۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
واکنش روحانی به درخواست احمدی‌نژاد

توجیهات مرده به جای مناظره زنده!

روحانی اشاره مستقیمی به درخواست مناظره احمدی نژاد نکرد اما با یک کنایه عملا توجیهی "از راه دور" جایگزین درخواست مناظره رودررو و زنده کرد.
کد خبر : ۱۴۷۷۰۴
گروه سیاسی صراط" - حسن روحانی در جریان سخنرانی امروز خود در دانشگاه شهید بهشتی به طور غیرمستقیم نسبت به درخواست مناظره احمدی‌نژاد واکنش نشان داد.

به گزارش گروه سیاسی صراط، روحانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا گزارش صد روزه شما فقط تخریب دولت قبل بود، گفت که "از ابتدا به مردم گفته بودم که بعد از صد روز دو مسئله را به مردم گزارش می‌دهم یکی اینکه چه دولتی را تحویل گرفته‌ام و یکی دیگر اینکه در طول صد روز چه اقدامات و تصمیماتی اتخاذ شده است. ما درباره دولت گذشته صحبتی نکردیم فقط دو تا آمار دادیم. آمار را از مرکز آمار گرفته‌ام و رئیس مرکز آمار هم عوض نشده است."

روحانی البته در این باره که چه مقدار از زمان گزارش صدروزه را به اقدامات دولت خود و چقدر از آن را به انتقاد از دولت قبل اختصاص داده توضیحی نداد.

او با کنایه نسبت به نامه احمدی‌نژاد ادامه داد: "همچنین یک آمار از خزانه به من داده شد که رئیس خزانه هم عوض نشده است. بنده اگر گفتم رشد اقتصادی ما منهای 5.8 بوده کسی باید بدش بیاید؟  آمار این را می‌گوید بنده که نگفته‌ام. اگر بنده گفته‌ام دولت  قبل بدهی‌های بزرگی را جا گذاشته و رفته است و فقط سه رقم آن را گفته و هنوز بقیه را نگفتم، چرا ناراحت شده‌اید؟"

رییس جمهور البته اشاره‌ای به دیگر محتویات نامه احمدی نژاد نکرد و ترجیح داد تا همه آن را در قالب انتقاد رییس‌جمهور سابق از برخی آمارهای گزارش صدروزه خلاصه کند.

روحانی با تاکید بر آمارهایی که در جریان گزارش صدروزه دولت ارائه داد گفت که "گفتیم 74 هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل به سیستم بانکی است، یک 55 هزار میلیارد تومان بود که دولت به پیمانکاران و بخش‌های خصوصی بدهکار است و یک 60 هزار میلیارد تومان باقی مانده که گفته‌ایم؛ ما که هنوز بقیه را نگفته‌ایم؛ ما گفتیم امسال 7.2 میلیون تن گندم باید بخریم؛ آیا نخریم؟ به مردم بگوییم نان نخورید و ما باید این مقدار را وارد کنیم."

رییس‌جمهور البته اشاره مستقیمی به درخواست مناظره احمدی نژاد نکرد اما با این کنایه عملا توجیهی "از راه دور" جایگزین درخواست مناظره رودررو و زنده کرد.

به این ترتیب پرسش و پاسخ روحانی و احمدی نژاد از روی تریبون های متفاوت آغاز شد و چه بسا در روزهای آتی پاسخ‌های متقابل آنها به اظهارات یکدیگر تداوم داشته باشد.

