۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۲

عرضه‌گسترده‌برنج تایلندی ازشنبه

سخنگوي ستاد تنظيم بازار نوروزي از عرضه گسترده انواع برنج وارداتي شامل برنج هندي، آرژانتيني، تايلندي و آپاچي از روز شنبه در شبکه توزيع منتخب و بويژه تعاوني هاي توزيع خبر داد و گفت: قيمت اين برنج ها به ترتيب سه هزار و 600 تومان، دو هزار تومان، دو هزار و 50، هزار و 330 تومان در شبکه فروش است.
کد خبر : ۹۹۴۹۲
به گزارش صراط،علي پورکاوه مديرکل دفتر تامين و توزيع کالاي وزارت صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: اين نرخ ها متناسب با شرايط حمل و نقل و بازار استان ها با درصدي افزايش به دست مصرف کنندگان مي رسد.
وي افزود: توزيع برنج از طريق شبکه هاي رسمي و قابل کنترل و نظارت انجام مي گيرد.
وي با اشاره به اينکه تقاضا براي کالاهاي اساسي در پايان سال افزايش مي يابد، اعلام کرد: همچنين از طريق تعاونيهاي کارکنان دولت (اسکاد) و اتحاديه سراسري تعاوني فرهنگيان و  اتحاديه تعاوني کارگران براي هر نفر چهار کيلوگرم گوشت قرمز منجمد با نرخ ده هزار و 500 تومان و پنج کيلوگرم گوشت مرغ با نرخ چهار هزار و 400 تومان در هر کيلوگرم توزيع مي شود.
پورکاوه تاکيد کرد: مشمولان اين طرح مي توانند اين توزيع را از طريق تعاوني هاي استاني و شهرستاني و همچنين اتحاديه هاي سراسري پيگيري کند.
سخنگوي ستاد تنظيم بازار نوروزي از شهروندان خواست با توجه به ذخاير و موجودي مطلوبي که از کالاهاي پرتقاضاي بازار شب عيد در کشور وجود دارد، به اندازه نياز واقعي خود خريداري کنند تا برخي افراد فرصت سوء استفاده پيدا نکنند.
پورکاوه در باره توزيع ميوه شب عيد هم گفت: تنظيم بازار ميوه شب عيد با محور پرتقال و سيب برنامه ريزي شده است و حدود صد هزار تن ذخيره سازي کرده ايم که تاکنون 60 هزار تن به استان ها و شهرستان ها منتقل و انبار شده است.
وي افزود: قيمت و روش توزيع سيب و پرتقال در هر استان متناسب با شرايط بازار آنها خواهد بود و در کنار آن براي تامين نارنگي و موز هم با همکاري تشکل هاي توليدکنندگان و واردکنندگان برنامه ريزي شده است.
مديرکل دفتر تامين و توزيع کالاي وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نشست ستاد تنظيم بازار نوروزي در استان ها هم روزانه و تا پايان فروردين ماه برگزار و متناسب با نياز بازار تصميم گيري مي شود و حدود 15 دستگاه اجرايي از بخش هاي دولتي و خصوصي در آن حضور دارند.