آرشیو

قیمت طلا و سکه امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند بازار نوسانی طلا به هم ریخت

قیمت طلا و سکه در آخرین روز معاملاتی هفته با نوسان بالایی بازگشایی شد و روند یکدستی نداشت. قیمت طلا و سکه امامی کاهشی شد و سایر قطعات سکه با افزایش محدود معامله شدند. بازار طلا از کاهش قیمت فاکتورهای اساسی خط گرفت.

نامه قدردانی رئیس سازمان بورس به وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور مورد تصویب قرار گرفتن بند «س» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳، از تلاش های سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی و همچنین سید محمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی تشکر و قدردانی کرد.

یک پیشنهاد برای بافت فرسوده

عرضه مسکن در بافت ‌فرسوده می‌تواند تا ۳ برابر حجم فعلی افزایش یابد؛ اما کلید این معجزه در «چرخش سیاستی در مسیر تخصیص منابع برای ساخت خانه‌های حمایتی» است. بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» نشان می‌دهد تبدیل زمین‌های ۹۹ساله از عرصه خام و فاقد خدمات به محل «قابل ساخت‌وساز و قابل سکونت» به قیمت امروز، دست‌کم ۱۲۰۰همت منابع مالی لازم دارد. این رقم اگر در خدمت «وام نوسازی کارآمد و در استطاعت» قرار بگیرد، امکان پرداخت ۱.۳میلیون فقره وام با سود ۱۰درصد وجود دارد. رونق ساخت در بافت‌ فرسوده یک تیر و دو نشان است.

برگزاری حراج طلا

بیست و ششمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، از ساعت ۱۲ امروز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز شده است.

خون طلافروشان رنگین‌تر از سایر اصناف است؟

پژوهشگر حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: شفافیت حداکثری حاصل از ثبت اطلاعات در سامانه‌های معرفی شده، موجب شده تا برخی طلافروشان با بهانه‌های مضحک به دنبال فشار بر دولت و عدم اجرای قانون باشند.
۱