفتند.
کد خبر : ۶۵۷۱۵۲

به گزارش صراط به نقل از ایسنا، بهروز افخمی در حالی که هنوز فیلم «استاد» را به کارگردانی عماد حسینی در سینماها اکران نکرده، مجوز ساخت یک فیلم دیگر را با این فیلمساز جوان گرفت.

«استاد» که در جشنواره فجر دو سال قبل رونمایی شد، داستانی را با بازی حسن معجونی با اشاره به ماجرای جنبش «می‌تو» روایت می‌کند. این تهیه‌کننده و کارگردان به تازگی برای فیلم «کاغذ شطرنجی» براساس فیلمنامه‌ای که نوشته خود افخمی است پروانه ساخت گرفته‌اند.

افخمی فیلم «صبح اعدام» را نیز در ژانر تاریخی – سیاسی معاصر در سال گذشته ساخت که روایتگر آخرین ساعت‌های پیش از تیرباران طیب حاج‌رضایی و اسماعیل رضایی است و مدتی قبل به ایسنا گفت، قصد دارد این فیلم را به همراه «استاد» برای اکران تابستانی آماده کند.

بجز «کاغذ شطرنجی» شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی اخیرا با ساخت سه فیلم‌نامه دیگر هم موافقت کرده است.

به گزارش اداره‌ کل روابط عمومی سازمان سینمایی، فیلم‌نامه‌ «خدای جنگ» به تهیه‌کنندگی سعید سعدی، کارگردانی حسین دارابی و نویسندگی احسان ثقفی یزدی نیز از فیلمنامه‌های مجوز گرفته این شورا است.

دارابی پیش‌تر فیلم‌های «مصلحت» و «هناس» را کارگردانی کرده بود.

همچنین فیلمنامه «کینه» به تهیه‌کنندگی سعید خانی و کارگردانی سیدحسام فرهمندجو و نویسندگی سیدحسام فرهمندجو و محمدعلی حسینی مجوز گرفته است.

«به هرحال رها» به تهیه‌کنندگی محمد احمدی، کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده نیز قرار است ساخته شود. فیلمنامه این اثر را سیدمهدی نریمانی زمان‌آبادی، بهرنگ دزفولی‌زاده و علیرضا تقابن نوشته‌اند.