۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷

دستگیری عامل تیراندازی در بومهن

عامل تیراندازی مرگبار در بومهن ، پس از 41 روز فرار هنگامی که برای تهیه پول برای خروج از کشور به تهران آمده بود دستگیر شد.
کد خبر : ۹۲۶۰۲
به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ ساعت 13 و 30 دقیقه هفتم آذر امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 ، وقوع یک فقره درگیری در بلوار اصلی ـ روبروی اداره آب به کلانتری 206 بومهن اعلام شد .

با حضور مأموران کلانتری و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که در زمان نزاع دسته جمعی ، سرنشین یک دستگاه خودرو 206 اقدام به تیراندازی کرده که به خاطر آن تعداد چهار نفر از افراد شرکت کننده در نزاع دسته جمعی مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند .

با توجه به حساسیت موضوع ، مأموران کلانتری بلافاصله با حضور در محل اقدام به دستگیری تعداد 16 نفر از افراد شرکت کننده در درگیری کرده ، تمامی آنها را به کلانتری منتقل کردند .
همزمان با دستگیری 16 نفر از شرکت کنندگان در درگیری و با حضور مأموران کلانتری 206 در بیمارستان مشخص شد که یکی از مجروحان حادثه تیراندازی به نام "مجید . ن" 35ساله ، به علت اصابت گلوله به شریان حیاتی پا و خونریزی شدید ناشی از آن ، قبل از رسیدن به مرکز درمانی فوت کرده و سه مجروح دیگر نیز که از ناحیه شکم ، بازو و کتف مورد اصابت گلوله قرار گرفته بودند ، مورد عمل جراحی قرار گرفته اند .

پس از حضور بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ، عوامل تشخیص هویت و پزشکی قانونی در محل ، پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمد" تشکیل و به دستور قاضی رسولی ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که 16 متهم دستگیر شده که در زمان نزاع و درگیری اقدام به استفاده از قمه ، چاقو و ... کرده و با یکدیگر درگیر شده اند ، به انگیزه طرفداری از دو نفر به اسامی "حمید . ل" 35 ساله و "ساسان . د" 60 ساله که بر سر مالکیت 400 هزار متر زمین در منطقه پردیس و سیاه سنگ واقع در جاده دماوند ـ نرسیده به بومهن با یکدیگر اختلاف دارند ، در قالب دو گروه با یکدیگر درگیر شده و در زمان درگیری ، مقتول که به طرفداری از "حمید . ل" در درگیری حضور داشته ، مورد اصابت گلوله قرار گرفته است .

در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان اداره دهم موفق به شناسایی هویت قاتل شدند که در زمان درگیری اقدام به تیراندازی کرده و از محل متواری شده بود .

سرنشین خودرو 206 جوان 25 ساله ای به نام "فرشید . ک" بود که بنا بر اظهارات متهمان دستگیر شده و همچنین شاهدان صحنه درگیری ، در حین عبور از محل درگیری و اطلاع از موضوع درگیری در محل توقف می کند که با توجه به آنکه خود وی نیز با حمید و ساسان بر سر مالکیت این اراضی اختلاف داشته ، ناگهان مقتول با مشاهده وی به سمت او رفته و در حالیکه وی بر روی صندلی راننده نشسته بود ، چاقویی را در زیر گلوی او قرار می دهد که پس از دقایقی تعداد دیگری از شرکت کنندگان در درگیری ، به سمت خودروی پژو 206 وی رفته و اقدام به شکستن شیشه های آن می کنند. در این زمان ، فرشید با استفاده از اسلحه کمری اقدام به تیراندازی به سمت مقتول و سایر افراد کرده و پس از آن ، با خودرو از محل متواری می شود .
دستگیری "حمید" و "ساسان" با توجه به تحقیقات انجام شده و مشخص شدن انگیزه اصلی درگیری ، کارآگاهان اداره دهم 11 آذر اقدام به دستگیری "حمید" و "ساسان" کردند که در ادامه رسیدگی به این پرونده مشخص شد که این دو نفر ، با وجود آنکه نقش اصلی را در ایجاد درگیری داشته اند ، اما خودشان به هیچ عنوان در صحنه درگیری حضور نداشته اند .

در ادامه رسیدگی به این پرونده و در شرایطی که فرشید پس از ارتکاب جنایت از محل زندگی خود در منطقه سیاه سنگ متواری شده بود ، کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی متوجه شدند که وی پس از اطلاع از مرگ مقتول به مناطق غرب و شمال غرب کشور متورای شده و در حال حاضر بلامکان می باشد .

با توجه به تحقیقات پلیسی ، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که متهم قصد دارد تا از طریق مرزهای غربی از کشور خارج شود که با انجام هماهنگی های لازم و همچنین هدایت عملیاتی مناسب ، مانع از خروج وی از کشور شده و در حالیکه فرشید برای تهیه پول به تهران مراجعه کرده بود ، وی را مخفیگاهش در منطقه تهران نو ، دستگیر و در بازرسی از وی اسلحه کمری استفاده شده در صحنه جنایت را کشف کردند .

"فرشید" پس از دستگیری و انتقال به اداره دهم ، در همان دقایق اولیه لب به اعتراف گشوده و به تیراندازی منجر به جنایت اعتراف کرد. وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : روز حادثه با خودرو 206 در حال عبور از خیابان اصلی بودم که در مقابل اداره آب بومهن متوجه درگیری شدم . لحظه ای توقف کردم تا علت را جویا شوم که متوجه شدم درگیری میان دو گروهی است که هرکدام به طرفداری از حمید و ساسان ـ که من نیز با آنها بر سر مالکیت اراضی اختلاف دارم ـ با یکدیگر درگیر شده اند . ناگهان در حالیکه هنوز پشت فرمان ماشین نشسته بودم ، مقتول به من نزدیک شده و قمه خود را در زیر گلویم گذاشت . برای آنکه او را ترسانده و به عقب بفرستم ، اسلحه را از زیر صندلی راننده بیرون آورده و او را تهدید به تیراندازی کردم اما او با مشاهده ظاهر اسلحه و تصور اینکه اسلحه از نوع اسباب بازی است ، مرا مورد تمسخر قرار داد و عنوان کرد "می خواهی مرا از یک اسلحه اسباب بازی بترسانی ؟ " ؛ در همین زمان ، چند نفر دیگر که متوجه حضور من در محل شده و از اختلاف من با حمید و ساسان اطلاع داشتند ، به سمت ماشین آمده و شروع به شکستن شیشه های ماشین کردند . در آن موقع دیگر تصمیم به تیراندازی گرفته و با بیرون آوردن اسلحه از ماشین شروع به تیراندازی کردم که پس از تمام شدن گلوله های اسلحه ، به سرعت از محل متواری شدم " .

متهم در خصوص نحوه تهیه اسلحه نیر به کارآگاهان گفت : حدود دوسال پیش ، در سفری که به غرب کشور داشتم اقدام به خرید این اسلحه کرده و طی این مدت به علت آنکه حتی یک بار هم با آن تیراندازی نکرده بودم ، نمی دانستم که این اسلحه بر خلاف سایر اسلحه های کمری که تنها به صورت تک تیر تیراندازی می کند قابلیت شلیک در حالت رگبار را نیز دارد .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، دستور بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

منبع: مهر