آرشیو

تصاویر / طبیعت بهاری دره خان

دره خان ارومیه یا در زبان ترکی "خان دره سی" با مساحتی حدود ۳۵ هزار هکتار، در مسیر جاده ارومیه به اشنویه و فاصله ۳۵کیلومتری جنوب غربی ارومیه قراردارد. وجود پوشش جنگلی و گیاهی متنوع، رودخانه ها، جویبار‌ها و چشمه‌های گوناگون سبب شده این دره علاوه بر اینکه زیستگاه حیواناتی مثل سنجاب، شغال، روباه و کل و بز است، به یک منطقه تفریحی و گردشگری نیز تبدیل گردد.

تصاویر / خانواده عشایری فارس

در سراسر ایران اقوام به شیوه کوچ نشینی یا یکجا نشینی زندگی می‌کنند که شغل و درآمد اصلی این عشایر از دامداری تأمین می‌شود. با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط زندگی عشایر، این اقوام در طول سال با خانواده، دام و وسایل خود از مکانی به مکان دیگری مهاجرت می‌کنند. خانواده در ایلات دارای ساختار پدر سالاری و پدر تباری بوده و از پدر، مادر، پسران، دختران و فرزندان پسری تشکیل می‌شود. عشایر به هویت قومی و خانوادگی خود وفادار هستند. این وفاداری برای ایجاد اتحاد و همبستگی در میان آن‌ها است. عشایر برای ازدواج اهمیت خاصی قایل هستند، زیرا شیوه زندگی ایلاتی به گونه‌ای است که بدون تشکیل خانواده عملا غیر ممکن میباشد. اعتقاد به حفظ دودمان دلایل تشکیل خانواده در میان عشایر است.

تصاویر / نخستین شب نغمه‌های اذان ایرانی

نخستین شب نغمه‌های اذان ایرانی شامگاه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با تجلیل از اجرای رحیم موذن‌زاده و نیز احمد مراتب و اجرای برنامه ارکستر «نیایش» به سرپرستی علیرضا امینی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

تصاویر / رونمایی از تابلوی نقاشی «مائده»

تازه‌ترین تابلوی نقاشی «حسن روح‌الامین» با عنوان «مائده»، صبح یکشنبه (۲۳ اردیبشهت ۱۴۰۳) با حضور «محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار رودکی رونمایی شد.

تصاویر / روز جهانی پرندگان مهاجر

همه پرندگان مهاجر در چرخه زندگی خود به آب و زیستگاه‌های مرتبط با آن متکی هستند. دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، نهرها، برکه‌ها، تالاب‌ها و اراضی ساحلی، دشت‌ها و حتی مناطق کویری برای تغذیه، آشامیدن، لانه‌سازی و نفسی تازه‌کردن در طول مهاجرت‌های طولانی ضروری هستند. با این‌حال، منابع آبی کره زمین در وضعیت مطلوبی قرار ندارند، و در نتیجه حیات بسیاری از گونه‌ها و نه‌تن‌ها پرندگان مهاجر با تهدید جدی روبه‌رو است. از سال ۲۰۰۶ هر ساله دومین شنبه ماه می‌که امسال مصادف است با ۲۲ اردیبهشت، به نام روز جهانی پرندگان مهاجر (World Migratory Bird Day) شناخته می‌شود. هدف از این نامگذاری تأکید بر مشارکت فعال در حفاظت از پرندگان مهاجر و آگاه کردن مردم به درک اهمیت حضور پرندگان در محیط‌های طبیعی و ترغیب جوامع محلی به مشارکت فعال در شناخت و حفاظت از پرندگان مهاجر است.

تصاویر / صعود به ارتفاعات بازی دراز

۴۰هزار نفر از خانواده‌های شهدا، ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و بسیجیان، صبح پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) به یاد بزرگداشت عملیات غرور آفرین بازی دراز و گرامیداشت شهدا به ارتفاعات بازی دراز شهرستان سرپل ذهاب صعود کردند.

تصاویر / آیین گل غلتان

جشنواره ملی و مذهبی گل غلتان، یک آیین صدساله در شهر امیریه دامغان است که در آن نوزادان برای شادابی و طراوت در اولین بهار زندگی، میان گل‌های محمدی غلتانده می‌شوند. این جشنواره به عنوان اولین اثر معنوی استان سمنان و دومین اثر معنوی کشور پس از نوروز به ثبت ملی رسیده است که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد.

تصاویر / عکس‌های جدید از حضور مایکل جکسون در آمریکا

تصاویری جدید از جعفر جکسون در حال بازی در فیلم زندگی‌نامه‌ای عمویش، مایکل جکسون منتشر شده است. فیلم «مایکل» به کارکردانی آنتوان فوکوآ، چهار دهه زندگی مایکل جکسون را دنبال می‌کند و در ۱۸ اپریل ۲۰۲۵ اکران خواهد شد.

تصاویر / کوچ ییلاقی عشایر

طوایف عشایر یارام طاقلو، ترکاشوند، حسنوند و دلفان هرساله باشروع فصل پاییز ازمناطق ییلاقی شمال لرستان ومناطق کوهستانی همدان به سمت جنوب لرستان و شمال خوزستان کوچ میکنندتاقشلاق را درآنجا بگذرانند. مناطقی ماننددشت عباس، دُم رود، مورانی، گل گل، پاعلم و ... محل مناسبی برای گذراندن ایام قشلاقی آنهااست. درفروردین ماه هرسال این اقوام ازمناطق قشلاقی ذکر شده خاصه جنوب لرستان شهرستان پلدختر (مورانی، گل گل، پاعلم و...) کوچ خود راهمانند سال‌های گذشته به سمت مناطق ییلاقی آغازمیکنند.

تصاویر / دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین

دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری و وزیری نماینده دادستان به صورت علنی در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد.

تصاویر / طبیعت بهاری و روح نواز هورامان تخت

روستای اورامان تخت که در منطقه اورامانات واقع شده، یکی از زیباترین مناطق کوهستانی ایران و اماکن دیدنی استان کردستان است. رودخانه‌های سیروان و لیله که از میان این دهکده می‌گذرند، طراوت و شادابی را به این ناحیه هدیه می‌دهند. اورامان یکی از مناطق گردشگری زیبای ایران است که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از آن بازدید می‌کنند.
۱