هرچند هنوز موضع احمدی نژاد درباره این نوع از مناظره از راه دور مشخص نیست و باید منتظر واکنش او در روزهای آتی باشیم تا مشخص شود آیا او علاقه ای به این نوع توجیهات مرده به جای مناظره زنده دارد یا خیر؟

نظرات بینندگان
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۷۵
۱۳۵
.
آقای روحانی:

"شما که اینقدر مطمئن هستید و آمارهای دقیق دارید، بیایید مناظره کنید و دکتر احمدی نژاد رو جلوی میلیونها ایرانی، رسوا کنید"

چه از این بهتر برای شما؟؟؟؟

طفره رفتن از مناظره، چیز دیگه ای رو ثابت میکنه!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خدا رسواش کرده برادر
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای امین ، من هم موافق مناظره هستم ، ولی شما که طرفدار احمدی نژاد هستی ، سال 88 روحانی درخواست مناظره داد ولی احمدی نژاد قبول نکرد (در گوگل سرچ کنی پیدا میشه) دیگه این هم چرخش روزگار هستش ، کاریش نمیشه کرد!
گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
مشاران اقای روحانی که امر برایشان مشتبه شده واقای احمدی نژاد را در قد قواره اقای روحانی نمیدانند فکر میکنند مردم یادشان رفته وعملکردشان را در گذشته فراموش کرده اند حافضه ملت هیچگاه دچار الزایمر نخواهد شد در مقام دفاع از احمدی نژاد نیستیم ضعفهای فراوانی بوده وغیر قابل انکار ودفاع اما بی انصافی است یکی مثل ترکان ایشان را اینگونه زیر سوال ببرند وخودشان را در قواره احمدی نژاد ببیند.
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
ناشناس عزیز:

عزت و ذلت انسان دست خداست،، بندگان خدا چه کاره اند؟
_________________________________
علیرضا جان:
شما قیاس تون صحیح نیست،آقای روحانی در تاریخ 5 خرداد درخواست مناظره داشتند،یعنی قبل از انتخابات 88!

اما الان،انتخاباتی در کار نیست و نه آقای روحانی ممکنه پیروزی شون به خطر بیفته که نگران باشن،نه نفعی برای دکتر احمدی نژاد داره!

بحث برای گزارش 100 روزه ای که هر دوطرف مدعی هستند حق با آنهاست!مناظره کنند،قضاوت با مردم!چندان پیچیده نیست!

ثانیا شما و معاون روحانی،اظهار داشته اید،دکتر احمدی نژاد که دو دوره رییس جمهور بوده، هم طراز روحانی نیست!!

چگونه انتظار داشته اید،احمدی دلاور قبل از انتخابات، در اون بحبوحه انتخابات و رقابت نفس گیر،رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص سال 88 (روحانی) اجازه مناظره بدهد؟

آیا هم شأن بودند؟؟؟

همانطوری که آقای موسوی هم قبول نکردند مناظره با کارشناسان!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۳۶
۱۴
پینوکیو
رضا
|
Sweden
|
۱۶:۰۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۱۱۲
۴۰
احمدی نژاد بیجا میکنه درخواست مناظره داره مگه سال 88 درخواست مناظره کسی رو قبول کرد؟ به نظر من که روحانی خیلی هم با اخلاق باهاش برخورد میکنه اگر احمدی نژاد در موقعیت روحانی بود مناظره رو قبول نمیکرد و از تریبون هاش نهایت سوء استفاده رو میکرد . اصلاً از آمار هم بگذریم احمدی نژاد میخواد بیاد چی بگه ؟ ینی خودمونم زندگی خودمون و جامعه رو نمیبینیم؟ میخواد باز بیاد از میوه فروشی سر کوچه شون بگه؟
ناشناس
|
Sweden
استاد دروغ فقط دروغ بلده دیگه
گمنام
|
Sweden
ادب از که اموختی از بی ادبان
ناشناس
|
Sweden
دوست عزیز، اونموقع آقای روحانی رییس جمهور اسبق ۸ساله ایران نبودن که دکتر احمدی نژاد دستاوردهای ۸ساله ایشون رو زیر سؤال برده باشه. در همین انتخابات ۹۲ تنها نماینده گفتمان دکتر احمدی نژاد ردّ صلاحیت شد و هیچ نماینده ای نداشت که بخواد جواب انتقادات یکسویه آقای روحانی رو بده، اما تقاضای مناظره نداد. وقتی خبرگزاری روسی راشیا تو دی از دکتر احمدی نژاد در مورد اینکه نماینده ای در انتخابات نداشته، آیا کاری صورت میده، و آیا آقای روحانی در اداره کشور مؤفق خواهد شد، ایشون فرمودن، ما به قانون احترام میذاریم و آقای روحانی هم حتماً مؤفق خواهند شد. اما شما ببین آقای روحانی تمام مصوبات دولت قبلی مثل مسکن مهر و طرح استخدام مهر آفرین رو یا لغو کردن یا تعلیق کردن یا تغییر دادن. اینهمه کرنشهای قهرمانانه انجام دادن در مقابل دووَل پنج به اضافه یک و به پای آمریکا افتادن، قرار داد ننگین ترکمانچای ۲ رو امضاء کردن، آقای ترکان شبانه روز به دولت دکتر احمدی نژادحمله میکردن، اما دکتر احمدی نژاد باز هم تقاضای مناظره ندادن. اما اینکه بیای ۱۲۰ دقیقه به جای دادن دستارد فقط سیاهنمایی بکنی در مورد دستاوردهای ۸ساله دولتهای نهم و دهم و هیچ دستاوردی هم بجز قرار داد ننگین ترکمانچای ۲ نداشته باشی، خوب صدای مردم در اومد. دکتر احمدی نژاد اونموقع مجبور شدن بخاطر اینکه حقوق ملت بیشتر از این لگد مال نشه، پیشنهاد مناظره رو دادن. بالاخره مردم فرق بین خادم خدمتگزارشون، دکتر احمدی نژاد نازنین رو با یه مشت جیره خوار صهیونیست بله قربان گوی انگلیس و آمریکا رو میتونن تشخیص بدن.

