۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۴

'خانه موسیقی' کجاست؟

نوباوه در خصوص تحرکات خانه سینما برای تجلیل از محمدرضا شجریان گفت: "خانه موسیقی کجاست؟" نمی دانم!
کد خبر : ۸۵۴۷۸
به گزارش صراط، بیژن نوباوه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه ها و مطبوعات کشور مبنی بر تحرکات خانه سینما برای تجلیل از محمدرضا شجریان گفت: "خانه موسیقی کجاست؟" نمی دانم!

وی افزود: اگر این نهاد ngo باشد که مستقل است و هرکاری می تواند انجام دهد و اگر وابسته به نهادهای دولتی باشد باید پاسخگو به برخی از شبهات باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین در خصوص واکنش کمیسون فرهنگی در قبال تجلیل از خواننه فتنه، عنوان کرد: من اطلاعی از موضوع تجلیل از وی ندارم. 

* شجریان با ملت ایران و کشور چه کرد؟

"محمدرضا شجریان" از جمله معروف ترین هنرمندانی است که پس از اتفاقات سال ۸۸ به آغوش بیگانگان پناه برد و نفر اول برنامه های شبکه سلطنتی انگلیس (بی بی سی) شد، تا جایی که این شبکه مستندی هم در ازای خوش خدمتی شجریان به سیاست های آنها برای وی ساخت.

مصاحبه‌هاي شجريان با بي‌بي‌سي فارسي، صداي آمريكا، سي‌ان‌ان، تلويزيون استراليا و ... به خوبي نشان داد كه شجريان هيچگونه اعتقادي به مباني اصلي نظام جمهوري اسلامي كه برآمده از خواست و اراده عمومي ملت ايران است ندارد، به گونه‌اي كه در مصاحبه تيرماه سال ۱۳۸۸ با شبكه بي‌بي‌سي فارسي به نوعي مواضع دولت دهم را به انتقاد گرفت و هتاكي‌هاي فراواني را نثار شخص رييس جمهور قانوني مردم ايران كرد.

وي در مصاحبه ديگر با همان شبكه كشور بريتانيا اين بار نه رييس جمهور بلكه مستقيما حضرت امام خميني(ره) را در تير رس سخنان نسنجيده خود قرار داد و از اين كه صدايش بر تصاوير پياده شدن امام راحل از هواپيما در سال ۱۳۵۷ از تلويزيون پخش مي‌شود به شدت انتقاد و اعلام كرد كه من اين آهنگ را براي ايشان نخوانده‎ام!

به گزارش عصرامروز، شاید یکی از مهم ترین اقداماتی که شجریان در راستای سیاست های دول غربی انجام داد، خواندن تصنیفی بود به نام "زبان آتش"؛ تصنیفی که سکانس آخر مستند بی بی سی فارسی در خصوص وی نیز به آن اشاره دارد و با پخش این تصنیف مستند بی بی سی به پایان می رسد.

در حقیقت می توان گفت شجریان طی ۳ سال گذشته بارها وطن دوستی خود را به رخ همگان کشیده است! چه آنکه دست در دست سیاستمداران انگلیسی، کمک شایانی به پیشبرد اهداف آنها برای ایجاد اغتشاش و درگیری در کشور کرد.