فیلم / تکه‌ای از ماه که به سیارک تبدیل شد

این سیارک که در سال ۲۰۱۶ کشف شد، قرن‌هاست در مداری نزدیک به زمین، اما دور از آن در گردش است. بر اساس نتایج شبیه‌سازی‌ها، دانشمندان ویژگی‌هایی را در این سیارک شناسایی کرده‌اند که با دهانه برخورد «جیوردانو برونو» در نیمکره دور ماه مطابقت دارد.
این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند

این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند

ویتامین‌های B ۶ و B ۱۲ برای سلامت قلب و عروق بسیار مهم هستند.

عکس / یک «هما» در پنجشیر افغانستان تحت درمان است

مردم محلی یک پرنده کمیاب «هما» را در ولایت پنجشیر افغانستان یافته‌اند. خبرگزاری دولتی باختر افغانستان گزارش داده است که این پرنده از پرواز باز مانده و در جنگل‌های کرامان پنجشیر فرود آمده بود. فضل‌الله دیوبند، رئیس زراعت و مالداری پنجشیر به باختر گفته است که «تلاش‌ها برای مداوای کامل این پرنده کمیاب، ادامه دارد» و پس از مداوا، قرار است دوباره در طبیعت رها شود. زیستگاه هما در کوه‌های البرز و زاگرس ایران و در ترکیه، افغانستان تا چین و هند و تبت و از غرب تا مناطقی از آفریقا و جنوب اروپا گسترده است.

فیلم/ حمله ناگهانی خرس به یک خودرو

خودرویی که در حال حرکت در یک جاده جنگلی بود ناگهان هدف حمله یک خرس خشمگین قرار گرفت و خساراتی به آن وارد شد. راننده که وحشت کرده بود با بوق زدن سعی کرد خرس را دور کند، اما خرس حاضر به عقب نشینی نشد تا اینکه راننده موفق شد از این صحنه فرار کند.
میدان مغناطیسی زمین احتمالا پیش از شکل‌گیری هسته سیاره به وجود آمد

میدان مغناطیسی زمین احتمالا پیش از شکل‌گیری هسته سیاره به وجود آمد

قدیمی‌ترین سن قطعی برآوردشده برای میدان مغناطیسی زمین نشان می‌دهد که این میدان ۳٫۷ میلیارد سال پیش و قبل از شکل‌گیری هسته جامد سیاره به‌وجود آمد.

عکس / نقاشی ناجور دانش آموز پای برگه امتحانی اش حماسه آفرید

هنرنمایی جالب یک دانش‌آموز پای برگه امتحان را ببینید.
آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟

آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟

یکی از روش های رایج برای کاهش وزن نوشیدن جوش شیرین است که تصور می شود چربی سوزی را افزایش می دهد و به کاهش وزن اضافی کمک می کند. با این حال، این کار می تواند باعث بروز نگرانی های مختلف سلامتی شود که می تواند بر کیفیت زندگی شما تأثیر منفی بگذارد.

۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان

با این روش‌ها می‌توانید بوی بد دهان را از بین ببرید.

ذرات شیر گاو می‌تواند به حل یکی از چالشی‌ترین معماهای پزشکی کمک کنند

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پژوهشگران ساخت نسخه‌های خوردنی دارو‌های تزریقی است. دارو‌های خوردنی معمولاً کارایی ندارند، زیرا نمی‌توانند محیط شدید روده را تحمل کنند. حالا پژوهشگران دریافته‌اند که ذرات نانو در شیر گاو می‌توانند برای انتقال دهانی دارو‌های مبتنی بر RNA استفاده شوند. این دارو‌ها تنها به‌صورت تزریقی در دسترس هستند و این کشف پنجره‌ای را برای دارو‌های ارزان‌تر و متنوع‌تر باز می‌کند. دارو‌های RNA از مولکول‌های مبتنی بر RNA استفاده می‌کنند تا بیان و فعالیت مولکول‌های هدف را دستکاری کنند. به این ترتیب، مسیر‌های زیستی به‌گونه‌ای تغییر می‌یابند که بیماری درمان شود. درمان RNA می‌تواند برای بیماری‌هایی مفید باشد که دارو‌های متداول روی آن‌ها اثری ندارند.

این زن با این چهره زیباترین زن دنیا در 2024 شد/ عکس

زیباترین و جذاب ترین زن جهان درسال ۲۰۲۴ معرفی شد، این زن کیت آپتون بازیگر مشهور هالیوودی است که واقعا زیبا و خوش اندام است.