۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۸

چه‌گناهی دارم‌که سرمربی‌پرسپولیس شدم

کد خبر : ۲۸۷۱۰

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: من چه گناهی داشتم در شرایطی که آقایان کاشانی و دایی با هم اختلاف نظر داشتند به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس انتخاب شدم؟

به گزارش صراط نیوز به نقل از مهر، حمید استیلی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که با برنامه 90 گفتگو می کرد با تاکید بر اینکه برای رسیدن به نیمکت این تیم نه بستر سازی کرده و نه برنامه ریزی داشته است، گفت: زمانی که از من سئوال می کردند بهترین گزینه برای هدایت پرسپولیس کیست با قطعیت از علی دایی یاد می کردم.

وی با تاکید بر اینکه سرمربی پرسپولیس گزینه منتخب کمیته فنی این باشگاه بوده است، گفت: اعضای کمیته باشگاه مشخص هستند. این عزیزان از سه مربی که قرار بود پرسپولیس را هدایت کنند، برنامه خواستند. خوشبختانه اعضای کمیته باشگاه را همه قبول داشتند حتی خود آقای دایی. اگر نداشتند چرا به آنها برنامه دادند؟

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس یادآور شد: سال 86 که تیم ما به قهرمانی رسید من سرمربی بوده و تیم را جمع کرده بودم اما به خاطر پرسپولیس و اینکه فکر و ذکرم این تیم بود، آقای قطبی را به مدیرعامل باشگاه پیشنهاد کردم. ما در آن سال آنهم در شرایطی که تمرینات را با حضور پنج بازیکن شروع کرده بود، عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آوردیم.

استیلی به دوره فعالیت خود در تیم‌های استیل آذین و شاهین بوشهر اشاره کرد و گفت: زمانی که از استیل آذین جدا شدم این تیم چهارم جدول بود. من در همان دوره از باشگاه پرسپولیس پیشنهاد داشتم اما به خاطر تعهدم به استیل آذین این پیشنهاد را قبول نکردم. فصل گذشته نیز که سرمربی شاهین بودم تیمم عملکرد فنی خوبی داشت اما در نتیجه گیری چندان موفق نبوده که آن هم بر می گشت به مشکلات مالی که از ابتدا با آن دست به گریبان بودیم.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدای سال جاری به من پیشنهاد سرمربیگری تیم امید داده شد آن هم در شرایطی که تمام مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک مرا تایید کرده بودند اما به خاطر ضایعه مرگ برادرم و شرایط روحی بدی که داشتم این پیشنهاد را قبول نکردم. من در شرایطی به پرسپولیس آمدم که چهار پیشنهاد خوب داشتم اما در نهایت با این باشگاه قرارداد بستم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس یادآور شد: زمانی که کمیته فنی باشگاه پرسپولیس علی دایی را انتخاب کرد من به ایشان تبریک گفتم. من دایی را سرمربی تیم می دانستم اما ایشان شرایطی را عنوان کرد که نتوانست با پرسپولیس ادامه همکاری دهد. اینکه ایشان برای پاسخگویی به پیشنهاد باشگاه یک ساعت وقت داشته یا 12 ساعت و یا اینکه ایران بوده یا نه فرقی نمی کند. علی دایی شرایطی را عنوان کرد که باشگاه نتوانست با او قرارداد امضا کند.

استیلی با طرح این پرسش که "اگر دایی نمی توانست با مسئولان باشگاه پرسپولیس کار کند چطور به آنها برنامه داده است؟"، گفت: آیا این درست است که آقای دایی برای اینکه مقابل مسئولان باشگاه پرسپولیس کم نیاورد برنامه داده؟ ایشان که سرپرست باشگاه پرسپولیس را قبول نداشت چرا یک سال و نیم پیش که همین آقا ایشان را به پرسپولیس آورد معترض نبود؟ اگر آن زمان آقای کاشانی را قبول داشته باید امروز هم شرایط ایشان را می پذیرفت.

