۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
باقی‌مانده افراد گروهک منافقین بااتوبوس به لیبرتی منتقل شدند

پاکسازی کامل پادگان اشرف از گروهک نفاق

پادگان نظامی اشرف به‌طور کامل از عناصر تروریستی گروهک نفاق پاکسازی شد. اسناد و مدارک خیانت‌ها و جنایت‌های این گروهک علیه مردم ایران و عراق به‌زودی انتشار می‌یابد.
کد خبر : ۱۳۲۸۵۹
صراط - شب گذشته و با نظارت ناظران سازمان ملل متحد،‌ بیش از 30 نفر از عوامل تروریستی گروهک نفاق از پادگان اشرف در استان دیاله عراق خارج شدند تا این پادگان نظامی به ارتش و ملت عراق بازگردانده شد.

بر پایه این گزارش، با خروج این گروه از عوامل تروریستی نفاق، پادگان اشرف به‌طور کامل از لوث وجود آنان پاکسازی شده است.

پایان رسمی فعالیت اعضای گروهک تروریستی منافقین در پادگان اشرف و تخلیه کامل آنها به‌فاصله چند روز پس از درگیری این افراد با مردم معترض عراق در دهم شهریور ماه سال جاری صورت گرفته است.

این گزارش حاکی است که انتقال باقی‌مانده افراد گروهک منافقین از طریق چند دستگاه اتوبوس از پادگان اشرف به‌سمت لیبرتی در ساعت 22 شامگاه چهارشنبه به‌وقت محلی کشور عراق صورت گرفت.

اسناد و مدارک پادگان اشرف از فردا در اختیار دولت عراق قرار می‌گیرد. این اسناد همچنین به‌تدریج در اختیار رسانه‌‌های گروهی ایران و جهان قرار می‌گیرد. در این اسناد مدارک مستندی از همکاری گروهک رجوی و صدام، خیانت‌‌های این گروهک به ملت عراق و آثار جنایات این گروهک تروریستی در عراق وجود دارد.

تخلیه کامل پادگان نظامی اشرف مهمترین مرحله از فروپاشی این تشکیلات بود که با نابودی کامل به وقوع پیوست.

انتقام تاریخی مردم عراق

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: منافقین در نهایت با خفت پادگان اشرف را شب گذشته تخلیه کردند و به نقطه‌ای دیگر رفتند و اکنون آمریکا برای این جریان به‌دنبال مأوایی است تا بتواند از آنها حمایت کند.

حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به پاکسازی کامل پادگان اشرف از وجود منافقین ، اظهار داشت: آثار و تبعات یک ایدئولوژی و نگرش التقاطی همین سرنوشت منافقین است که امروز دچار آن شده‌اند؛ یعنی وقتی که انسان نسبت به جهان‌بینی و ایدئولوژی ناب اسلامی و گفتمان نبوی و علوی که در گفتمان ولایت فقیه شاهد آن هستیم قرار نگیرند و در چرخه گفتمان علوی و نبوی نباشند، گرفتار جهان‌بینی‌ها و ایدئولوژی‌ها و دام‌ها و باندهای انحرافی خواهند شد.

وی افزود: سرنوشت منافقین ابتدا با همین نگرش التقاطی همراه بوده که در دوران مبارزات حضرت امام(ره) و ملت ایران قبل از پیروزی انقلاب و یا در دوران استقرار حاکمیت دینی این تفکر را شاهد بودیم. منافقین یک روزی گرایش به ایدئولوژی مارکسیستی داشته‌اند و امیدشان به این جریان بود، سپس، پس از ناکامی در عملیاتی کردن خواسته‌های خود در این تفکر به‌سمت دیگر ایدئولوژی پناه برده و در دام عنصر فاسدی به‌نام صدام قرار گرفتند و بزرگ‌ترین خیانت را به ملت و مردمشان کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه منافقین در حرکت‌های ایذایی و تروریستی هزاران نفر را کشتند و ضربات سنگینی را به انقلاب اسلامی وارد کردند، افزود: سرانجام آنها بعد از طی یک دوره طولانی و چند دهه ابهام و تردید و گرفتاری در تاروپود عنکبوتی التقاط، سرانجام در دام قلدرترین و خبیث‌ترین جریانی که به‌تعبیر امام شیطان بزرگ است، یعنی آمریکا افتادند تا از لیست تروریست‌ها خارج شوند.

