۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵

تنبل ترین دانشجویان دنیا

روزنامه لوفیگارو نوشت : دانشجویان فرانسوی تنبل و دانشجویان ایتالیایی ساعی اند.
کد خبر : ۹۰۵۵۰
به گزارش صراط ؛ بر اساس تحقیق موسسه «یورواستیودنت» که به بررسی و تطبیق وضع آموزش عالی و اجتماعی دانشجویان اروپایی می پردازد ، دانشجویان فرانسوی مطالعه کمی دارند ، دانشجویان دانمارکی پس از دیپلم وقفه تحصیلی دارند و لهستانی ها بسیار فعال اند.

در فرانسه حدود نود درصد دیپلمه ها وارد دانشگاه می شوند. در ایتالیا ، رومانی و لهستان نیز سه چهارم فارغ التحصیلان دبیرستان مستقیما وارد دوره آموزش عالی می شوند. در حالی که در دانمارک تنها یک چهارم دانش آموزان پس از دیپلم وارد دانشگاه می شوند. نظام آموزشی دانمارک اهمیت بسیاری به تجارب غیرعلمی و حرفه ای می دهد.

این تحقیق گسترده که در بیست و پنج کشور اروپایی صورت گرفته است نشان می دهد دانشجویان ایتالیایی در مقطع لیسانس بسیار ساعی اند ، البته شاید به این دلیل که هفتاد و شش درصد آنها زیر بیست و پنج سال سن دارند و همچنان نزد والدین خود زندگی می کنند. نود درصد آنها از وضع خود راضی اند. در حالی که تنها بیست و هشت درصد دانشجویان آلمانی در کانون خانواده زندگی می کنند و تنها نیمی از آنها از زندگی خود راضی اند.

در فرانسه ، اقامت اشتراکی یکی از مشکلات دانشجویان است و تنها دوازده درصد دانشجویان در خانه مشترک زندگی می کنند.

در لهستان طبقه متوسط بسیار کوشاست. در حالی که حدود شصت درصد مردان شاغل کارگرند ، دانشجویان باید برای تامین نیازهای تحصیل خود کار کنند. فرزندان خانواده های متوسط لهستانی که چهل و چهار درصد دانشجویان این کشور را تشکیل می دهند ، در میان دانشجویان اروپایی جایگاه برتری دارند.

در انگلیس بیست و سه درصد دانشجویان بیش از سی سال سن دارند در حالی که در دانمارک نیمی از دانشجویان بیش از بیست و پنج سال دارند. حدود شانزده درصد آنها صاحب فرزند اند در حالی که سن متوسط دانشجویان فرانسوی بیست و یک سال است و چهار درصد آنها صاحب فرزند اند.

در سوئد ،‌ رومانی و دانمارک ، دانشجویان دختر دو سوم کل دانشجویان را تشکیل می دهند.