۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۱

گذرنامه زائران معتاد ابطال مي‌شود

گذرنامه حجاجي كه اقدام به نگهداري، حمل و يا قاچاق هر مقدار مواد مخدر به عربستان كنند، از يك تا ۵ سال باطل و ممنوع‌الخروج مي‌شوند.
کد خبر : ۱۷۴۲۶

به گزارش صراط نيوز به نقل از فارس، طبق ماده ۱۷ اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر، گذرنامه حجاجي كه اقدام به نگهداري، حمل و يا قاچاق هر مقدار مواد مخدر به عربستان كنند از زمان قطعي شدن حكم گذرنامه آنها از يك تا پنج سال باطل و ممنوع‌الخروج مي‌شوند.

جانشين شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر در اين خصوص اظهار داشت: در صورت كشف هر نوع مواد مخدر از زائران بلافاصله گذرنامه و ويزاي آنها اخذ و به مراجع قانوني معرفي مي‌شوند و در مراجع قانوني نيز ضمن صدور كيفرخواست و محكوميت زائر، نسبت به ممنوع‌الخروج كردن وي اقدام مي‌شود.

بنابر اعلام پايگاه اطلاع‌رساني حج، بر اساس قانون جديد كه اخيرا ابلاغ شده، چنانچه اتباع جمهوري اسلامي با هر قصدي اقدام به نگهداري، حمل يا قاچاق هر مقدار مواد مخدر به داخل يا خارج از كشور كنند از زمان قطعي شدن حكم به مدت يك تا ۵ سال گذرنامه آنان ابطال و ممنوع‌الخروج مي‌شوند و بنابر اين قانون در صورت تكرار، به مدت ۵ تا ۱۵ سال گذرنامه اين افراد ابطال و ممنوع‌الخروج مي‌شوند.

رئيس سازمان حج و زيارت نيز از دريافت تعهد از زائران درباره سلامت و نداشتن اعتياد براي اعزام به عمره مفرده و عتبات عاليات از امسال خبر داد.

علي ليـالي گفت: با اقدامات پيشگيرانه جدي و موثري كه اجرا شد، امسال هيچ زائر معتادي وارد عربستان نشد.

وي تصريح كرد: در عمره مفرده امسال ۱۲۴ نفر به جرم حمل مواد مخدر در ايران دستگير و از ادامه سفر محروم شدند.

ليالي افزود: حضور يك معتاد يا حمل‌كننده مواد مخدر در سفرهاي زيارتي موجب خدشه‌دار شدن اقتدار نظام مي‌شود.

برچسب ها: گذرنامه اعتیاد