سعیدی خاطرنشان کرد: جریان نفاق در خون‌ریزی‌ها و شهادت بسیاری از مردم و شیعیان عراق نقش داشتند و  بخشی‌ از انتفاضه‌هایی که در عراق شکل گرفت، به‌خاطر همین عناصر سرکوب شد و در نهایت مردم مظلوم عراق توانستند بخشی از انتقام خود در طول تاریخ را از عناصر فساد بگیرند و این مجموعه را با یک خسارت قابل توجهی مواجه کنند که به‌تعبیر بعضی از سرداران، نقش این حرکت به‌جهت خسارتی که به جریان نفاق وارد کرد، کمتر از عملیات مرصاد نبود.

وی تصریح کرد: مردم عراق می‌خواهند که اینها در سرزمین مقدسشان حضور نداشته باشند و در نهایت با خفت پادگان اشرف را شب گذشته تخلیه کردند و به نقطه‌ای دیگر رفتند و اکنون آمریکا برای این جریان به‌دنبال مأوایی است تا بتوانند از آنها حمایت کنند.

نماینده ولی فقیه در خصوص سرنوشت مسعود رجوی نیز اظهار داشت: رجوی رفتار بسیار مبهمی دارد. این‌گونه موارد قبلاً هم بوده است. مدتی پنهان می‌شد و سپس ظهور و بروز پیدا می‌کرد و خیلی روشن نیست چه سرنوشتی پیدا کرده است.

انهدام کامل جریان نفاق در آینده نزدیک

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: از قیام شعبانیه که صدام این جریان خبیث را مقابل انقلابیون عراقی قرار داد، خشمی در دل انقلابیون باقی مانده و ان‌شاءالله باقی‌مانده اعضای این گروهک نیز به درک واصل کنند.

منصور حقیقت‌پور نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص پاکسازی کامل پادگان اشرف از وجود منافقین اظهارداشت: نه‌تنها پادگان اشرف، بلکه امیدوارم کل کره زمین از لوث وجود منافقین پاک شود، چرا که آنها عناصر ناپاکی هستند.

وی با بیان اینکه این عناصر به کشور، ملت و خاک خودشان خیانت کرده‌اند، گفت: منافقین باید تحت تعقیب انقلابی انقلابیون قرار بگیرند؛ همان‌طور که چندی پیش در پادگان اشرف شاهد بودیم و دیدیم که انقلابیون عراقی چه بلایی بر سر آنها آوردند و چگونه آنها را تار و مار کردند.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس پاکسازی کامل پادگان اشرف را از وجود منافقین یک پیروزی برای نظام جمهوری اسلامی و تمام پاکان دنیا دانست و گفت: ان‌شاءالله به‌زودی زمینه انهدام کامل این جریان خبیث را از کل کره زمین شاهد باشیم.

حقیقت‌پور ابراز امیدواری کرد که دیگر هیچ‌ فردی تحت ترور این افراد خبیث قرار نگیرد و گفت: وضعیت امروز منافقین باید درس عبرتی برای انسان‌ها و تمام عصیان‌گرانی باشد که بخواهند به‌خلاف سیل خروشان مردم شنا کنند و آنها باید از سرنوشت این سازمان جهنمی درس بگیرند.

وی با اشاره به اقدامات این گروهک علیه مردم عراق، گفت: منافقین حتی امنیت مردم عراق را نیز برهم زده بودند، از قیام شعبانیه که صدام این جریان خبیث را در مقابل انقلابیون عراقی قرار داد و این اراذل تعداد قابل توجهی از انقلابیون را به شهادت رساندند خشمی در دل انقلابیون باقی مانده تا ان‌شاءالله باقی‌مانده اعضای این گروهک را به درک واصل کنند.

