۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳

خرید تضمینی گندم به یک میلیون و ۳۵۰ هزارتن رسید

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت:  بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون یک میلیون و ۳۵۰ هزارتن گندم با ارزش ۲۲.۵ همت از گندمکاران خریداری شده است.
کد خبر : ۶۵۷۰۹۴

به گزارش صراط عطاالله هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:  بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون یک میلیون و ۳۵۰ هزارتن گندم با ارزش ۲۲.۵ همت از گندمکاران خریداری شده است.

به گفته او، علی رغم گذشت بیش از ۴۰ روز از آغاز فصل برداشت، ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده که این امر منجر به بی اعتمادی و نگرانی کشاورزان شده است چراکه در سنوات گذشته، اواخر فصل خرید پرداخت‌ها با تاخیر انجام می‌شد.

هاشمی ادامه داد: گرچه میزان خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته رشد داشته است، اما به سبب شرایط بارش میزان برداشت تا حدودی کند شده است که در روز‌های آتی با مساعد شدن هوا، برداشت در استان‌های گرمسیر سرعت می‌گیرد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره میزان خسارت سیل اخیر به مزارع گندم افزود: گرچه بارش و سیل اخیر به برخی مزارع گندم خسارت وارد کرده، اما هنوز برآورد دقیقی در خصوص میزان خسارت وجود ندارد که امیدواریم میزان خسارت در حدی نباشد که میزان خرید تضمینی را دچار نقصان کند.

او ادامه داد: با توجه به شرایط بارندگی و مساعدت هوا پیش بینی می‌شود که امسال خودکفایی گندم در حوزه صنف و صنعت و واحد‌های خبازی اتفاق بیفتد.

هاشمی خودکفایی در حوزه گندم را منوط به نحوه مناسب پرداخت مطالبات و اعلام جایزه تحویل گندم اعلام کرد و گفت: علی رغم پیگیری‌های مکرر، هنوز ترتیب اثری در نحوه پرداخت مطالبات و جایزه گندم صورت نگرفته است که امیدواریم هرچه سریع‌تر مطالبات گندمکاران پرداخت شود.