۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶
متکي در نشست جبهه حاميان ولايت تاكيد کرد

انتخابات آزاد براي برهم زدن اوضاع مطرح مي‌شود/انتقاد از سياست خارجي دولت اصلاحات

نايب رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: غرب خوب می‌داند که ما در بحث هسته‌ای هرآنچه می‌خواستیم به دست آوردیم، بنابراین دست برتر هستیم.
کد خبر : ۹۳۳۷۷
به گزارش صراط، منوچهر متکی نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در جلسه هفتگی جبهه حامیان ولایت که شب گذشته برگزار شد با بيان اينکه هنگامی که سخنرانی‌های پایان عمر امام (ره) را استماع می‌کنم احساس می‌کنم که امام دوباره می‌خواهد شروع کند، اظهار داشت: کلام امام بوی یک ورود جدید با شعاع‌های جدید می‌دهد و در نگرشش افق جدیدی دیده می‌شود.


*امام(ره) نگاه گسترده‌اي داشتند


وی ادامه داد: امام فرمودند ما همیشه هستیم و اگر بخواهند در برابر دینمان بایستند ما در برابر همه دنیایشان می‌ایستیم و اگر بخواهیم از این کلام امام رمزگشایی کنیم می‌بینیم که امام خميني(ره) چه نگاه گسترده‌ای داشتند.

نایب رئیس جبهه پیروان با بیان اینکه هر انقلابی در نسل دوم خود دچار مشکل‌هایی می‌شود تصريح کرد: ‌در انقلاب‌ها در نسل دوم مشکلات بسیار پیچیده‌تر می‌شود چرا که حسادت‌ها امکان بروز پیدا می‌کند و عقده‌های نهفته شده و حسادت‌ها متمرکز شده و در نسل دوم به عرصه ظهور می‌رسد.


*ملت ايران خواسته‌هايش را در جاي خود مطرح مي‌کند


وی با اشاره به اينکه تفاوت ملت ایران با دیگر ملت‌ها اين است که مطالبات و خواسته‌های خود را در جای خود مطرح می‌کنند، تصريح کرد: همین مردم هنگامی که پای دین، اعتقاد و آبروی امامشان مطرح باشد دیگر هیچ مطالبه‌ای را طلب نمی‌کنند و همین خصلت سبب شده است که دشمن در هیچ حوزه‌ای نتواند شناخت درستی از مردم ایران داشته باشد و البته مسئولان موظف هستند به مطالبات مردم رسیدگی کنند.

وزير سابق امور خارجه تاکيد کرد: تجربه تاریخی صدر اسلام و انفاس قدسی امام را از سرمایه‌هایی هستند که خداوند در اختیار مقام معظم رهبری قرار داده است و طی این بیست و چند سال گذشته حسادت‌ها، فتنه‌ها یکی پس از دیگری به میدان آمدند اما به لطف خداوند همه آنان رسوا شدند.

متکی افزود: امام (ره) با انقلاب اسلامی تئوری غربی‌ها را برهم زد و غربی‌ها از قرن‌ها پیش نظریه‌پردازی کرده بودند که حکومت باید به شیوه سکولار اداره شود، یعنی دین از حکومت جدا شود و این را در میان جوامع جا انداخته بودند.

نايب رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري اظهار داشت: ناتوانی غربی‌ها در ابراز مشکل خود با جمهوری اسلامی بهانه‌های این دولت‌ها در مورد عدم مردم‌سالاری و حقوق بشر در کشورمان است.


*در بحث هسته‌اي ما دست برتر هستيم


وي با بيان اينکه امروز نیز غربی‌ها نمی‌توانند به ما بگویند شما حق ندارید انرژی هسته‌ای داشته باشید بلکه بهانه‌گیری می‌کنند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است، افزود: البته آنان خوب می‌دانند که ما در بحث هسته‌ای هرآنچه می‌خواستیم به دست آوردیم بنابراین دست برتر هستیم و  به همين دليل امکان دیپلماسی و حرکت سیاسی ما بیشتر است و باید حقوق خود را تثبیت کنیم.

متکي با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری درباره حرام بودن تسلیحات هسته‌ای، اظهارات مسئولان و تعهد ایران اسلامی با آژانس هسته‌ای ، تصریح کرد: این سه مقوله کافی است برای اینکه ثابت کنیم ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.


*انتقاد از سياست خارجي دولت اصلاحات


نایب رئیس جبهه پیروان از دیپلماسی دولت اصلاحات انتقاد کرد و ادامه داد: در دوره اصلاحات سیاست لبخند و با نشاط کردن طرفین در جای خود سیاست خوبی بود، اما حرف ما این است کدام یک از این اقدامات ادعای آنان در آن فهرست‌های ضد ایرانی را حذف کرد.

متکی گفت:  ايران به دنبال ماجراجویی و جنگ نیست و همانگونه که امام فرمودند ما زمانی در برابر همه دنیای غربی‌ها می‌ایستیم که آنان در برابر دین ما بایستند.

وزير سابق امور خارجه با اشاره به انتخابات آتي ریاست‌جمهوری ایران، گفت:  انتخابات ظرفیت و فرصت برای جمهوری اسلامی است و بايد  در انتخابات به دو محور نشاط و مشارکت گسترده توجه کنيم.

وي با بيان اينکه  در انتخابات سال 88 یک رکورد تاریخی را پس از 30 سال به ثبت رساندیم، گفت:  در انتخابات سال 88 کشورمان، پارلمان اروپا نیز انتخابات داشت که برخی از کشورهای اروپایی فقط 25 درصد مشارکت داشتند اما ما مشارکت 85 درصدی را داشتيم.