وی اعضای کمیته باشگاه پرسپولیس را از پیشکسوتان خوشنام خواند و گفت: آیا می شود اعضای کمیته فنی باشگاه پرسپولیس را خرید و آنها را توجیه کرد که فلان گزینه را برای سرمربیگری پرسپولیس انتخاب کنند؟ متاسفانه در این مدت اظهارنظرهای خوبی در مورد آنها نشده است. همین آقای درخشان که انتخاب کمیته فنی باشگاه پرسپولیس را زیر سئوال برده است الگوی من است اما مطالبی عنوان می کند که به هیچ عنوان درست نیست.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با طرح این پرسش که "آقای دایی چطور می تواند بگوید جلسات کمیته فنی باشگاه پرسپولیس فرمالیته بوده است؟"، افزود: از تمام جلسات کمیته فنی باشگاه فیلمبرداری شده است، با این شرایط چطور می توانستند اعضای کمیته فنی را توجیه کنند؟

استیلی تاکید کرد: من چه گناهی داشتم در شرایطی که آقایان کاشانی و دایی با هم اختلاف نظر داشتند به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس انتخاب شدم؟

وی خاطر نشان کرد: من تیمی را تحویل گرفتم که سه روز مانده به مسابقات شش بازیکن ملی پوش در تمرینات آن حضور داشتند. آن هم در شرایطی که دو بازیکن تاثیرگذار آسیب دیده بودند و دو بازیکن جدید هم جذب کرده بودیم. امروز که من در خدمت شما هستم 16 روز است که تیم را به صورت کامل در اختیار دارم. آیا با 16 روز تمرین یک تیم موفق می شود؟

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد از نحوه برخورد هواداران این تیم گفت: متاسفانه هواداران با منی که همیشه بازیکنی باتعصب برای این تیم بودم برخورد خوبی نداشتند، منی که برای حضور در پرسپولیس از پول گذشتم، منی که در روز بازی با استقلال در شرایطی که نه نفره بودیم آنقدر دویدم که در پایان مسابقه از حال رفتم، آنها چطور می توانند به من بگویند بی غیرت و بی تعصب؟!

استیلی کم حوصلگی هواداران را از عوامل تاثیرگذار در نارضایتی آنها از نتیجه گیری پرسپولیس عنوان کرد و گفت: ما فقط سه بازی انجام داده‌ایم و نباید این سه بازی ملاک ارزیابی هواداران باشد. مقابل ملوان تمام آمارهای بازی به نفع ما بود و به این تیم اجازه بازی ندادیم. مقابل شهرداری نیز تا دقیقه 40 خوب بازی کردیم و این تیم به زمین ما نیامد اما پس از اعتراض هواداران شرایط بازی تغییر کرد. من مسائل روحی و روانی را دلیل بازی نه چندان خوب تیم می دانم. متاسفانه بازیکنان من شرایط روحی خوبی ندارند و همین مسئله باعث شده از شش قدم نتوانند دروازه حریف را باز کنند.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است تماشاگران اگر می خواهند اعتراض کنند تا دقیقه 90 صبر کنند. نه اینکه در دقیقه 40 لب به اعتراض باز کنند و علیه مربیان و بازیکنان شعار دهند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تاکید کرد: نمی دانستم آقای دایی از اینکه گفتم ایشان چرا یک سال و نیم پیش که سرمربی تیم پرسپولیس شد آقای کاشانی را قبول داشت، ناراحت می شود، اگر می دانستم چنین اظهار نظری نمی کردم؟

استیلی در واکنش به این اتهام علی دایی که پیش از حضور در پرسپولیس با بازیکنانی چون حسین کعبی و سعید بیات مذاکره کرده است، گفت: به این روز عزیز، به این کلام الله مجید که روبه‌روی من است، به روح رسول الله، به روح برادرم من به هیچ عنوان با این بازیکنان مذاکره نکرده و نظری روی آنها نداشتم.

وی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس خواست او را کمک و همراهی کنند و در خصوص حضور بدنساز جدید در تیم فوتبال پرسپولیس گفت: من سرمربی تیم هستم و تمام مسائل فنی مربوط به من است. در شرایط فعلی تشخیص دادم که آقای کماسی به عنوان بدنساز کنار من باشد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص ادامه همکاری مایلی کهن با باشگاه پرسپولیس گفت: مایلی کهن مدیر فنی باشگاه است و من از نقطه نظرات او استفاده می کنم.

وی در خاتمه گفت: من هر چه دارم از هواداران است و اطمینان دارم با حمایت و همراهی هواداران می توانیم جایگاه مناسب در جدول کسب کنیم. هنوز 31 هفته و 31 بازی به پایان لیگ مانده می توانیم با برنامه ریزی در آینده موفق شویم.

نظرات بینندگان
h
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
از هوادارن پرسپولیس میخواهم صبور باشند آنهایی که دایی را تشویق میکنند آیا تضمین میدهند که اگر کار او هم به گره خورد بر علیه او هم شعار نمی دهند ؟ مگر ندیدید چند فصل پیش آن دسته از تماشاچیان عجول استقلال از هفته پنجم چه بلایی بر سر حجازی مرحوم ( یکی از اسطوره های ورزش ایران) آوردند و حرمتش را نگه نداشتند.