۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵

تعطیلی دانشگاه‌هاخلاف خواست رهبری

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی دانشجویان را نسل پویا و کارآمد جامعه‌ی دینی و انقلابی دانست و گفت: دانشجویان هیچگاه در دالان تنگ محافظه کاری گرفتار نشده و همواره حریت و آزادی در آنها بوده و هست.
کد خبر : ۱۰۷۰۵۹
صراط:حجت‌الاسلام علی عسگری خاطر نشان کرد: دانشجویان همواره قبل و بعد از پیروزی انقلاب دارای روحیه‌ی افشاگرانه و پرسشگرانه‌ای بود و هستند که مسوولان را به پاسخگویی وادار می‌کنند.

وی با بیان این‌که طرح مطالبات مردم از زبان دانشجویان همواره کارساز بوده است، اظهار کرد: دانشجویان با روحیه‌ی عدالت خواهی و حق‌خواهی که همیشه داشته‌اند، همواره به دنبال طرح مطالبات مردم با مسوولین بوده‌اند که این کار همواره موثر و کارساز بوده است.

این فعال سیاسی ادامه داد: دانشگاهیان قشر توانمند و دانای جامعه هستند و با روحیه آزادی خواهی و شکست‌ناپذیری که دارند می توانند حماسه‌های بزرگ را محقق کنند. این قشر باید مطالبات خود را به صورت شفاف در دانشگاه‌ مطالبه کنند و هیچ‌گاه از این کار خود کوتاه نیایند.

عسگری در ادامه با تاکید بر این‌که تعطیلی دانشگاه‌ها درایام انتخابات همسو با خواست و نظر رهبری نیست، اظهار کرد: حماسه سیاسی مورد تاکید مقام معظم رهبری اقتضا می‌دارد که در زمان انتخابات دانشگاه‌ها باز بوده و هر چه با نشاط‌تر به فعالیت‌های خود ادامه می‌دادند، ولی مسوولین راحت‌طلب دانشگاهی با تعطیلی دانشگاه‌ها تلاش کرده‌اند که خود را از شرایط انتخابات و بعضی از حواشی انتخاباتی در امان نگاه دارند.

وی افزود: مسوولین دانشگاه با برگزاری زود هنگام امتحانات پایان ترم و اعلام تعطیلی دانشگاه‌ها درایام پرشور انتخابات، نه تنها به علم و علم‌آموزی کم حرمتی کرده‌اند، بلکه مانع از با نشاط شدن تنور انتخابات و در نتیجه خلق یک حماسه بزرگ شده‌اند.

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بعضی از مسوولین دانشگاه‌ها آزادی و عدالت‌جویی را بر نمی‌تابد، گفت: اگرمسوولین دانشگاه‌ها، راحت‌طلب نباشند و به میزهای ریاست نیز هیچ‌گاه وابستگی نداشته باشند، باید تجمعات و سرزندگی دانشجویان حریت و آزادی جامعه‌ی اسلامی است و جامعه‌ای که عاری از آزادی بیان باشد، به ستم کشیده می‌شود.

عسگری افزود: آزادی به مفهوم واقعی کلمه ایجاب می‌کند که گروه‌های سیاسی و جمعیت‌های فعال دانشگاهی آزاد باشند و بتوانند در میدان تذاهب فکری قرار بگیرند و نقدهای گفتمانی انجام دهند.

وی ادامه داد: از آن جایی که این نقدهای گفتمانی به نقد از مدیران دانشگاهی و در نتیجه نقد از دولت می‌انجامد، مسوولان دانشگاهی سعی دارند با تعطیلی دانشگاه‌ها خود را از این نقدهای دلسوزانه دور نگاه دارند.

این فعال سیاسی در پایان ضمن یادآوری حماسه ۱۳ آبان و تسخیر لانه‌ی جاسوسی توسط دانشجویان، خاطر نشان کرد: دانشجویان همواره زودتر از دیگر اقشار جامعه دست به پرده‌برداری از توطئه‌های دشمنان می زنند و این تنها دلیلی است که باعث می شد از کم تحرکی این قشر فرهیخته خوشحال شوند.
منبع: ایسنا