۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۳

اعلام شرايط معافيت موارد خاص سربازی

کد خبر : ۱۶۸۴۸
ایسنا: رييس سازمان وظيفه‌عمومي ناجا، شرايط معافيت موارد خاص را اعلام کرد.

سردار صدرالسادات در توضيح معافيت‌هاي موارد خاص، اظهار كرد: برابر ماده 6 قانون جامع حمايت از حقوق معلولان، يکي از فرزندان اوليايي که خود ناتوان و معلول بوده(هر دو يا يکي از آنها معلول باشد) يا حداقل دو فرزند آنان معلول و ناتوان باشند، از انجام خدمت وظيفه عمومي معاف مي شود.

وي افزود: در بخش معافيت معلولان با توجه به عنايت مقام معظم رهبري، اگر در خانواده‌اي يک فرزند پسر بالاي 18 سال باشد و يک معلول (چه خواهر يا برادر)، اين فرزند هم مي‌توان معاف شود.

صدرالسادات، درباره فرزند جانبازان و آزادگان نيز تصريح کرد: کساني که پدر يا مادرشان 25 درصد جانبازي يا 36 ماه سابقه آزادگي يا 30 ماه سابقه حضور در جبهه داشته باشند، مي‌توانند يک فرزندشان معاف شود.

به گفته وي، اگر با تلفييق موارد جانبازي و سابقه جبهه با هم منجر به 30 ماه شود، يک فرزند خانواده معاف خواهد شد به عنوان مثال اگر فردي 10 ماه خدمت جبهه و 20 درصد جانبازي داشته باشد با توجه به اينکه مجموع تلفيق موارد آن 30 ماه مي‌شود يک فرزند مي‌تواند معاف شود.

رييس سازمان وظيفه‌عمومي ناجا يادآور شد: اگر مادري فاقد همسر و تحت پوشش کميته امداد باشد و دو فرزند پسر بالاي 18 سال داشته باشد، با توجه به عنايات مقام معظم رهبري، يکي از فرزندانش معاف مي‌شود.

وي درباره ادامه تحصيل دارندگان مدرک ديپلم و پيش دانشگاهي نيز گفت: متاسفانه يکي از مشکلات اين دسته از افراد، ورود به مرحله غيبت است و بهمين واسطه امکان ادامه تحصيل از آنان سلب مي‌شود كه با توافقات انجام شده با وزارت آموزش و پرورش مقرر شد از سال تحصيلي آينده ثبت‌نام از مشمولان براي تحصيل به صورت داوطلب آزاد با ارايه برگه آماده به خدمت و در مدت اعتبار آن صورت گيرد تا ناخواسته غايب محسوب نشده و بتوانند از امتيازات لحاظ شده در قانون بهره‌مند شوند.
برچسب ها: معافیت سربازی
نظرات بینندگان
ali reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
برو بابا