آرشیو

شما همان چیزی هستید که می‌خورید!

تغذیه باعث ایجاد زیرشاخه اپی ژنتیک تغذیه‌ای شده است. این رشته با مفاهیمی مرتبط است مانند این جمله معروف که شما همان چیزی هستید که می‌خورید و شما همان چیزی هستید که مادربزرگ تان خورده است.

گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع

خوردن غذایی که در مایکروویو گرم یا پخته شده است، خطرات سلامتی احتمالی را به همراه دارد. حتی اگر محتوای غذای شما بسیار سالم و طبیعی باشد، طی روند پخت در مایکروویو توسط اشعه‌های موجود آلوده شده و برای سلامتی شما خطرناک است.

این ویتامین‌ها در کاهش یبوست موثر هستند

عادات غذایی نامناسب مثل خوب نجویدن غذا (هر لقمه غذا به طور متوسط ۳۰ بار جویده شود)، صحبت کردن، تماشای تلویزیون و مطالعه در حین غذا، خوابیدن بلافاصله پس از غذا و خوردن غذا در زمان غیر گرسنگی، از مهمترین عوامل ایجاد یبوست به شمار می‌رود؛ بنابراین از این عادات نامناسب اجتناب کنید.

حقایق جالب درباره چپ دست‌ها

چپ دست ها حدودا ۱۵ درصد از افراد جهان را تشکیل داده اند و به همین دلیل برخی حقایق و دانستنی هایی از چپ دست ها وجود دارند که در راست دست ها دیده نشده است.

از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟

ماست یک راه مفید برای اطمینان از دریافت برخی از مواد مغذی مورد نیاز کودک شما است و تطبیق پذیری آن باعث می شود که زمینه مناسبی برای معرفی میوه ها و سبزیجاتی باشد که برای تمام عمر از آنها لذت خواهند برد.

این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند

ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

چند ماده غذایی که به غلط مضر شناخته شده‌اند

تخم‌مرغ، قهوه، سیب‌زمینی و سبزی‌های منجمد سال‌ها است که با بی‌انصافی دست‌کم گرفته شده‌اند؛ انجمن قلب آمریکا تاکید می‌کند که افراد عموما می‌توانند از مصرف یک یا دو تخم‌مرغ در روز بدون هیچ نگرانی، لذت ببرند.
۱