۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵

کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت/کاهش سرقت مسلحانه

کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت/کاهش سرقت مسلحانه
ئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کشف بیش از ۵۰۰ دستگاه تلفن همراه مسروقه از ۷۴ سارق به‌عنف و قاپ‌زنی حرفه‌ای در پایتخت خبر داد.
کد خبر : ۶۵۵۴۴۹

به گزارش صراط به نقل از ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی در حاشیه اجرای طرح برخورد با سارق به‌عنف و زورگیر که در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: همکاران من در پلیس آگاهی تهران بزرگ پس از چندین روز کار اطلاعاتی، موفق به شناسایی تعدادی از سارقان به عنف و قاپ‌زن شده و در نهایت طی ۴۸ ساعت گذشته با هماهنگی مقام قضایی، عملیات متعددی را به اجرا گذشته و در مجموع ۷۴ نفر از سارقان به عنف حرفه‌ای و قاپ‌زن را دستگیر کردند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده گفت: این افراد در بازجویی‌های اولیه به سرقت بیش از ۵۰۰ دستگاه تلفن همراه اعتراف کردند. همچنین با دستگیری این افراد ۲۱ باند سرقت نیز منهدم شد.

ولیپور گودرزی ادامه داد:‌ علاوه بر سارقان دستگیر شده، چند کلاهبردار و اخاذ هم دستگیر شده‌اند. همچنین مالخران اموال مسروقه نیز شناسایی شده‌اند که برخی از آنان دستگیر شده و برخی دیگر نیز به زودی دستگیر خواهند شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه عمده افراد دستگیر شده، سابقه دار  و جزو سارقان حرفه‌ای هستند، گفـت: خوشبختانه هماهنگی خوبی با دستگاه قضایی داریم و این افراد روانه زندان خواهند شد. بعد از آن هم با پابندهای الکترونیک کنترل خواهند شد.

ولیپور گودرزی در پاسخ به پرسشی در خصوص آمار سرقت مسلحانه نیز گفت:‌ سرقت مسلحانه کاهش یافته است اما در مواردی همچنان سلاح در دسترس مجرمان هست و ما در حال برخورد با این افراد هستیم. همچنین قانون تشدید مجازات در حال پیگیری است.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر در مورد امنیت کنکور سراسری نیز گفت: در زمینه کنکور کارگروهی در وزارت کشور تشکیل شده که فراجا هم عضو آن است و حتما اقداماتی برای بهتر برگزار شدن آن انجام می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره اینکه آیا انتشار ویدیوهایی مانند زورگیری در بزرگراه صدر نشان‌دهنده افزایش جرائم خشن است یا خیر، گفت: چنین مواردی در گذشته هم وجود داشته اما در گذشته ضریب نفوذ اینترنت به اندازه امروز نبوده است. آمارهای ما نشان می‌دهد که اتفاقا در چنین سرقت‌هایی با کاهش روبه‌رو هستیم، اما انتشار گسترده ویدیو سبب می‌شود که افراد بیشتری از وقوع یک مورد باخبر شوند. در این پرونده همانطور که اخبارش منتشر شد، کاراگاهان پلیس آگاهی در کمترین زمان ممکن مجرمان را شناسایی کردند.

ولیپور گودرزی درباره روند وقوع جرائم از سال ۱۴۰۱ به بعد نیز گفت: در سال ۱۴۰۱ به دلیل اتفاقاتی که رخ داد ما شاهد افزایش ۲۰ درصدی جرائم بودیم. در ماه‌های پایانی سال موفق به توقف رشد این روند شدیم و در سال ۱۴۰۲ نیز با اقدامات انجام شده، وقوع جرائم ۱۲ درصد کاهش پیدا کرد.