۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵

کارگردان 'یک حبه قند' در 'پارک ملت' چه گفت؟

میرکریمی: شهید همت اجازه نداد درباره جنگ گزارش دروغ داده شود
کد خبر : ۴۲۹۵۴
به گزارش صراط به نقل از تابناک: شب گذشته، سیدرضا میر کریمی در برنامه پارک ملت حضور یافت و به رغم تصور اولیه، به بحث‌هایی پرداخت که در واقع نه انتقادی از سر بی‌حوصلگی و نارضایتی، بلکه عصیانی اصیل و نجیبانه علیه جامعه‌ای بود که هر روز بیش از روز گذشته از هویت اصیل خود دور می‌شود.

وی با تحلیل جالبی از ارایه هدف و تحلیل خود از فیلم «یک حبه قند» سر باز زد و گفت که ارایه تحلیل شخصی وی از فیلم، ممکن است مخاطبانی را که درک و معنای بسیار بالاتری از فیلم داشته‌اند، ناامید کند.

میر کریمی افزود: هر روز تحلیل‌های جدیدی از فیلم یک حبه قند از سوی مخاطبان به وی می‌رسد که برخی از این تحلیل‌ها از تحلیل وی به عنوان سازنده این فیلم بالاتر است و برخی تحلیل‌ها هم وزن کمتری دارند.

بر پایه این گزارش، وی در بخش دیگر سخنانش افزود: در گذشته، ایمان برای وی اولویت کار بوده است، حال آن که هم‌اینک این اخلاق است که در ایده وی بنیادی‌تر شده است.

میرکریمی با اعلام اینکه در حال انجام کاری با موضوع شهداست، درد دل اصلی خود را باز نمود و از دروغگویی برخی مسئولان ناله‌ها کرد.

وی با آوردن خاطره‌ای از شهید همت اظهار داشت: زمانی که جمعی از فرماندهان سپاه برای گزارش‌گویی خدمت مراجع تقلید رسیده بودند و یکی از فرماندهان می‌خواست گزارشی درباره شکست‌ها ندهد، وی او را از این کار باز داشت که نباید درباره جنگ گزارش دروغ منتشر شود.

وی با انتقاد از شیوه خبررسانی تلویزیون گفت: گویا، این رسانه برای شعور مردم ارزشی قایل نیست و گویی، اصلا نمی‌فهمد که مخاطب متوجه می‌شود که از طریق همین رسانه، اخبار به گونه‌ای غیر واقعی به او منتقل می‌شود.

کارگردان یک حبه قند در همین باره گفت: طبیعی بود که تلویزیون برای مدت کوتاهی درباره جنگ مردم را تهییج کند و مدام از پیروزی‌ها بگوید؛ اما پس از مدتی این به عادت تلویزیون تبدیل شد و کم کاری‌های خود را پشت مصلحت‌ها پنهان کرد؛ چنان که گویی اکنون ارتباط خودش را با مردم را دست داده است.

وی همچنین با نام بردن از شهدایی همچون باکری، همت و خرازی گفت که تفکر در احوال این افراد، نشان می‌دهد که گویی در آخرین لحظه زندگی خود به گونه ای رفتار می‌کنند که همه دنیا و آنچه در آن است، به سخره می‌گیرند و تحقیر می‌کنند.

وی افزود: افرادی چون خزاری و همت تا جایی مانند همه ما روی زمین هستند و با ما راه می‌روند، ولی در آن لحظه پایانی از ما جدا می‌شوند و دنیا را تحقیر می‌کنند.

وی همچنین با انتقاد از بروکراسی موجود در راه ساخت فیلم گفت: اگر همه این تشکیلات برداشته و بودجه این تشکیلات، مانع‌ساز به صورت مساوی میان همه تقسیم شود، قطعا در یک سال در ایران، دست‌کم بیش از سی فیلم بسیار خوب تولید خواهد شد.

نظرات بینندگان
0020
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
داشتم زنده نگاه میکردم اون برنامه رو
دیدم کارگردان خوش صحبت همشهری - زنجانی چیا گفت
خیلی قشنگ حرف میزد
همین
آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
آقای میرکریمی زیاد حرفای اصیل نزنید اگر می خواهید از حرفای صدتا یه غاز در امان باشید بگذارید هرچه می خواهد پیش بیاید مگر چه می شود؟