۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰

عضو کمیسیون امنیت ملی: مهاجرین افغان قدر خانه دومشان را بدانند و تعصب لازم را داشته باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه قانون مهاجرت باید در خصوص اتباع افغانستانی اجرا شود، گفت: با توجه به اینکه میلیون ها مهاجر افغانستانی از امکانات و فضاهای آموزشی و بهداشتی ایران استفاده می کنند، ایران برای آنها به عنوان خانه دوم محسوب می‌شود؛ بنابراین باید اقدامات فرهنگی انجام شود تا قدر این خانه دومشان را بدانند.
کد خبر : ۶۵۷۵۲۲

به گزارش صراط به نقل از خبرآنلاین، محمود عباس زاده مشکینی، در خصوص در خصوص وضعیت مهاجران خارجی کشور، گفت: همه مهاجران از حق و حقوقی برخوردار هستند و امروز کشورها به نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه و فرصت نگاه می کنند که ما هم از این امر مستثنی نیستیم. ایران، هم کشور مهاجر فرست و هم مهاجر پذیر است و همواره تلاش کردیم کشورهایی که مهاجران ایرانی را پذیرفتند، کرامت مهاجران ما را حفظ کنند؛ بنابراین ما هم باید نسبت به حفظ کرامت مهاجرین کشورهای خارجی حساسیت لازم را داشته باشیم.

بنابر گزارش شفقنا، وی ادامه داد: اگر نظر شما اختصاصا در مورد مهاجران افغان است باید گفت مردم دو کشور در طول تاریخ مشترکات بسیار زیادی داشتند و قانون مهاجرت در مورد آنها باید دقیق اجرا شود و اگر قوانینی نقص دارد، باید اقدام به رفع آنها کنیم تا از ظرفیت مهاجرین افغانستانی در ایران مطلوب تر استفاده شود.

عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید اقدامات فرهنگی در خصوص مهاجران افغانستانی صورت بگیرد، گفت: با توجه به اینکه میلیون ها افغانستانی در ایران به عنوان مهاجر زندگی می کنند و از امکانات آموزشی و بهداشتی ایران استفاده می کنند، قطعا ایران برای مهاجران افغانی به عنوان خانه دوم محسوب می‌شود لذا باید اقدامات فرهنگی انجام شود تا قدر این خانه دومشان را بدانند. مهاجران افغان باید تعصب لازم را داشته و با مسوولین ایران همکاری کنند. این همکاری باید دو جانبه باشد و این عزم در حاکمیت سیاسی ایران وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: نهادهای اطلاعاتی و وزارت کشور هم باید با آمار و شاخص، اقدامات مهاجران در ایران را ارائه دهند؛ زیرا اگر در بین قشری، تخلفی صورت می گیرد باید جمعیت آنها را هم در نظر گرفت. در جمعیت چند میلیونی ممکن است تعدادی هم بزهکار حضور داشته باشند اما آمارها در این خصوص باید دقیق باشد چراکه قضاوت های عجولانه ممکن است ارتباط دو ملت را نابود کند.

 

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم