۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۷

انتقادکوچک‌زاده ازمصوبه‌کمیسیون‌شوراها

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از مصوبه اخیر کمیسیون شوراها درخصوص شرایط جدید کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و همچنین تعیین هیات 11 نفره سیاست‌گذاری انتخابات، هدف از این اقدامات را کمرنگ کردن نقش شورای نگهبان توصیف کرد.
کد خبر : ۸۴۹۸۲

به گزارش صراط ، مهدی کوچک‌زاده با اشاره به پیش‌بینی تایید 100 نماینده فعلی و ادوار مجلس برای اثبات رجل سیاسی بودن کاندیداها اظهار کرد: در حال حاضر تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان صورت می‌گیرد که کیفیت و ماهیت خاص تعریف شده در قانون اساسی را دارد. این شورا به معنای واقعی دارای صلاحیت است یعنی عده‌ای فقیه و حقوقدان در این شورا مشغول هستند که اصالتا صلاحیت‌هایی دارند. این در حالی است که ممکن است نه تنها 100 نماینده مجلس بلکه 300 نماینده مجلس هم دارای حداقل صلاحیت نباشند.

وی افزود: می‌توانید ملاحظه کنید که از دوره اول مجلس تا به امروز چند نماینده بوده‌اند که در مقابل نظام ایستاده و یا به خارج از کشور فرار کرده‌اند و ضد انقلاب هستند. اگر کسی توانست 100 امضا از این‌ها بگیرد، آیا به این معناست که برای ریاست جمهوری صلاحیت دارد؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معلوم است کسانی که چنین پیشنهادی داده‌اند یا به حرفی که می‌زنند توجه نداشته‌اند و یا اینکه تمایل ندارند صلاحیت نامزدهای انتخابات توسط یک مرجع واقعا باصلاحیت تایید شود. شاید آن‌ها ناراحت هستند از اینکه شورای نگهبان که دارای یک سری ویژگی‌هاست کار تایید صلاحیت را بر عهده دارد.

این نماینده اصول‌گرای مجلس مصوبه اخیر کمیسیون شوراها را ناپخته دانست و افزود: به نظر می‌رسد این کار تقلید از برخی کشورهای غربی است و ان‌شاءالله که ندانسته و در اثر غفلت چنین پیشنهادی داده شده است.

کوچک‌زاده با اشاره به پیش‌بینی هیات 11 نفره جهت هماهنگی قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری انتخابات در مصوبه کمیسیون شوراها یادآور شد: این هم حرف جدیدی است. انتخابات یک مجری دارد که وزارت کشور است و از ابتدا تا کنون این گونه بوده است. نتایج انتخابات نیز نشان داده که مجریان نه به دنبال این بوده‌اند و نه تمایلی به دخالت در نتیجه انتخابات داشته‌اند. ناظر انتخابات نیز شورای نگهبان است که صلاحیت و اصالت لازم را دارد.

وی با تاکید بر اینکه صرف اشغال یک پست ایجاد صلاحیت نمی‌کند، اضافه کرد: صرف نماینده بودن، وزیر بودن و یا حتی رییس جمهور بودن نیز صلاحیتی برای فرد ایجاد نمی‌کند مگر ما رییس جمهور نداشته‌ایم که به خارج از کشور فرار کرده است؟

نماینده مردم تهران در مجلس هیات 11 نفره پیش‌بینی شده در مصوبه کمیسیون شوراها را نادرست دانست و گفت: به نظر من هدف اصلی مصوبات این طرح کمرنگ کردن نقش شورای نگهبان و بها دادن به همان پیشنهادی که عده‌ای در فتنه آن را مطرح کرده بودند. اگر هم آقایان عمدا به دنبال این نبوده باشند، نتیجه‌اش همین است.

کوچک‌زاده در پایان تاکید کرد که مصوبه کمیسیون شوراها مناسب نیست و برخی بندهای آن خلاف قانون اساسی است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۱
۲
۰
نمی دانم چرا ایشان با هر نکته و نظری که اندکی رنگ و بوی دموکراتیک دارد اساسا مخالف هستند؟