بعدشم دکتر احمدی نژاد زمانی که کشور رو تحویل گرفتند، در تأسیسات اتمی از دو سال و نیم قبلش و تا مدت نامعلوم پلمپ شده بود. یک سانتریفیوژم بعد از مذاکرات ننگین سعد آباد در ایران نمیچرخید، جرج بوشم شب و روز ایران رو تهدید به حمله نظامی میکرد. دکتر احمدی نژادم پلمپها رو کندن و فعالیتهای هسته ای با چندتا دونه سانتریفیوژ و بدون هیچ مخفی کاری شروع شد و به صد تا و بعد سیصدتا و همینطور تا ۲۰ هزارتا سانتریفیوژ بالا رفت. آیا آقای روحانی میخواست ادعا بکنه، ما با پنهانکاری داشتیم فعالیت هسته ای میکردیم، که نمیتونه همچین ادعایی بکنه، چون قبلش به بازرسهای بین المللی اجازه داده بودن بطور سرزده از هر نقطه ای که خواستن بازرسی کنن.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۸۸
۱۱
این وسط بیچاره حاجی تو دانشگاه صنعتی شریف بد ضد حال خورد. یکی نیست بگه تو باید بری دانشگاه امام صادق
نه شریف
عصمت بابلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۴۱
۱۱
افرین حسن جان خیالم را راحت کردی اگر میامدی مناظزه کار خراب تر میشد .
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۳۲
۳
این عکسهای تیترها ما رو کشته
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۲۸
۳
تو رو خدا ببین توی این 35 سال اینها یه دانشگاه دولتی که نساختن هیچ تا تونستن آزاد و پیام نور .... و حتی دانشگاههارو بین نهادها تقسیم و اسم دلخواه خودشون رو روی دانشگاهها گذاشتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۷۱
۳۳
خدایش تنها جای که واسه احمدی نژاد هست دادگاه و زندانه
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
دوست عزیزم:

همین دیدگاه شما را، طیف 3 میلیونی، برای آقایان موسوی و کروبی و خاتمی دارد!

آیا براتون قابل هضمه؟
بخدا فکرکردن ،خیلی هم سخت نیست!
امیر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۱۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۴۲
۱۷
جواب همین سه مورد میتواند گویای حسن نیت سوال شونده باشد که از طریق جرائد هم قابل پاسخگوئی است و نیازی نیست که همه امکانات بسیج شود که محمود خان با یک حرف نا پخته دیگر ادامه دهنده روشهای مشمئز کننده سابقش باشد !
در ضمن کسی که قبح دروغ برایش ریخته قابل مناظره نیست.
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
.
دقیقا همان مشی سال 88 رو دارید پیاده میکنید!

