۱۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۶

رهبر معظم انقلاب: حركت كنوني در خاورميانه و شمال افريقا ناشي از قيام ملت ايران است

کد خبر : ۱۸۸۴۰

به گزارش صراط نیوز به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار جمعي از فرماندهان و مسئولان نظامي و انتظامي مبارك بودن و بركت داشتن گذر ايام، سال و حركت ملتها را در كار و تلاش پرنشاط و خستگي ناپذير، نوآوري و خلاقيت و نگاه بلندمدت در كنار توكل بر خداوند دانستند و تأكيد كردند: حركت مباركي كه امروز در منطقه آغاز شده است بخشي از ثمرات ايستادگي، عزم راسخ و شجاعت ملت ايران و به ميدان آوردن توان، اراده و نشاط خود به ميدان است و در آينده تحولات بيشتري در منطقه در راه خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به ويژگي بهار و نوروز كه همراه با روئيدن و باليدن است افزودند: انسانها نيز مي توانند خود را هماهنگ با عالم طبيعت كنند و از اين فرصت براي روئيدن و باليدن و تلاش و نوآوري و ابتكار استفاده كنند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي حركت در مسير اهداف الهي و اعتقاد به كمك خداوند را زمينه ساز روئيدن و باليدن دانستند و خاطرنشان كردند: اميد به خداوند و ايمان الهي، مأيوس نشدن در برابر مشكلات و نگاه بلندمدت و تاريخي راز پيشرفت است كه بايد اين روحيه را بيش از پيش تقويت كرد.

ايشان پيروزي انقلاب اسلامي ايران و ايستادگي ملت ايران در برابر مشكلات و فشارها را نمونه‌اي از حركت همراه با روئيدن و باليدن برشمردند و افزودند: تقريباً همه تحليلگران دنيا اذعان دارند كه حركت كنوني در منطقه خاورميانه و شمال افريقا ناشي از قيام ملت ايران است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به تأثيرات پيروزي انقلاب اسلامي ايران در تغيير معادلات منطقه اي و بين المللي از جمله قضيه فلسطين و همچنين شكسته شدن ابهت استكبار، تأكيد كردند: حركت كنوني منطقه نتيجه انباشت تدريجي انگيزه‌ها، فكرها و تصميم‌ها است كه اكنون بروز كرده است و اين موضوع نيز ناشي از ايستادگي و ثبات قدم ملت ايران ونشانه هاي خوب پيشرفت در ايران اسلامي است.

حضرت آيت الله خامنه‌اي افزودند: انقلاب اسلامي ايران همانند شجره طيبه‌اي است كه ميوه هاي ايستادگي 32 ساله آن به صورت عزت ملت، سربلندي سياسي نظام اسلامي، پيشرفتها و نوآوريها در عرصه هاي مختلف علمي و اقتصادي، و كوتاه نيامدن در مقابل قدرتهاي زورگو، تداوم پيدا كرده و اكنون به الگويي براي ملتهاي منطقه تبديل شده است.

ايشان، قضيه هسته اي را يك نمونه از ايستادگي ملت ايران برشمردند و خاطرنشان كردند: در قضيه هسته اي قدرتهاي استكباري تمام توان سياسي، تبليغاتي و اقتصادي خود را به كار گرفتند و تلاش كردند با جنجال آفريني، فشار و تحريم زمينه ساز صرفنظر كردن جمهوري اسلامي ايران از اين موضوع شوند اما اكنون بعد از گذشت 8 سال ايران اسلامي بر همه تلاشها و فشارهاي استكبار فائق آمده و ضمن پيشرفت چشمگير در قضيه هسته اي، نشان داده كه در جنگ اراده ها، قويتر از قدرتهاي بزرگ دنيا است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي تأكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران در يك نبرد 32 ساله با قدرتهاي استكباري، نه تنها تسليم نظم ظالمانه جهاني آنها نشده بلكه پيشروي هم كرده و طرف مقابل و در رأس آن امريكا اكنون نسبت به سالهاي گذشته دچار ضعف و شكست نيز شده است.

فرماندهي معظم كل قوا در بخش ديگري از سخنان خود، نيروهاي مسلح را به تقويت روحيه نشاط، كار و تلاش پيگير و آرايش صحيح امكانات توصيه كردند و افزودند: در نيروهاي مسلح حركت رو به جلو خوبي آغاز شده است كه اين حركت بايد با شتاب و تحرك و نشاط بيشتري ادامه پيدا كند.

ايشان همچنين با تأكيد بر لزوم هم افزايي بيش از پيش، ارتقاي آموزشها، سازماندهي ها، آمادگي رزمي و تجهيزات دفاعي در نيروهاي مسلح خاطرنشان كردند: نيروهاي مسلح در نظام جمهوري اسلامي، حصن و حصار مردم هستند كه اين حصن همواره بايد مستحكم باشد.

در اين ديدار سرلشكر بسيجي دكتر فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در گزارشي از تلاشها و اقدامات نيروهاي مسلح در سال گذشته، گفت: ابلاغ طرح جامع نيروها و سازمانها، ارتقاي توان دفاعي و آمادگي رزمي در بخشهاي مختلف از جمله هوا - فضا و دريا، و پيشرفت طرح تحول سپاه از جمله اقدامات انجام گرفته است.

وي تمركز بر راهكارهاي ابتكاري و خلاقانه، ارتقاي سطح دانش نيروي انساني، ارتقاي سطح فناوري و اطلاعات، تحول در صنايع دفاعي براساس طرح حكمت و تقويت برنامه هاي سازمان بسيج مستضعفين تا پايان برنامه پنجم را از برنامه هاي اصلي نيروهاي مسلح در سال 90 برشمرد.
در پايان اين ديدار نماز جماعت ظهر و عصر به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه شد.

نظرات بینندگان
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۰
۲
۳
یعنی اینقدر عرب ها به تاریخ علاقه داشتنو ما نمیدونستیم چون خود ما نسل سومی ها نمیدونیم 30 سال پیش چه اتفاقی افتاده بعد عرب ها میدونن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
انقلاب اسلامی ایران همین الان حال مبارزه شیطان هست و قطعا پیروزه
a10a
|
Iran (Islamic Republic of)
خوب عزیزم برو یکم مطالعاتت را افزایش بده تا بفهمی 30 سال پیش چه اتفاقی افتاده.بعدم اگه نمی دانی چرا میای کامنت میذاری هم خودتو ضایع میکنی ونشان میدی به قول خودت از یه عرب!کمتری هم آبروی امثال من نسل سومی که برخلاف جناب عالی از دنیای اطرافم و تاریخ کشورم خبر دارم را میبری.
باتشکر
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۰
۱
۲
لبیک یا سیدخراسانی
احمد
|
Iraq
|
۰۲:۱۵ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۰
۲
۱
همسایه ای داریم بنگالی. می گوید که قبل از انقلاب ایران 90 در صد بنگلادش مسلمان و از آنها هم 99 درصد سنی بودند. اما بعد از انقلاب واقعا تعداد شیعیان خیلی بیشتر شده. اگر کسی باورش نمیشه انقلاب چه تاثیری داشته، بره با خارجیها صحبت کنه!