۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۸

صالحی راهی لیبی شد

با توجه به این روحیه ملی و اسلامی مردم و شعارهای اسلامی که در آنجا سر داده شد و این پیروزی که با هزینه‌های بالای انسانی به دست آمد، جا دارد که جمهوری اسلامی ایران به مردم لیبی تبریک بگوید و امیدواریم این سفر هر چه زودتر انجام شود.
کد خبر : ۴۱۷۸۰

به گزارش صراط به نقل از فارس: وزیر امور خارجه کشورمان در رأس هیئتی به منظور دیدار با مقامات لیبی عازم این کشور شد
خبرگزاری فارس: صالحی راهی لیبی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به لیبی، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (پنجشنبه) در رأس هیئتی به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات لیبی و تبریک پیروزی مردم این کشور استانبول را به مقصد لیبی ترک کرد.

وی در نشست استانبول در خصوص افغانستان شرکت کرده بود.

صالحی سه‌شنبه در نشست خبری مشترک با همتای غنایی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره سفرش به لیبی، اظهار داشت: از ابتدای قیام لیبی با مردم و انقلابیون این کشور در تماس بودیم البته آن موقع ضرورتی نداشت که این مطالب را مطرح کنیم و در این ارتباط نیز مظلوم واقع شدیم.

وزیر خارجه اضافه کرد:‌ در آینده‌‌ای نزدیک به لیبی سفر خواهم کرد و از نزدیک به آنها این پیروزی را تبریک می‌گویم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به انتخاب نخست‌وزیر جدید لیبی اظهار داشت: انشاءالله این توفیق حاصل شود که با مسئولان لیبی گفت‌وگو کنم و ضمن تبریک، آمادگی جمهوری اسلامی را برای ارائه تجاربش به مردم و دولت لیبی اعلام کنم.

پیش از این حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از انجام این سفر در آینده نزدیک خبر داده بود و درباره هدف اصلی انجام این سفر با بیان اینکه رژیم قذافی با دیکتاتوری‌هایی که داشت بالاخره سرنگون شد و مردم این پیروزی را جشن گرفتند، گفت: آقای صالحی پیام تبریکی را خطاب به عبدالجلیل رئیس شورای انتقالی ارسال کرد و متعاقب آن برای تبریک حضوری به مردم و شورای انتقالی و اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران و آمادگی برای کمک به سازندگی این کشور، وزیر خارجه به لیبی سفر خواهد کرد.

وی از جمله مسائلی که در این سفر دنبال خواهد شد را پیگیری سرنوشت امام موسی صدر عنوان کرد و افزود: ما هیچ مستندی مبنی بر اینکه شهادت امام موسی صدر قطعیت داشته باشد، در دست نداریم و در عین حال بر اساس اطلاعات ما امام موسی صدر در لیبی بوده و سرنوشت ایشان باید در داخل لیبی مشخص شود.

امیرعبداللهیان عنوان کرد: با توجه به این روحیه ملی و اسلامی مردم و شعارهای اسلامی که در آنجا سر داده شد و این پیروزی که با هزینه‌های بالای انسانی به دست آمد، جا دارد که جمهوری اسلامی ایران به مردم لیبی تبریک بگوید و امیدواریم این سفر هر چه زودتر انجام شود.

برچسب ها: صالحی لیبی اسلامی
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
نفهميديم
يك جا اشاره شده كه امروز صبح آقاي صالحي از نشست استانبول به ليبي رفت و از سويي نوشته انشاءالله به زودي اين سفر انجام شود!
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم