۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹

زمان اعلام گزینه نهایی جبهه پایداری

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه جلیلی و لنکرانی در راس جبهه پایداری قرار دارند گفت: گزینه‌ نهایی جبهه پایداری هنوز قطعی نشده و آنها با توافق خود، اصلح را معرفی می‌کنند.
کد خبر : ۱۰۴۱۸۷

صراط: فاطمه آلیا عضو شورای مرکزی جبهه پایداری درباره آخرین وضعیت انتخاباتی جبهه پایداری اظهار داشت: هنوز در جبهه پایداری هیچ گزینه‌ای قطعی نشده است و لنکرانی و جلیلی در راس گزینه‌های جبهه قرار دارند.

آلیا گفت: جبهه پایداری با ارزیابی بیش از 50 نفر از افراد مختلف با شاخص‌های بسیار دقیقی همچون تبعیت از ولایت فقیه، ساده‌زیستی و استکبار‌ستیزی به جمع محدودی رسید که قابل ارائه به مردم است و گزینه اصلح را بر اساس این شاخص‌ها معرفی خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ابراز امیدواری کرد به برکت ایام ولادت حضرت زهرا (س) گزینه نهایی جبهه پایداری در آستانه ولادت این حضرت اعلام شود.

آلیا ادامه داد: روند برنامه و زمان‌بندی جبهه پایداری کاملا مشخص است و گزینه نهایی باید به تصویب شورای مرکزی و شورای فقها برسد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به برخی اظهار‌نظر‌ها مبنی بر اینکه جبهه پایداری منتظر برگزاری و نتیجه مذاکرات آلماتی از سوی سعید جلیلی بوده است گفت: گفت‌وگوهای ایران و 5+1 و موضع‌گیری‌های بین‌المللی تاثیری در برنامه و زمان‌بندی پایداری ندارد چرا که گزینه این جبهه بر اساس شاخص‌های مختلفی تعیین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید در معرفی مصداق عجله و شتاب به خرج دهیم افزود: جبهه پایداری از ابتدا نیز اعلام کرده بود که به دنبال نقاط قوت دولت فعلی و رفع نقاط ضعف است. 

آلیا برنامه‌محوری را برای مردم بسیار مهمتر از شخص‌محوری دانست و یادآور شد: شخص رئیس‌جمهور مجری قانون است از این رو ما سرفصل برنامه دولت یازدهم خود را روز 14 فروردین به آیت‌الله مصباح ارائه دادیم.

آلیا با تاکید بر اینکه گزینه اصلح باید از ویژگی‌هایی همچون روحیه استکبار‌ستیزی، تبعیت از ولایت فقیه و توجه کامل به ارزش‌های اسلامی برخوردار باشد گفت: با نزدیک شدن به زمان ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری به دلیل آماده تر شدن فضای سیاسی گزینه پایداری نیز مشخص خواهد شد چرا که در حال حاضر برخی تقوای سیاسی را رعایت نمی‌کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اولویت‌های کشور را مشارکت حداکثری مردم و شناسایی ترفند‌های دشمن برای شیطنت‌ در داخل و در عین حال ارائه یک برنامه منسجم از سوی گروه‌ها برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر در جریان اصولگرایی گروه‌هایی همچون ائتلاف 2+1 (ائتلاف پیشرفت) و ائتلاف 4+1 (ائتلاف اکثریت اصولگرایان) تشکیل شده است و حتی گفته می‌شود که ممکن است ائتلاف دوم تا 9 نفر نیز افزایش یابد در حالی که این مسائل وقت مردم را می‌گیرد لذا کسانی که به دنبال تحقق خواسته‌های رهبر انقلاب هستند باید روی برنامه محوری و شناسایی افراد اصلح بپردازند لذا جبهه پایداری وقت خود را بر روی تدوین برنامه‌ها و شعار انتخاباتی‌اش معطوف می‌کند.

وی با اشاره به تقاضاهای مکرر دانشجویان از سعید جلیلی و لنکرانی برای حضور در انتخابات یادآور شد: آیت‌الله خوشوقت همواره می‌گفتند که اصلح خودش نمی‌آید و باید او را متقاعد کرد از این رو جلیلی و لنکرانی در راس جبهه پایداری قرار دارند؛ زمان اعلام نامزد نهایی نیز باید به تایید شورای فقها برسد و گزینه‌ نهایی جبهه پایداری هنوز قطعی نشده لذا آنها با توافق خود، اصلح را مطرح و این امر به تایید شورای فقها خواهد رسید. 

آلیا افزود: کسانی که پا به سن گذاشته‌اند باید به اتاق فکر بروند چراکه رئیس‌جمهور باید فردی جوان، اجرایی، برخوردار از جاذبه جذب و پویایی و نشاط باشد و در عین حال ولایی و اهل مشورت نیز محسوب شود.

منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم