۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

لطیفی: صِرف داشتن نظریه نظام انقلابی نمی‌توان مسائل را حل کرد

لطیفی: صِرف داشتن نظریه نظام انقلابی نمی‌توان مسائل را حل کرد
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: مقام معظم رهبری بارها در این خصوص تأکید کرده‌اند که منظور ما از نظام انقلابی، یک مجموعه‌ بی‌نظم نیست و منظور ما از انقلابی بودن، بی‌نظم بودن نیست. باید به این نکته دقت داشت که صِرف داشتن نظریه نظام انقلابی نمی‌توان مسائل را حل کرد. هم‌چنین باید افرادی باشند که این نظریه را دقیق شناخته و آن را عملی کنند.
کد خبر : ۶۴۵۴۵۶

به گزارش صراط به نقل از ایلنا ، میثم لطیفی در همایش «نظریه نظام انقلابی» در مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان این‌که هیچ اهرمی قوی‌تر از اهرم شاخص‌سازی برای الگوی حکمرانی در دنیا وجود ندارد، گفت: باید رفتار خودمان و جامعه را بسنجیم. این یکی از شاخصه‌های اندازه‌گیری است که ما نداریم اما سند ۲۰۳۰ دارد.

رئیس سازمان امور استخدامی تاکید کرد: باید بی‌رحمانه اندازه‌گیری ‌کنیم. باید ببینیم آیا اخلاق امروز افول پیدا کرده است یا افزایش؟ استقلال، عدالت، عزت، عقلانیت و برادری افزایش پیدا کرده یا کاهش؟ این‌ها ارزش است.

وی افزود: نقشه راه چیست؟ آسیب‌ها و موانع نظام انقلابی چیست؟ به برکت خون شهدا و لطف خدا و مقام معظم رهبری این انقلاب زنده است. اما آیا شناختی از موانع داریم و برنامه‌ای برایش طراحی کرده‌ایم؟ انقلاب می‌تواند از نظر سیرت و محتوا دچار انحراف شود و لازم است اندیشمندان سیره و محتوا تهیه کنند.

لطیفی در قسمت دیگری از سخنانش گفت: باید دستور کاری با باور عمیق قلبی برای مدیران و کارگزاران تهیه شود چراکه مدیران و کارگزاران منشا تحول هستند و باید تحول کنند، زیرا مردم ما مردم بسیار خوبی هستند از ما مدیران بیشتر پیرو مکتب انقلاب و مقام معظم رهبری هستند.

وی تاکید کرد: باید گام دوم انقلاب از طریق نخبگان برای کارگزاران تعبیه شود و از آن طریق برای عموم جامعه برنامه‌ریزی کنیم.

لطیفی عنوان کرد: باید ببینیم نظریه نظام انقلابی چه مفهومی دارد و چگونه می‌شود آن را تعریف کرد؛ برای رسیدن به این تعریف دقیق، باید بررسی علمی و پژوهشی انجام دهیم. مقام معظم رهبری بارها در این خصوص تأکید کرده‌اند که منظور ما از نظام انقلابی، یک مجموعه‌ بی‌نظم نیست و منظور ما از انقلابی بودن، بی‌نظم بودن نیست.

وی  اظهار داشت: باید به این نکته دقت داشت که صِرف داشتن نظریه نظام انقلابی نمی‌توان مسائل را حل کرد. هم‌چنین باید افرادی باشند که این نظریه را دقیق شناخته و آن را عملی کنند.

رئیس سازمان امور استخدامی خاطرنشان کرد: این نظریه در تمامی عرصه‌ها پاسخگو خواهد بود و بحث مردمی‌سازی و حضور مردم در آن مشخص است و باید به آن پرداخت.

وی افزود: به‌عنوان مثال، دولت سیزدهم می‌گوید که می‌خواهم امور را به مردم واگذار کنم؛ این امر، نیازمند عمل بر اساس نظریه است. اگر نظریه‌ی دقیق و مطمئن به یک دستگاه نرسد، نظریه‌های غیرمرتبط و با ظاهر زیبا فراوان است؛ به‌عنوان مثال سند ۲۰۳۰ که یک‌زمان مورد تأکید قرار گرفته بود. باید دید نسبت دموکراسی و بروکراسی در نظریه نظام انقلابی چیست و این نظریه چه شاخص‌های ارزیابی دارد. هیچ اهرمی برای تغییرات در الگوی حکمرانی‌ها به جز شاخص‌ها وجود ندارد.