۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰

تعطیلی پنج‌شنبه مدارس‌ابتدایی اجباری است

کد خبر : ۳۵۱۹۱

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تعطیلی مدارس در روزهای پنج‌شنبه برای مقطع ابتدایی اجباری شده است.

به گزارش صراط نیوز به نقل از فارس ، احمد محمودزاده صبح امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی آموزش و  پرورش اردبیل اظهار داشت: در مقطع ابتدایی ساعت تخصصی را از 800 به 580 ساعت تعدیل کردیم تا دانش‌آموزان با یک روز تعطیلی بتوانند در کنار خانواده‌های خود به مرور درس و مسایل تربیتی، آموزشی و فرهنگ عمومی بپردازند.
 
وی یادآور شد: در مقطع راهنمایی و متوسطه نیز بر اساس سازماندهی انجام شده روزهای پنج‌شنبه، 60 درصد مدارس تعطیل است چرا که با این تعطیلی سعی شده به بحث کمی و کیفی برنامه‌های آموزشی و تربیتی بیشتر توجه شده و پنجره‌های بازی که قبلاً در مدارس بود بسته شود.
 
این مسئول تصریح کرد: زمان‌بندی، تقویم آموزشی برای تمام مدارس ارسال شده و دانش‌آموزان از ابتدای سال تحصیلی از زمان امتحانات نوبت اول، نوبت دوم، بودجه‌بندی کتاب و... آگاهی کسب کرده به طوری که برای اولین بار در سال تحصیلی جدید امتحانات شهریور ماه را از 20 مرداد تا 20 شهریور برگزار می‌کنیم و این موضوع را از ابتدای سال تحصیلی به نواحی و مناطق آموزش اعلام کردیم.
 
محمودزاده به محورهای چهارگانه تحول به عنوان محور اصلی منشعب از محورهای 70 گانه آموزش و پرورش که در استان اجرایی می‌شود اشاره کرد و افزود: ما نسبت به سال گذشته در شاخص‌های آموزشی و پرورشی با یک رشد و جهش مناسب روبرو بودیم به طوری که در حوزه آموزشی با رویکرد افزایش پوشش تحصیلی و انسداد بیسوادی، کاهش بیسوادی در سنین 10 تا 49 سال و افزایش کیفیت آموزشی خیز بلندی برای یک تحول جدی برداشته‌ایم و با برنامه‌ریزی و بسترسازی مناسب در صدد تحقق آن هستیم.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: برای اولین بار آزمون پیشرفت تحصیلی با صدور کارنامه برای معلم، دانش‌آموز، مدیر مدرسه، مدیر منطقه و مدیر استانی برگزار می‌شود که در سال تحصیلی جدید 10 مورد از این آزمون‌ها از همان آغازین روزهای سال تحصیلی برگزار می‌شود تا به حل مشکلات و اشکالات آموزشی بپردازیم.
 
این مسئول در پایان سخنان خود ابراز داشت: این آزمون برگرفته از تجربه موفق استان یزد برگزار می‌شود و با یک تجزیه و تحلیل مناسب تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده آن را توسعه دهیم.