۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
بهادری:

افتتاح مدرن‌ترین فرودگاه کشور در جزیره کیش/ دولت بررسی بودجه را به‌موازات برنامه هفتم پیش می‌بردد

افتتاح مدرن‌ترین فرودگاه کشور در جزیره کیش/ دولت بررسی بودجه را به‌موازات برنامه هفتم پیش می‌بردد
سخنگوی دولت اعلام کرد: افتتاح مدرن‌ترین فرودگاه کشور در جزیره کیش در حال انجام است و به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر : ۶۴۰۱۲۱

به گزارش صراط به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز، سه‌شنبه، با خبرنگاران طی سخنانی ضمن اشاره به روز کتاب و کتابخوانی گفت: دولت اهمیت ویژه‌ای برای کتاب قائل است و در زمینه کاغذ توانستیم برای کتب درسی کاغذ داخلی را تأمین کنیم و کارخانه‌های نیمه‌تعطیل در این عرصه راه افتاد و در این عرصه در حال حرکت هستیم.

وی افزود: میزان چاپ کتاب در این دولت نسبت به دولت قبل 11 درصد افزایش داشته و 255000 کتاب به چاپ رسیده است. حجم فروش کتاب نیز در این دوره حدود 5 برابر شده است.

سخنگوی دولت با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به تاجیکستان، ازبکستان و عربستان عنوان کرد: در روزهای اخیر سفر معاون اول رئیس‌جمهور به کشور چین را هم داشتیم که سومین سازوکار عالی روابط دو کشور مورد بررسی قرار گرفت. پرداختن به مسائل روز جهان و مسئله غزه و سپس در موضوع سفر برای توسعه روابط ایران با چین و سایر کشورها از جمله موارد انجام‌گرفته در این سفر بوده است. ظرفیت‌های بالای ایران در جلسات مختلف معرفی شده است و نقش‌آفرینی کشورمان در منطقه و جهان بیان شد و هم‌چنین پیشرفت‌های کشورمان برای همگان اعلام شد.

بهادری‌جهرمی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی اقدامات دولت گفت: افتتاح مدرن‌ترین فرودگاه کشور در جزیره کیش در حال انجام است و به بهره‌برداری می‌رسد؛ در روزهای گذشته، پرفروش‌ترین روز سینمای ایران را در سه‌شنبه 16 آبان داشتیم و بیش از 274 هزار نفر به سینما رفتند، هم‌چنین ترانزیت کشور رشد 22درصدی نسبت به سال گذشته داشته است، ضمناً در این هفت‌ماه گذشته، شاهد رشد 22درصدی در ساخت خودرو به‌نسبت مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

وی اظهار داشت: ادامه بررسی‌های بودجه سال آینده به‌موازات بررسی برنامه هفتم پیش می‌رود و دولت جلسات فوق‌العاده را دنبال می‌کند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی، پایان این هفته نهمین سفر استانی رئیس‌جمهور به استان چهارمحال و بختیاری انجام خواهد گرفت.