۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰

سرخابی‌ها با بحرانی‌ها!/ ذوب‌آهن و نساجی، گذشته خوش و روزگار ناخوش

موعود بنیادی‌فر به عنوان داور دیدار دو تیم نساجی - پرسپولیس و کوپال ناظمی به عنوان داور دیدار استقلال - ذوب آهن انتخاب شدند.
کد خبر : ۶۵۶۹۱۹

به گزارش صراط به نقل از ایرنا هفته بیست و ششم فرا رسید و دو بازی اصلی این هفته چشم همه فوتبال دوستان را به همراه دارد. دو بازی که دو مدعی اصلی قهرمانی، دو تیم پرطرفدار تهرانی باید مقابل دو تیم بحرانی به میدان بروند.

استقلال و پرسپولیس در صدر جدول تنها یک امتیاز اختلاف دارند. این یعنی لغزش هر کدام به منزله قهرمانی دیگری است. آنها چاره‌ای جز برد در بازی‌های باقیمانده ندارند و اگر مثل هفته قبل مساوی کنند، باید خوش شانس باشند که رقیب هم متوقف شود.

این هفته اما استقلال و پرسپولیس مقابل دو تیم بحران زده قرار خواهند گرفت. دو تیم قدیمی، ریشه‌دار، پرطرفدار و صاحب جام که هوادارانی پرتعداد دارند اما این فصل حال و روز خوبی نداشتند.

اگر به جدول دور برگشت نگاه کنیم پرسپولیس با ۲۳ امتیاز صدرنشین است و استقلال با ۲۲ امتیاز در تعقیب، فاصله این دو با تیم سوم یعنی مس که ۱۶ امتیاز دارد کاملا معنادار است.

اما در همین جدول دور برگشت ذوب آهن با ۸ امتیاز از ۱۰ مسابقه در پله چهاردهم نشسته و نساجی با ۱۲ امتیاز تیم دوازدهم است. یعنی نساجی دور برگشت بهتر از ذوب آهن نتیجه گرفته اما در جدول عمومی لیگ نساجی با ۲۲ امتیاز در پله سیزدهم و ذوب آهن با ۳۳ امتیاز در رتبه هشتم نشسته‌اند.

این هفته پرسپولیس باید در قائمشهر به مصاف نساجی برود. تیمی که هفته قبل دو گل به ذوب آهن در اصفهان زد و بازی پیش از آن در همین ورزشگاه وطنی تراکتور را با یک گل برد. ساکت الهامی نساجی را احیا کرده و از انتهای جدول تکان داده است.

پیشینه ساکت الهامی در نشستن روی نیمکت استقلال و اسکلت اصلی باشگاه نساجی که در سطوح مختلف مدیریتی استقلالی‌های زیادی دارد، همیشه در این سال‌ها باعث حساسیت این مسابقه بود. حالا که دیگر بحث بر سر بقا و ماندن در لیگ برتر است.

اما کار استقلال هم چندان ساده نیست. ذوب آهن در شش بازی خانگی خود در دور برگشت در ورزشگاه فولادشهر ۵ بازی را باخته و یک بازی را برد. آنها دو بازی را با یک گل باختند و سه بازی بعدی را دو بر صفر و تنها برد این تیم برابر آلومینیوم هم دو بر صفر بود.

اما همین ذوب آهن در بازی‌های بیرون خانه تیم دیگری بوده و مقابل مس و هوادار با دو گل پیش بود که بازی را ۲-۲ مساوی کرد. در تبریز هم ۴-۱ تراکتور را برد تا محمد ربیعی ثابت کند بیرون خانه تیم دیگری است..

استقلال بازی قبل در تبریز متوقف شد و حالا چاره‌ای جز بردن ذوب آهن ندارد، همان تیمی که در تبریز ۴ گل زد! محمد ربیعی هم در شروع این فصل کاندیدای نشستن روی نیمکت استقلال بود و برای این مسابقه انگیزه‌های بسیاری دارد.

ولی حتی اگر هیچ کدام این‌ها هم نبود، همیشه بازی سرخابی‌های پایتخت در هر هفته مهم است. به خصوص اگر در مقابل تیم‌های بحران زده و در خطر باشد!