۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱

اسپانیا بادریافت کمک‌ مالی‌مخالفت‌کرد

وزیر اقتصاد اسپانیا بار دیگر تاکید کرد اسپانیا در شرایط کنونی هیچ درخواستی برای دریافت کمکهای مالی از اتحادیه اروپا مطرح نخواهد کرد و منابع مالی کافی را در اختیار دارد.
کد خبر : ۸۶۱۲۴

به گزارش صراط به نقل از پایگاه اینترنتی فرانس پرس، لوییس دی گیندوس تصریح کرد اسپانیا در شرایط کنونی هیچ درخواستی برای دریافت کمکهای مالی از اتحادیه اروپا مطرح نخواهد کرد و منابع مالی کافی را در اختیار دارد .

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد وضعیت مالی اسپانیا تا پایان امسال خوب و رضایت بخش است . وی که در حاشیه نشست وزرای دارایی گروه بیست در مکزیک سخن می گفت افزود وضعیت نقدینگی و ذخایر ارزی اسپانیا خوب و مطلوب است و این کشور نیازی به دریافت کمکهای مالی خارجی ندارد .

اسپانیا با فشارهای خارجی زیادی روبرو است که این کشور را به دریافت کمکهای مالی از اتحادیه اروپا تشویق می کند . اسپانیا تا کنون 100 میلیارد یورو کمک مالی از اتحادیه اروپا دریافت کرده است تا به وضعیت سیستم بانکی خود سر و سامان دهد . اسپانیا برای دومین بار از سال 2009 میلادی با رکود اقتصادی روبرو شده است و با نرخ بیکاری 25 درصدی بالاترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای منطقه یورو و کشورهای صنعتی در اختیار دارد .

اسپانیا با مشکلاتی در سیستم بانکی روبرو شده است که علت اصلی آن ترکیدن حباب بخش مسکن در سال 2008 میلادی است . بحران سیستم بانکی اسپانیا عامل اصلی کمبود سرمایه بانکهای این کشور است . نرخ بیکاری در بین جوانان اسپانیایی بیش از 50 درصد است .

وزیر بودجه اسپانیا پیش‌بینی کرد کسری بودجه این کشور امسال به بیش از 7.4 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد رسید که بیشتر از پیش بینی ها خواهد بود.

کریستوبال مونتورو تصریح کرد کسری بودجه اسپانیا در سال 2011 میلادی به بیش از 9.44 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است . این رقم در گزارش قبلی 8.9 درصد اعلام شده بود. وی افزود پیش بینی می شود کسری بودجه اسپانیا امسال نیز به بیش از 7.4 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید . این رقم نیز پیش از این 6.3 درصد پیش بینی شده بود .

این گزارش افزود میزان بدهی های اسپانیا نیز تا پایان سال 2013 میلادی به بیش از 90.5 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید . این رقم امسال به بیش از 85.3 درصد تولید ناخالص داخلی می رسد .اسپانیا تا کنون 100 میلیارد یورو کمک مالی از اتحادیه اروپا دریافت کرده است تا به وضعیت سیستم بانکی خود سر و سامان دهد .

منبع: فارس