متکي گفت: : تا قبل از پایان رأی‌گیری همه چیز آرام بود و نمایندگان کاندیداها نیز بر آرامش، نشاط و مشارکتی پرشور تأکید داشتند اما فاز اول فتنه 88 اینگونه شروع شد که عده‌ای می‌خواستند به هر شکل که شده برنده انتخابات باشند و اگر برنده نشدند همه چیز را به هم بریزند.

وی ادامه داد: رئیس اپوزیسیون فتنه 88 سیزده میلیون رأی آورد که می‌توانست از این تعداد رأی بهترین استفاده‌ها را بکند.


*هنر جمهوري اسلامي در مديريت فتنه


نایب رئیس جبهه پیروان تاکيد کرد: هنر جمهوری اسلامی در فتنه سال 88 مدیریت این فتنه بود و آنچه که برای جمهوری اسلامی در فتنه سال 88 حائز اهمیت بود اينکه  در آشوب‌های خیابانی کسی کشته نشود و آمار کشته‌شدگان افزایش نیابد.

متکی با اشاره به اینکه عده‌ای برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده دو برنامه دارند، گادامه داد: یکی از برنامه‌هایشان تحریم انتخابات است اما چون نمی‌توانند انتخابات را تحریم کنند شبهه افکنی می‌کنند.


*انتخابات آزاد براي برهم زدن اوضاع مطرح مي‌شود


وي افزود: این شبهه در سال 88 تقلب بود و در انتخابات سال آینده انتخابات آزاد است که برای بر هم زدن اوضاع فرصت‌سازی کنند.

نايب رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: در دولت هفتم و هشتم در انتخابات سال 84 مجری انتخاباتی را بر عهده داشت که از دل صندوق‌های رأی کاندیدایی که رأی آورد مطابق میلشان نبود در سال 76 نیز انتخابات همینگونه بود و این نگاه و نتیجه خود مصداق انتخابات آزاد است.

وزیر سابق امور خارجه با اشاره به ضرورت  وحدت در ميان اصولگرایان گفت:  اما کم کردن نامزدها بحث مهمی است که هم در بین جوامع مطرح است و هم در بین اصحاب عقل و بزرگان.


وی با بيان اينکه  بحث سازوکار، برنامه، تیمی عمل کردن و  گام آخر نظرسنجی است و در هر گام باید با کاندیدا مشارکت داشته و در رسیدن به هر سازوکاری جهت وحدت خود نامزدها حضور داشته باشند، اظهار داشت:  بهتر این است که قبل از کم کردن نامزدها مکانیزمی را تعریف کنیم و بر اساس این مکانیزم تصمیم‌گیری شود و راهکار این است که کاندیداها نیز در این مقوله مشارکت کنند و در تنظیم آن مکانیزم با هم تفاهم داشته باشند

نایب رئیس جبهه پیروان با اشاره به مسئله سوریه گفت:‌ برخی‌ها به ما انتقاد می‌کنند که چرا شما در خصوص کشورها دوگانه عمل می‌کنید اما اگر دقت کنید می‌بینید که صورت‌مسئله مصر، لیبی، تونس و بحرین با صورت‌مسئله سوریه یکی نیست.

وي ادامه داد: چرا که در انقلاب‌های مصر و لیبی مردم در میدان بودند اما در مسئله سوریه یکباره القاعده و عناصر افراطی به میدان آمدند.


*ترکيه در بحث سوريه بيشترين ضرر را مي‌کند


متکی تصريح کرد: مردم سوریه در ابتدا اعتراض‌های مسالمت‌آمیزی داشتند و خواستار اصلاحات بودند، اما حکومت بشار اسد با آنان خشن برخورد کرد که انتقاد ما به بشار اسد نیز همین بود اما بلافاصله رویکرد خود را تغییر داد و خیلی سریع مطالبات مردم را انجام داد.

نايب رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري خاطر نشان کرد: در مسئله سوریه ترکیه بیشترین ضرر را خواهد کرد و خلبانان ترکيه در حلب چه می‌کنند و از سوی چه کسی مأموریت یافته‌اند.
نظرات بینندگان
افتاب گردون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۶
۱۶
انتخابات ازاد رمز جديد براي اشوب جديد
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۶
۴
اقای متکی در زمان صدرات حضرتعالی چندین قطعنامه علیه ملت ایران صادر شده؟!! اگر زبان دیپلماسی بلد بودید که نبودید چنین وضعی پیش نمی امد؟! حداقل تو یکی حرف نزن؟!! لیاقت خو د را نشان دادید؟!! در این مدت 8 سال کشور را به 80سال عقب انداختید؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هیچ کس برای نوکری که فرمانبردارش باشد قطعنامه صادر نمی کند اقا بودن هزینه دارد و هزینه اقایی ایرانیان همین قطعنامه ها و تحریم هاست
انصاف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۴
۲
در دوره اصلاحات سیاست لبخند و با نشاط کردن طرفین در جای خود سیاست خوبی بود، اما حرف ما این است کدام یک از این اقدامات ادعای آنان در آن فهرست‌های ضد ایرانی را حذف کرد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۰
۷
ایشون با اون اینگیلیسی حرف زدنش کلا دیپلماسی کشور رو از این رو به اون رو کرد!
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۹
۳
........ جان شما چه دستاوردی داشتی که از دستاورد دوران خاتمی انتقاد میکنی؟اصلا دستاورد داشتی؟فقط رفتی با رئیس جمهور برزیل عکس انداختی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دستاورد از نظر شنما چی می باشد عکس انداختن با روسای جمهور بی بند و بار اروپایی که خاتمی هنرمند این عرصه هست و اکثر یارانش هم الان دست به سینه در برابر شاه سعودی برای چند دلار کثیف پارس می کنند و به اعتقادات خودشان پشت می کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خاتمی کیه
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم