۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۹

واکنش روانبخش به سخنان اخیر هاشمی

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سخنان اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفت: هاشمی با تشکیک در سلامت انتخابات مسئولیت‌های خود را نیز زیر سئوال ‌برد.
کد خبر : ۷۸۷۴۳
به گزارش صراط ، قاسم روانبخش ، با اشاره به سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی در دیدار با تعدادی از دانشجویان گفت: آقای هاشمی در این دیدار به موضوع سلامت و ضرورت شفافیت در انتخابات اشاره کرده ولی به طور‌ مستقیم از انتخابات خاصی صحبت نداشت.

روانبخش ادامه داد: خود آقای هاشمی چندین بار به عنوان نماینده مجلس و همچنین رئیس جمهور از طریق برگزاری انتخابات به شیوه‌ فعلی از سوی مردم رای گرفت که در نهایت این صحبت‌های او به معنای زیر سؤال رفتن انتخاب و مسئولیت‌های خودش نیز است.

وی با اشاره به انتخابات‌های پیش رو اظهار داشت: باید بررسی شود هدف هاشمی از بیان چنین اظهاراتی چیست و آیا وی به دنبال تکرار خاطره فتنه سال 88 و نامه‌نگاری به مقام معظم رهبری است یا خیر.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود با اشاره به مراسم سخنرانی هاشمی رفسنجانی در سال 85 ادامه داد: رئیس مجمع تشخیص مصلحت در این دیدار درباره ضرورت سعه‌صدر در برخورد با دانشجویان صحبت کرده که این ادعا بیشتر در جهت حمایت از افرادی‌است که با وی همفکر و موافق‌ هستند.

وی ادامه داد: چرا آقای هاشمی که امروز بر سعه صدر تاکید دارند در سال 85 وقتی طلبه‌ها از وی سوال داشتند آنگونه برخورد مثبتی نداشت.

روانبخش در پایان تاکید کرد: بسیاری از طلبه‌های آن جلسه در حال حاضر به محکومیت‌هایی همچون تبعید، زندان و شلاق محکوم شدند و هیچ سعه صدری از سوی آقای هاشمی ندیدند.

بنابراین گزارش در سال 1385 عده‌ای از طلاب در مراسم سخنرانی هاشمی رفسنجانی در قم خواستار پاسخ‌گویی وی به برخی سئوالات از جمله مسائل اقتصادی بودند که پس از دستگیری، آنها با محکومیت‌های سنگین قضایی روبه رو شدند.
نظرات بینندگان
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
۴
۲
درود برهاشمی
یه نفر
|
Iran (Islamic Republic of)
منظورش سید مهدی هاشمی است وگرنه رفسجانی درود و بدرود ندارد .
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
دورد بر اميركبير زمان.