به جای اینکه لکه از پشانی خود پاک کنید و به اتهامت پاسخ بدید!
به دکتر احمدی نژاد،انگ دروغگویی میزنید!

بعدشم میگید مگه میشه که مردم آذربایجان به فرزند خودشون رأی ندن؟
مگه میشه لرها به دامادشون رأی ندن؟
تقلب شده دیگه!
اقای دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۶۰
۷
خدا گفته از افراد دروغ گو ریا کار و دورو پرهیز کنید .
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
خدا آخروعاقبت همه ما رو ختم بخیر کنه!
سید
|
Netherlands
|
۱۷:۲۱ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۶۵
۲۴
اصلا احمدی نژاد در حدی نیست که با رییس جمهور مناظره کنه. در ضمن احمدی نژاد به دسنه گل هایی که در
تامین اجتماعی اب داده پاسخ بده
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۳۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۳۱
۴۷
دوستان، آقای روحانی هیچوقت وقتش عزیزش رو نمیاد تلف مناظره با دکتر احمدی نژاد بکنه. در عوض ایشون به جای دادن گزارش دستاوردهای ۱۰۰ روزه وقت عزیزشون رو تلف ۱۲۰ دقیقه سیاهنمایی در مورد دستاوردهای ۸ساله دولتهای نهم و دهم میکنند. وقت عزیزشون رو تلف انعقاد قرارداد ترکمانچای ۲ میکنن، تلف کرنشهای قهرمانانه انجام دادن در مقابل دووَل پنج به اضافه یک و به پای آمریکا افتادن میکنن، تلف لغو تمام مصوبات دولت قبلی مثل مسکن مهر و طرح استخدام مهر آفرین و .... میکنن، تلف این میکنن که چطوری با مجلس یک راهکاری پیدا کنن که بتونن سوبسیدی رو که در فاز اول دکتر احمدی نژاد از روی قیمتها برداشت و به اسم یارانه بطور مساوی بین آحاد ملت تقسیم کرد، بتونن به یک طریقی این سوبسید رو بالا بکشن، و بعدشم برن فاز دوم هدفمندی رو هم به همین طریق انجام بدن که مردم خوب کباب شن، تلف این میکنن که با رفقای مجلسیشون یه فرش قرمز باحال و یک پذیرایی آبرومند از یار غارشون آقای جک استرا، وزیر یهودی اسبق امورخارجه بریتانیا بکنند. آقای روحانی با اینهمه معلومات و کمالات وقت ندارن بیان وقتشون رو تلف این بکنند که چرا حق و حقوق ملت تو این صد روز لگد مال شده. اهل عوامفریبی هم نبودند، از بعد از انقلاب خودشون و و همفکراشون تو ولنجک و نیاورون و زعفرانیه و کاشونک و مناطق خوش آب و هوا سکنی گزیده اند، و بهترن زندگی رو هم داشتن و اهل عوامفریبی هم نبودن که برن تو آپارتمان صد متری تو نارمک زندگی کنند!!!
یزدانی
|
Canada
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۴۰
۳
چه جوابی دارید صراطیون بدون عقد اخوت !!!!
12بهمن57
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۴۸
۸
آخه خود احمدی نژاد مخترع دور کاری بوده اینجوری متوجه میشه دور کاری چه مزه ای میده
مهدی ص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۱۸
۴۳
آی آی حسن جان کم کم داری میری جاده خاکی!!!!!
به طور اتومات یک سری از فعالیتهای محمود تو این دولت نتیجه میده که از همه مهمترشون بخش کشاورزیه . حالا معلوم میشه که اون کوبیدن ها توگزارش ۱۰۰ روزه فقط برای چسبوندن موفقیت های بعدی به نام دولت تدبیر و امید! بوده ولاغیر!!!!
باز هم میگم حسن جان ۴ سال مثل برق وباد میگذره و نفربعدی آماده نقد رفتار ها و فرصت سوزی ها واحیانا خدمات تو خواهد بود!!!!!!
HASSAN
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۵۹
۱۶
ای صراط ؟
ای دوست شفیق احمدی نژاد؟
ای ولایت مدار؟
ای مسلمان؟
ای انکه در راه اسلام هرکاری انجام میدهی فی سبی...
ای جانم فدای تو.....
از قدیم گفتند حرف حق تلخه جانم
رییس آمار خودتون آمار داده ؟
چرا میسوزی جانم
مردم این چیزارو دیدن و رای دادن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حرف حساب،خودتون امار بدید،بگید باتوجه به این دلیل اون امار روحانی اشتباست
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
خیلی برام جالبه که همه مدیرا دکتر احمدی نژاد عوض شدند، جز آقای عادل آذر !!!!!

