۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵

شهرهایی که برای زندگی مناسب نیستند!

واحد اطلاعات اکونومیست در جدید‌ترین رده‌بندی خود درباره شهر‌هایی که مطلوبیت برای زندگی دارند، به بهترین و بد‌ترین شهر‌ها برای زندگی اشاره کرده است.
کد خبر : ۷۵۶۲۲
به گزارش صراط به نقل از تابناک: بر پایه تحقیقی که به تازگی انجام شده است، شهر‌هایی که در سال ۲۰۱۱ در معرض آشوب‌های خیابانی قرار گرفته‌اند، مطلوبیت پیشین خود برای زندگی را از دست داده‌اند.
 
بر پایه تحقیق واحد اطلاعات نشریه اکونومیست و بنا بر شاخص‌هایی چون ثبات اجتماعی و سیاسی، میزان جرم و جنایت، آموزش و دسترسی به خدمات بهداشتی، دو شهر «لندن» و «منچستر» در انگلیس به شدت سقوط کرده‌اند.
 
بنا بر این گزارش، در این رتبه‌بندی، منچستر با ۹ رتبه سقوط، به رتبه ۵۱ و لندن با دو پله سقوط به رتبه ۵۵ رسیده‌اند. این در حالی است که با برگزاری المپیک، این انتظار می‌رفت که رتبه این شهر بالا رفته باشد، ولی نه تنها این گونه نشد، که سقوط هم کرد.
 
سردبیر این بررسی اجتماعی می‌گوید: در حالی که شهرهای انگلیسی رو به افول بوده‌اند، شهرهای چینی، روند رو به رشد خود را ادامه می‌دهند و خود را به عنوان مطلوب‌ترین شهر‌ها برای اقامت مردم معرفی می‌کنند.
 
گفتنی است، افزون بر لندن و منچستر، شهرهایی در کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه نیز با افول زیادی روبه‌رو بوده‌اند که در این میان، می‌توان به دمشق اشاره کرد.
 
اما ناگفته نماند که با وجود این، هم‌اکنون دمشق نامطلوب‌ترین شهر برای اقامت نیست، بلکه این شهر داکا، پایتخت بنگلادش است که در زمره نامطلوب‌ترین شهر‌هاست و در مقابل آن، ملبورن در استرالیا و ونکور در کانادا، مطلوب‌ترین شهر‌ها برای زندگی هستند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
و اما تهران !
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم