۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲
رسانه های بیگانه

هیچ راه حل نظامی برای خاموش کردن تاسیسات اتمی ایران وجود ندارد

یکی از مقامات پنتاگون که نخواست نامش فاش شود در این زمینه گفته است: صحبت از حمله تنها حدس و گمان است و در حال حاضر آمریکا روی موضوع حمله نظامی تمرکز نکرده است.
کد خبر : ۵۱۵۹۹

"صراط" - برای خاموش کردن تاسیسات اتمی ایران در کوه های نطنز، هیچ راه حل نظامی وجود ندارد.

مقامات آمریکایی در گفتگو با روزنامه وال استریت ژورنال با ابراز ناامیدی از موثر بودن حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران، جنگ مستقیم با ایران را دور از ذهن خواندند.

به گزارش سرویس سیاسی صراط به گفته این نشریه، سال گذشته نیروی هوایی آمریکا مدعی شده بود به تکنولوژی ساخت بمبی ۱۵ تنی دست یافته است که می تواند تاسیسات نظامی - هسته ای ایران را که در عمق کوه ها قرار گرفته اند، نابود کند.

جک میلر، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا اضافه کرد: این بمب ، برای بمب افکن B - 2  طراحی شده  و نام آن نفوذگر بزرگ (MOP)  است. اما با وجود دست یابی به این تکنولوژی ما مطمئن هستیم حتی این بمب ۱۵ تنی نمی تواند به عمق کوه نفوذ کند(!) برای دستیابی به عمق یک کوه باید کوه را نابود کرد و چنین هدفی غیر قابل دستیابی است!

یکی از مقامات پنتاگون که نخواست نامش فاش شود در این زمینه گفته است: صحبت از حمله تنها حدس و گمان است و در حال حاضر آمریکا روی موضوع حمله نظامی تمرکز نکرده است.

هر چند اسرائیل خود را علاقمند به درگیری نظامی با ایران نشان می دهد اما چون به خوبی از قدرت نظامی و استراتژیک ایران، مطلع است ترجیح می دهد روی قدرت نظامی آمریکا مانور دهد. با این وجود طی بررسی که امروز، سی ان ان گزارش آن را منتشر کرده است طرفداران جنگ با ایران در میان سیاسیون آمریکا نسبت یک به پنج دارند و در اقلیت به سر می برند.

همه این گمانه زنی ها نشات گرفته از این موضوع است که آمریکا و اسرائیل به خوبی می دانند مجموع تحریم هایی که با عنوان بزرگ "فلج کننده" از آن نام می برند تنها یک دلگرمی به دوستان منطقه ای و هواداران داخلی است و این فشارها مطلقا موجب نخواهند شد برنامه ای هسته ای صلح آمیز ایران تعطیل شود.

در این میان حرکت های مرموز وابستگان به شورای ملی ایرانیان آمریکا نیز جالب توجه است. افرادی مثل میر جاودانفکر، کلی گلنوش نیک نژاد و ....این افراد در ظاهر خود را مخالف حمله نظامی به ایران نشان می دهند اما از هر اقدامی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران استقبال می کنند. با توجه به این که نسل فعلی این شورا اغلب شامل افرادی می شود که حتی یک بار هم ایران را از نزدیک ندیده اند و زاده آمریکا هستند، نظرات جنجالی شان قابل توجه است.

اغلب این افراد ایران را کشوری مانند افغانستان یا کره شمالی تصور می کنند و با اطمینان می گویند "مردم ایران طرفدار آمریکا هستند"! تصور اینها تحت تاثیر توهم والدین ایرانی آمریکایی شان شکل گرفته است و تحلیل هایشان وابسته به اطلاعات دریافتی از فضای مجازی است.

این استحاله فکری تحت تاثیر القائات سیستم های اطلاعاتی بیگانه تا حدی پیش رفته است که رسانه های آمریکایی نظرات شان را به عنوان متخصصان وبلاگ نویس و متبحر در مجاز ذکر می کنند نه به عنوان سیاستمدار یا تئوریسین!

 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۰
۴
۰
ما اگر با اختلافات داخلیمون نابود نشیم هیچ کشوری نمیتونه نابودمون کنه .
سعید
|
Canada
|
۰۶:۳۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۰
۰
۱
والا شوروی سابق هم تاسیساتش نظیر نداشت ولی خوب به اینجا رسید که می بینید.