۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹

نمایشگاه خودرو با طعم گاز اشک آور

اگرچه نمايشگاه خودروي پاريس 2012 به روزهاي پاياني خود نزديك مي‌شود، اما به نظر مي‌رسد تحركات معترضان به وضعيت اقتصادي جلوي در ورودي نمايشگاه تازه در حال گرم شدن است.
کد خبر : ۸۲۸۷۵
به گزارش صراط، معترضان در جلوي اكسپوي پورت ورسايلز، محل برپايي نمايشگاه خودروي پاريس 2012 خطي را تشكيل داده و به دور جديد سياستهاي رياضت اقتصادي اعتراض مي‌كنند.

گروه بزرگي شامل حدود هزار نفر كه شامل بسياري از كارگران پژوسيتروئن نيز مي‌شوند در اين حركت اعتراضي حضور دارند. اين كارگران پژو همان كارگراني هستند كه بزرگترين خودروساز فرانسه اخيرا از برنامه خود براي اخراج آنها خبر داد. كارگراني از ساير كارخانه‌هاي صنعتي فرانسه نيز در اين حركت اعتراضي حضور دارند.

نرخ بيكاري در فرانسه از مرز 10 درصد فراتر رفته است و بسياري از فرانسوي‌ها در سايه ترس ناشي از بيشتر شدن فشارهاي اقتصادي زندگي مي‌كنند.

به گزارش اتوبلاگ، در همين حال امروز به دنبال تشديد اعتراضات پليس مستقر در جلوي نمايشگاه به پرتاب گاز اشك آور به سمت معترضان اقدام كرد.

پيشتر نيز تعدادي از معترضان به سياستهاي اقتصادي دولت فرانسه وارد يكي از سالنهاي نمايشگاه خودروي پاريس شده و به رنگ كردن برخي خودروها اقدام كرده بودند.
منبع: ایسنا