۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۷

"اصولگرایان در امان نخواهند بود"

کشف بهترین نقطه برای اجماع اصلاح‌طلبان،95 درصد اخباری که درباره من نقل مي‌شود، دروغ است، اصولگرایان در امان نخواهند بود! و از جمله مطالبی هستند که روزنامه‌های امروز کشور به آنها پرداخته‌اند.
کد خبر : ۹۴۶۰۴
به گزارش پایگاه خبری صراط ؛روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه که در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.


كاسه ليسي مي كنيم پس هستيم!
يك پايگاه رسانه اي وابسته به فتنه گران فراري با استدلالي محكم ثابت كرد فتنه سبز نمرده است.
به گزارش کیهان، سايت نداي سبز با اشاره به ملاقات رجب مزروعي، اردشير ارجمند و دو همكار آنها در گروهك ملي مذهبي با برخي مقامات اروپايي (در قالب شوراي هماهنگي سبز)، اين ملاقات را نشانه حيات فتنه گران دانست و نوشت: سه سال و نيم پس از تحقق جنبش سبز، و حدود دو سال پس از به حصر بردن آقايان موسوي و كروبي و خانم رهنورد، و در هنگامه اي كه اقتدارگرايان حاكم با استفاده از بازوهاي تبليغاتي و رسانه اي خود پيوسته از «مرگ فتنه» مي گويند، فراهم آمدن اين امكان گفت وگو با تأكيد نمايندگان شوراي اروپا، نشان از پتانسيل ارزشمندي دارد كه بيش از همه، خود «سبزها» بايد قدرشناس آن باشند.

نداي سبز كه توسط پسر مزروعي اداره مي شود، افزود: هيچ امكان سالم و فرصت نيكي را نبايد فروگذاشت، در داخل يا خارج از كشور فرستادگان جريان فتنه در ملاقات ها با ابراز خدمتگزاري تمام خطاب به طرف اروپايي تصريح كرده اند كه تا جريان متبوع آنها روي كار نيايد، دنيا روي آرامش نخواهد ديد و اين در حالي است كه بخش اصلي بحران ها و جنگ ها در دنيا زير سر غرب است.

تنفس مصنوعي اصلاح‌طلبان به خود
آدم‌ها كوچك كه هستند، زياد پيش مي‌آيد كه دسته گلي به آب بدهند كه ديگران برنجند و گاه حتي كار آنقدر بالا بگيرد كه راه همواري هم براي بازگشت نباشد.

به گزارش روزنامه جوان، آنها براي اثبات حيات خويش و حل بحران موجوديتي كه با آن دست به گريبان هستند، راهي جز حضور در انتخابات ندارند. اين حضور اگر نباشد، انگار كه ديگر اصلاحاتي نيست و اين جريان با باختن پشت سر هم هفت انتخابات به رقباي اصولگرايش (دو انتخابات شوراها، دو رياست جمهوري و سه مجلس) عملاً از چرخه سياسي كشور حذف مي‌شود و بايد به جاي نقشه‌ريختن براي ستادهاي انتخاباتي، به فكر مراسم تدفين خويش باشد! بنابراين اصلاح‌طلبان، نه براي به دست گرفتن كرسي رياست جمهوري نظام كه خود مي‌دانند در شرايط كنوني و با سابقه سؤال برانگيزشان، خيال خامي است، بلكه براي دادن تنفس مصنوعي به خويش، نيازمند چنين حضوري هستند. اوج تجلي چنين نيازي را مي‌توان در شركت بي سر و صداي محمد خاتمي در انتخابات مجلس، پس از ماه‌ها كوفتن بر طبل تحريم انتخابات به عيان مشاهده كرد. 

قصه بسيار ساده است؛ آنها نمي‌خواهند يك جريان مرده سياسي باشند؛ پس بايد در انتخابات شركت كنند. اما آنها در كارنامه خود، فتنه ۸۸ را هم دارند كه هر قدر معتقد باشيم از خارج كشور هدايت مي‌شد (كه معتقديم مي‌شد) باز هم ننگ زمينه‌چيني و همراهي و ميدان دادن به فتنه بر دامان جريان اصلاحات خودنمايي مي‌كند. ننگي كه هيچ وقت از آن برائت نجستند و هيچ وقت بابت آن عذرخواهي نكردند و مي‌خواهند بي سر و صدا و بدون دادن تاوان عملكرد منفي شان به عرصه سياسي بازگردند.

هاشمي : موافق عسكراولادي ام
هاشمی رفسنجانی  در مورد اظهارنظر جديد حبيب الله عسكراولادي در مورد موسوي و کروبي گفت: با نظر ايشان موافق هستم. به گزارش روزنامه رسالت،  اکبر هاشمي رفسنجاني در جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران در پاسخ به اين سئوال که آيا نظر شما با اظهارات اخير آقاي عسكراولادي موافق است گفت: نظر من مثبت است البته ايشان نظر خود را گفته اند.  هاشمي رفسنجاني در پاسخ به اين که آيا شما توان داريد تا اوضاع کشور را از اين بي سروساماني نجات دهيد گفت: توان من و راه من رهبري است و اميد است که بتوانيم نامزدهايي با سليقه هاي مختلف وارد ميدان انتخابات شوند البته اگر بشود.

