۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸

نظر یک مرجع تقلید در مورد نیروی انتظامی

یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه نیروی انتظامی ایران باید با نیروی انتظامی در سایر کشور‌ها فرق داشته باشد، گفت: شما باید به گونه‌ای رفتار کنیم که مردم شما را ارزشمند بدانند، اگر در مکتب قرآن هستید باید بی‌تفاوت نباشید.
کد خبر : ۱۷۷۵۳۲
صراط: آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی قبل از ظهر دوشنبه در دیدار تعدادی از فرماندهان نیروی انتظامی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام علی(ع) اظهار داشت: دوره‌های با ارزشی برای شما اجرا می‌شود و باید از فرصتی که برایتان پیش آمده به خوبی استفاده کرده و از آن بهره ببرید در غیر این صورت این طرح جامع هدر می‌رود.

وی عنوان کرد: خداوند می‌فرماید قرآن کریم برای کسانی نازل شد که دل داشته باشند، دل مرکز عقل است و حواس لازم دارد و‌‌ همان دل مرکز تمرکز است و تمام قوا را از آن می‌گیرد.

استاد برجسته حوزه ابراز کرد: همیشه باید پیشینیان خود را نگریست و از آن‌ها عبرت بگیرید و نگذارید که شما عبرت دیگران شوید.

وی افزود: به گونه‌ای رفتار کنید که مردم شما را ارزشمند بدانند، اگر در مکتب قرآن هستید باید بی‌تفاوت نبوده و با نیروی انتظامی موجود در سایر کشور‌ها فرق داشته باشید.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: خداوند بیان نعمت‌های خود را موجب نزدیکی بندگان به حق تعالی عنوان می‌کند، خدا کسی است که همه موجودات را آفرید و در آفرینش آنها بهترین کیفیت را قرار داد.

این مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: خلقت همه موجودات عالم از گل است و هراندازه دنبال کمال باشید به‌‌ همان میزان به ترقی کمال می‌رسید.

وی یادآور شد: خداوند بشر را به زیبایی خلق کرده و گله می‌کند که به جای شکرگزاری او را نافرمانی می‌کنیم و انجام گناه‌هایی همچون روزه نگرفتن و به جانیاوردن نماز به به این دلیل است که هنوز معرفت نسبت به خدا نیافته‌ایم.

آیت الله علوی گرگانی در پایان عنوان کرد: طرح جامع بصیرت برای بالا بردن روح شما است و باید از آن استفاده کنید تا این طرح هدر نرود.

 

منبع: مهر