۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۹

لزوم حذف کارهای غیرضروری بانوان

اختلاط زن و مرد آفت بزرگي است که سبب متلاشي شدن خانواده‌ها مي‌شود و بايد کارهاي غير ضروري بانوان در جامعه را حذف و آنها را به سمت فعاليت‌هاي ضروري سوق دهيم
کد خبر : ۱۷۲۰۳
به گزارش صراط نيوز به نقل از فارس: بانو مجتهده صفاتي گفت:‌ اختلاط زن و مرد آفت بزرگي است که سبب متلاشي شدن خانواده‌ها مي‌شود و بايد کارهاي غير ضروري بانوان در جامعه را حذف و آنها را به سمت فعاليت‌هاي ضروري سوق دهيم. 

بانو مجتهده صفايي ظهر امروز در دومين روز از نخستين يادواره بين‌المللي بانو بافضيلت استاد فاطمه طاهايي(ره) در مشهد اظهار داشت: فقها و صاحبان فکر اسلامي مانع حضور زنان در اجتماع نيستند و از صدر اسلام تاکنون بانوان عالمه و راوي و محدث بسياري وجود داشته‌اند که استاد طاهايي يکي از نمونه‌هاي بارز اين زنان صاحب منصب فکري است. 

وي رنسانس و ورود تفکر اروپايي به شرق و فاصله گرفتن زنان با حوزه دين وشيوع اين تفکر در ميان متدين که زن فقط براي داخل بيت بوده و مهم‌ترين کار او تربيت فرزندان است را از علل افول حضور زنان صاحب فکر و راوي و محدث از قرن چهارم به بعد دانسته و عنوان کرد: اين مهم به منزله به صدا درآمدن زنگ خطري براي ما است. 

اين بانو مجتهد تصريح کرد: اگر زنان صاحب نفوذ و فکر، و تاثيرگذار در جامعه را به انزوا بروند کساني جاي آنها را پر مي کنندکه صلاحيت ندارند. 

اين بانو مجتهده با بيان اينکه من موافق حضور زنان در همه عرصه‌ها نيستم خطاب به آنها که با منزوي ساختن بانوان موافقند، گفت:شما شعري را گفته‌ايد که در قافيه اش مانده ايد زيرا اگر ما زنان‌ کشورمان را به وظايفشان آگاه کنيم و آنها خانواده محور بوده و اساس را خانواده بدانند و خلأيي در خانواده ايجاد نکند هم آنان را تربيت کرده و هم در جاهايي که ضرورت ايجاب مي‌کند حضور مي‌يابند. 

بانو مجتهده صفاتي با پرداختن به اين موضوع که هيچ فقيه و صاحب فکر اسلامي مانع حضور زنان در عرصه هايي از جامعه که اقتضا مي‌کند نيستند، اظهار داشت: درد ما اين است که نتوانسته ايم زنان و مردانمان را تربيت کنيم. 

بانو مجتهده صفاتي با بيان اينکه در مورد حضور خانم‌ها در جامعه تضاد برقرار نکنيد، عنوان کرد: نبايد جامعه را در تضاد قرار دهيم بلکه دولت جمهوري اسلامي بايد با برنامه ريزي کلان وجداسازي زنان و مردان در محيط‌هاي کاري و ... اين تضادها را رفع کند. 

وي تصريح کرد: اختلاط زن و مرد آفت بزرگي است که سبب متلاشي شدن خانواده‌ها مي‌شود و بايد کارهاي غير ضروري بانوان در جامعه را حذف و آنها را به سمت فعاليت‌هاي ضروري جهت دهيم. 

وي به تشريح فعاليت‌هاي و تلاش‌ها استاد طاهايي پرداخته و عنوان کرد: توسل به ائمه (ع) و ترک معصيت از راه‌ها طي طريق است و ما اگر بخواهيم موفق شويم بايد توکل، توسل و عمل درست را سر لوحه کار خود قرار دهيم که استاد طاهايي عامل به اين نيکي‌ها بود. 

وي گفت:امروزه اگر ما با برخي مشکلات چون حجاب ،طلاق و ... روبرو هستيم مرتبط با مسائل حوزه زنان و خانواده است که اين مشکلات را زنان عالم متدين و برجسته با حفظ چارچوب اسلام بايد حل کنندکه اين مهم از توصيه‌هاي موکد مقام معظم رهبري نيز است که بستر آن را افرادي چون استاد طاهايي فراهم کرده اند. 

مدير مدرسه علميه نرجس(س) مشهد نيز در ادامه اين مراسم اظهار داشت: اين يادواره به مناسبت نخستين سالگرد درگذشت استاد طاهايي، براي شناخت الگوهاي زن مسلمان در عصر حاضر و بازشناسي توانمندي‌هاي زنان مسلمان با تصويب شوراي فرهنگ عمومي خراسان رضوي به همت مدرسه علميه نرجس (س) و پشتيباني و حمايت استانداري برگزار مي‌شود. 

سيد منوره شايسته‌خو معرفي استاد طاهايي به عنوان الگوي مناسب زن مسلمان براي فرهنگ ناب محمدي (ص) در عصر حاضر و نشر و ترويج انديشه هاي استاد طاهايي در بين جامعه زنان به طور خاص و در بين جامعه انساني به طور عام را از اهداف برگزاري اين يادواره دانست.
به گفته شايسته خو زن و سياست، نقش زنان در رشد و توسعه اسلام، فعاليت‌هاي فرهنگي و پژوهشي زنان، زن و مديريت، استاد طاهايي و مديريت، زن و فرهنگ مهدوي، استاد طاهايي ،تربيت و مناصب اجتماعي از جمله موضوعاتي است که علاقمندان مي‌توانند مقالات خود را در اين رابطه ارائه دهند. 

وي با اشاره به حضور شاگردان استاد طاهايي از خارج کشور در اين يادواره عنوان کرد: اين افراد از کشورهايي چون چين، مالزي، اوکراين، پاکستان، هند، عراق، لبنان، افغانستان، تانزانيا، ونزوئلا، تايلند، برمه و تاجيکستان خواهند بود.