نامه مشايي براي حل اختلاف يک پمپ بنزين با دولت
روزنامه خراسان نوشت: در حالي که بر اساس قوانين، بخش هاي حقوقي دولت مسئوليتي در قبال رسيدگي به اختلافات مادي و معنوي اشخاص حقيقي و حقوقي با دستگاههاي دولتي ندارند، براساس بررسي يکي از نهادهاي نظارتي، معاونت حقوقي دو دستگاه دولتي بر اساس نامه اسفنديار رحيم مشايي در اواخر دوره مسئوليت خود در دفتر رييس جمهور موظف شده بودند مشکلات حقوقي به وجود آمده در قرارداد بهره برداري يک پمپ بنزين در تهران را بررسي و رفع کنند که اين موضوع زمان قبل توجهي از کارمندان اين دستگاه ها گرفته است.

 نسبت به وضع امروز معترضيم؛ به آينده اميدوار
مردم سالاری نوشت: حجت‌الاسلام حسن خميني در ديدار با اعضاي ستاد بزرگداشت شهداي گروه توحيدي منصورون و خانواده‌هاي آن‌ها، با اشاره به افتخارات گذشته جامعه، تأکيد کرد: ما نسبت به وضع امروزمان نه تنها منتقديم، بلکه نسبت به بسياري از قسمتهاي آن معترضيم، اما نسبت به آينده نه تنها بايد اميدوار باشيم، بلکه بايد آن را بسازيم.

سيد حسن خميني گفت: اگر در کسي خطايي مي‌بينيم به اين معناست که آن فرد ضعيف است و بايد به او رحمت داشته باشيم. هرچقدر از اين منش دور شويم خودسازي از بين مي‌رود و مشکل‌ها پيدا مي‌شود.


روزنامه آرمان روابط عمومی: اصولگرایان در امان نخواهند بود
روزنامه "آرمان روابط عمومی" طی یادداشتی نوشت: تندروی سیاسی هم اکنون به پشت درهای اصولگرایی سنتی رسیده و دیر نیست که خانه و کاشانه این طیف را نیز به بهانه انواع و اقسام انگ‏ها و اتهامات به تسخیر خود در بیاورد. این ساده انگاری اصولگرایان سنتی خواهد بود اگر فکر کنند که آنها از تبعات این رویه و شیوه برکنار خواهند ماند. در واقع سهم اصولگرایان سنتی هم اکنون نیز از کانون‏های قدرت بسیار اندک است، هر چند که به ظاهر بسیاری از کرسی‏ها در تصرف آنهاست.

در میان اصولگرایان سنتی تقریبا هیچ کسی نیست که سابقه آیت‌ا... هاشمی در انقلاب و نسبت سید‌حسن خمینی با نظامی را که پدربزرگش معمار آن بوده داشته باشد.


95 درصد اخباری که درباره من نقل مي‌شود، دروغ است
روزنامه تهران امروز بخشی از اظهارات حسن خمینی را مبنی بر دروغ بودن اخبار رسانه ها منتشر کرد. سيدحسن خميني در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت شهدای گروه توحیدی منصورون و خانواده‌هاي آنها با اشاره به اينكه كسی یك رفتار خلاف ادب اجتماعی از امام سراغ ندارد گفت: امروز در جامعه ما متاسفانه نسبت‌هاي ناروا بسیار رواج پیدا كرده است. خیلی‌ها هم برای اینكه تیراژشان بالا برود این اخبار را دائم تكرار مي‌كنند. در مورد خود بنده، به جز خبرهاي رسمي‌ كه منتشر مي‌شود، در مورد سایر خبرها 95 درصد موارد و حرف‌هايی كه در مورد من نقل مي‌شود، دروغ است؛ كاری به محتوای مثبت و منفی خبرها ندارم، بلكه منظورم صحت آنهاست. مثلا مي‌گویند فلانی به فلانی حرفی را زده است؛ منبع این خبر كجاست؟ سیدحسن خمينی در بخشي ديگر از سخنانش گفت:تمام كارهاي بزرگ از نقاط كوچك شروع مي‌شود.

پیشنهاد روزنامه اعتماد برای نقطه اجماع اصلاح طلبان
الیاس حضرتی طی یادداشتی در روزنامه اعتماد به اجماع اصلاح طلبان روی گزینه محمد خاتمی تاکید کرد و نوشت: طبيعي است كه تفكر اصلاح‌طلبي ايجاب مي‌كند در حضور رقيب قدرتمند مثل اصولگرايان رقابت كنيم تا اگر آنها نيز مسووليتي به دوش داشتند خود را پاسخگو بدانند. اين روزها در اين باره بسيار سخن گفته شده است.

در شرايط فعلي به نظر مي‌رسد رسيدن به اجماع حداكثري در اردوگاه اصلاح‌طلبان امري به مراتب ساده‌تر از اصولگرايان باشد. اصلاح‌طلبان در ميان خود شخصيت محبوبي دارند كه با وجود نقدهايي كه به عملكرد 8 ساله دولتش وجود دارد روي شخص وي اتفاق نظر دارند و اين بهترين نقطه براي اجماع است. اصلاح‌طلبان مي‌توانند حول محور آقاي خاتمي اجماع داشته باشند و رقباي اصلاحات هم اگر به دنبال منافع ملي باشند چراكه خاتمي ريشه‌يي انقلابي دارد، سلامت در مديريتش را سال‌ها ثابت كرده و انسان سليم‌النفسي است.
منبع: مشرق
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم