۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۱

برگزاری یک کنسرت کودکانه

کد خبر : ۳۵۹۹۶

رهبر گروه كر «ناميرا» گفت: دوست دارم در اجراي‌ «چه دنياي قشنگي» كه براي كودكان برگزار مي‌شود،‌ لحظاتي بزرگسالان را هم درگير كنم تا به دنبال كودكيشان باز گردند.

به گزارش صراط نیوز به نقل از ايسنا، در نشست خبري كه صبح امروز- 11 مهر ماه - در تالار وحدت برگزار شده بود،‌ فرهاد هراتي - رهبر اين گروه ـ در سخناني مطرح كرد: ورود به دنياي كودكان كار بسيار سختي است، چرا كه اگر نتوانيد درست به دل كودكان راه پيدا كنيد،‌ مخاطبتان را از دست مي‌دهيد.

هراتي درباره‌ي كنسرت 16 مهر ماه ناميرا گفت:‌ جنس اين اجرا با تمام موسيقي‌هاي كودكي كه تا كنون شنيده‌ايد،‌ متفاوت است و شامل 18 قطعه مي‌شود كه در دو بخش به صحنه مي‌رود.

او ادامه داد:‌ زماني كه اشعار و رپرتوارهاي كار را مشخص مي‌كردم، سعي داشتم اثر طوري نوشته شود كه بتوان از روي آن يك داستان طراحي كرد. مريم سرمدي هم داستاني را براساس اشعار طراحي كردند لذا امكان دارد كسي به اجراي ما بياد و تصور كند اول داستاني را نوشتيم و براساس آن اشعار مرتبط سروده شده‌اند، در صورتي كه كاملا برعكس است.

هراتي، كليت كنسرت «چه دنياي قشنگي» را به تصوير كشيدن يك روز از زندگي يك كودك دانست كه در دنياي ميان واقعيت و خيال سر مي‌كند و رها آويژه هم دختر كوچكي است كه بازيگر اصلي اين داستان است.

اين هنرمند موسيقي تصريح كرد: ‌دوست دارم 70 درصد از مخاطبانم بزرگسال باشند‌، چرا كه بچه‌ها نمي‌توانند بدون والدينشان به كنسرت بيايند و بايد بگويم اين اولين بار است كه گروه بزرگسالان و كودكان با هم تركيب مي‌شوند تا يك اثر كرال كودكانه اجرا كنند.

او خاطر نشان كرد: ‌بچه‌هاي نسل امروز بسيار هوشمند‌تر از آن هستند كه بتوان با ملودي‌هاي ساده آنها را سرگرم كرد از اين رو سعي كرديم با ترانه‌هاي كودكانه آثار جذابي را ايجاد كنيم.

او اعضاي گروهش را متشكل از 65 نفر اعضاي اركستر و پنج بازيگر برشمرد كه از ابتدا تا انتهاي كنسرت با قصه و موسيقي پيش مي‌روند و ديالوگ‌هايي را مطرح مي‌كنند كه بيشتر ضبط شده و داراي زبان موسيقيايي است.

رهبر گروه كر«ناميرا» با اشار به همزمان بودن اين كنسرت با روز جهاني كودك ادامه داد: مي‌خواهيم در روز جهاني كودك به صحنه برويم و به بچه‌ها بگوييم بدون غم و غصه و طور ديگري فكر كنند. همه ما از صبح تا شب با دنيايي سروكار داريم كه سرشار از موسيقي است. دنيايي كه واقعي است و از هيولا و رباط سخن نمي‌گويد. مي‌خواهيم با بچه‌ها از پاكي ‌، معصوميت‌، رشد و خلاقيت حرف بزنيم.

فرهاد هراتي يكي از اهدافش از برگزاري اين كنسرت را انتقال پيامي به خانواده‌ها دانست و افزود: از خانواده‌ها مي‌خواهم كه به فرزندانشان اجازه‌ي آواز خواندن بدهند تا كار گروه و اصول برخوردهاي معقول را ياد گيرند.

اين هنرمند از حضور همه جانبه‌ي رنگ در اين كنسرت خبر داد و بيان كرد:‌ سرتاسر اجرا از نقاشي استفاده مي‌كنيم. اين نقاشي كار بچه‌هاست و نزديك به انيميشن و لباس‌ها هم كاملا براساس رنگ‌هاي شاد طراحي شده‌اند.

در ادامه‌ي اين نشست، مريم سرمدي - نويسنده‌ي نمايش كنسرت ـ در سخناني گفت: ايده‌ي اصلي اين كنسرت متعلق به آقاي هراتي است و من نمايشنامه‌ي اين اجرا را نوشته‌ام. حركات و ميزانسن نمايش به صورتي است كه دنياي تخيل و فانتزي را نشان مي‌دهد و تاكيد سراسر اجرا بر اين است كه اين دنيا دنياي واقعي است.

سرمدي تاكيد كرد:‌ طرح‌ها فانتزي و به شدت دور از واقعيت هستند. در اين كنسرت همه‌ي المان‌هاي نمايش از جمله نور‌، صحنه و ... به كار برده شده است كه شايد وجود يك المان كوچك هم از صحنه تئاتر در سالن كنسرت براي بيننده جذاب باشد.

او در همين رابطه توضيح داد: ‌دربخش‌هايي سعي كرديم سوال‌هاي كودك را جواب بدهيم و تاكيد كنيم كه در حال حاضر در يك دنياي خيالي به سر مي‌برد.

به گزارش ايسنا، كنسرت گروه كه «ناميرا» با عنوان «چه دنياي قشنگي» 16 مهر ماه همزمان با روز جهاني كودك ساعت 20 در تالار وحدت براي كودكان برگزار شود.

برچسب ها: کنسرت کودکان