جزئیات جدید

کارشناس مسائل مبارزه با تروریسم گفت: حادثه شب گذشته در تخلیه کامل باقیمانده اعضای گروهک تروریستی منافقین و بسته شدن درب‌های پادگان اشرف اولین و البته مهمترین مرحله از فروپاشی این تشکیلات تروریستی بود که سرانجام به وقوع پیوست.
علی قاسمیان کارشناس مسائل مبارزه با تروریسم مؤسسه راهبردی دیده‌بان در خصوص جزئیات تعطیلی پادگان اشرف و مرحله آخر انتقال منافقین از این پادگان گفت: طبق اطلاعات به دست آمده شب گذشته در ساعت 22 به وقت محلی حدود 40 نفر از اعضای باقیمانده سازمان تروریستی منافقین با چند دستگاه خودرو از این پادگان به مقصد کمپ لیبرتی محل استقرار موقت اعضای این گروهک در حاشیه بغداد خارج شده و به این ترتیب پادگان اشرف برای همیشه از دسترس این گروهک تروریستی دور شد.
 
وی افزود: تعطیلی پادگان اشرف به عنوان تنها مقر منافقین بعد از سقوط صدام در منطقه، مهمترین مرحله از فروپاشی کامل این سازمان تروریستی است.
 
این کارشناس مسائل مبارزه با تروریسم افزود: سرکردگان منافقین در نشست‌های خود همیشه شعار می‌دادند که کوه اگر بجنبد، اشرف زجا نجنبد! و همه امید خود را به این پادگان بسته بودند، ولی دیدیم که اشرف تعطیل شد ولی هیچ اتفاقی نیفتاد.
 
قاسمیان افزود: پادگان اشرف به دلیل ویژگی‌ها و امکاناتی که داشت امکان کنترل جبری اعضا را به سرکردگان این گروهک می‌داد و به همین دلیل رجوی اشرف را ناموس این گروهک نامیده بود که البته برای همیشه از دست رفت.
 
کارشناس موسسه راهبردی دیده بان در مسائل مبارزه با تروریسم در پاسخ به سوالی درخصوص علت اهمیت این حادثه و هم چنین دلایل به تعویق افتادن خروج منافقین از این پادگان گفت: بعد از انتقال اعضای منافقین به کمپ لیبرتی، در حدود 100 نفر از نیروهای سازمان به بهانه فروش لوازم پادگان اشرف در این پادگان باقی مانده بودند.
 
وی ادامه داد: به دستور رجوی این 100 نفر که تقریباً همه آنها از نیروهای رده بالای سازمان بودند ماموریت داشتند که به هر نحو ممکن پادگان اشرف را حفظ کنند و سرکردگان این گروهک نیز موازی با آن همه توان خود را بر بازگرداندن افراد از لیبرتی متمرکز کرده بودند.
 
قاسمیان افزود: بعد از انتقال اعضای منافقین به لیبرتی، هر روز شاهد فرار عده‌ای از نیروهای این گروهک بودیم و مسئله جدایی و درخواست اکثر نیروها برای جدایی، دیگر از کنترل سرکردگان خارج شده بود.
 
وی ادامه داد: همه امید سرکردگان منافقین بازگشت به پادگان اشرف بود و برای این هدف بر روی همه تحولات منطقه حساب باز کرده بودند.
 
کارشناس مسائل مبارزه با تروریسم گفت: اعضای منافقین حتی به ثانیه‌ها امید بسته بودند که شاید یک اتفاق در عراق، یا تحولی در منطقه مانند حمله آمریکا به سوریه شرایط را به گونه‌ای گل آلود کند که آنها بتوانند در سایه اتفاقات و ناامنی‌ها از زیر بار دستور دولت عراق برای ترک پادگان اشرف فرار کرده و راهی برای بازگشت به اشرف بیایند.
 
قاسمیان همچنین گفت: ردپای اعضای منافقین در انفجارات اخیر در عراق نیز از همین مسئله نشات می‌گیرد که آنها به دنبال ایجاد شرایطی ناامن در عراق بودند تا اخراج خود از اشرف و عراق را از لیست اولویت‌ها خارج کنند.
 
وی در پایان افزود: این اتفاق مبارک را به ملت عراق و خانواده شهدای ترور دو کشور ایران و عراق تبریک می‌گوییم و مطمئناً این اقدام صحیح و قاطع در اخراج تروریست‌ها می‌تواند گامی مثبت در جهت برقراری امنیتی پایدار برای آینده کشور عراق باشد.



منابع: مهر و تسنیم