۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴

۱۶ رآکتور هسته‌‌ای انگلیس آسیب پذیرند

یک مشاور دولت انگلیس هشدار داد که نیروگاه‌های هسته‌ای فرسوده این کشور در برابر حملات تروریستی توسط هواپیماهای بدون سرنشین، آسیب پذیر هستند.
کد خبر : ۲۲۹۲۹۰
صراط: جان لارج مهندس سازمان انرژی اتمی انگلیس تاکید کرد که وزرای دولت خطراتی را که ناشی از حملات تروریستی به نیروگاه‌های هسته‌ای است را نادیده می‌گیرند.

نیروگاه‌های هسته‌ای انگلیس در سال 2014 میلادی با 37 مورد نقض امنیتی روبرو شده‌اند که این بالاترین رقم از سال 2011 میلادی به شمار می رود. وی خواستار اصلاحات فوری امنیتی شده است. لارج همچنین از دولت انگلیس خواسته است تا یک عملیات بزرگ را برای آزمایش میزان مقاومت نیروگاه‌های هسته‌ای انگلیس در برابر حملات احتمالی، انجام دهد.

این مهندس سازمان انرژی اتمی انگلیس گفت: انرژی بسیار زیادی برای ارزیابی خطر مربوط به حوادث مختلف در نیروگاه‌های اتمی انگلیس به جای توجه به حملات تروریستی، متمرکز شده است.

وی به فرضیه‌های مختلف در خصوص سناریوهای حمله تروریستی به نیروگاه های اتمی انگلیس اشاره می کند که تلفات این حملات می تواند حتی به ده ها هزار نفر نیز برسد.

این کارشناس معتقد است که حداقل 16 نیروگاه هسته‌ای انگلیس با خطر واقعی حملات تروریستی پهپادها روبرو هستند.

در حالی که داعش به جنایت‌های خود در خاورمیانه ادامه می دهد، کارشناسان مقابله با تروریسم بر این باورند که داعش قصد دارد تا یک "بمب آلوده" را برای استفاده در غرب، بسازد. تصور می شود که داعش کارشناسان سلاح های شیمیایی را برای کمک به دستیابی به این هدف، اجیر کرده است.

مارک پیچارد نماینده محافظه کار و عضو کمیته مشترک راهبرد امنیت ملی پارلمان انگلیس نیز تاکید کرد که پیشنهادات ارائه شده از سوی "لارج"، توسط دولت جدی گرفته شده است.

سخنگوی اداره انرژی و تغییرات آب و هوایی انگلیس نیز تاکید کرد که امنیت در نیروگاه‌های هسته‌ای انگلیس در بالاترین استانداردهای ممکن قرار دارد و این روند به صورت مرتب، بازنگری می شود.
منبع: تسنیم