فکری پشت عدم تغییر ایشون بوده! کاملا مشخصه!

این روزها،آدما شرافت خودشون رو برای میز ومقام میفروشن!

رییس آمار رو نگه داشته،تا بگه مدیر دولت خودت،داره امار منو تایید میکنه!
کمیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۱۳
۴۲
بیچاره مجبوره
وقتی برای مناظره زنده نیای و بترسی مجبوری اینطوری آبروی رفته رو برگردونی
فرید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۳۷
۱۶
کجای این واقعیات توجیه مرده هست صراط جان اگه پذیرش واقعیت برایت سخته بگو سخته دیگه این صغری وکبری چیدن نداره-یادت میاد 4سال پیش توی مناظره چقدر احمدی نژاد به دولتها وخدمات آنان حتی به خانواده هاشون توهین کرد چرا صداتون در نیومدول کن طرفداری از یک فرد بی ادب ودروغگو
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
دکتر احمدی نژادبه خانوده چه کسی توهین کرد؟
در قبال خدمات دولت ها، گفت میشد بیشتر کار کرد و نکردند!

"ادب مرد به از دولت راستگوی اوست فریدجان"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۱۶
۳۹
معلوم است آقایان زیر بار مناظره نمی روند، تاختن در زمین بی رقیب که هنر نیست.
حسین سوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۲۸
۷
تو رو خدا بس کنید ...

الان مهمترین چیز وحدت ملی هست ...
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
بس کن که حال آدمو بهم میزنید با این وحدت ملی!

نماد آدم های خنثی هستید!
شیخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۱۷
۶
اینا توجیه بود یا دلیل و استنتاج؟
خیلی داغونی صراط. راست گفته بنده خدا.
ضمنا خودتم اشاره کردی که جواب سوال یه نفر بود و جزء حرفای خودش نبود. پس نمیخاد خودش در این باره صحبت کنه که مثلا جایگزین مناظره باشه. اصلا خودش نمیخاد به این حواشی بپردازه.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۳۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۳۲
۹
عمق سوزش را به نمایش میگذارید مثل صهیونیسم!!
یکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۱۶
۳۵
زنده بادصراط.خوب مچ چاحان گویان رامی گیرید
امان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۴۲
۱۷
دكتر محمود در اذهان عمومي بايگاني شد ولي جاي زخمي كه بر پيكره اجتماع نشاند با مناظره و مشاجره التيام نمي يابد در شريعت ما نبش قبر مرده جايز نيست !
صیغه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
۳۸
۹
من کشف کردم :
شما با احمدی نشاط عقد اخوت بسته اید یا شاید او با شما !!!!!!!!!!!!!
علي
|
Australia
|
۰۱:۱۳ - ۱۷ آذر ۱۳۹۲
۳۳
۸
احمدي نژاد اگه واقعا حرف حسابي برا گفتن داره ، يه مقاله يه ستون بنويسه حداقل كيهان كه چاپش مي كنه. تا حالا كه از اين برادران فقط نامه ما ٢٠٠ هكتار زمين لازم داريم رسانه اي شده