۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹

اکران فیلم توقیف شده!

فیلم سینمایی «گزارش یك جشن» به كارگردانی ابراهیم حاتمی كیا پس از انجام برخی اصلاحات بزوی اكران می شود.
کد خبر : ۷۳۶۵۸
به گزارش صراط ، یك مقام آگاه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با ایرنا با اشاره به خریداری حق مالكیت فیلم «گزارش یك جشن» از محمد پیرهادی تهیه كننده این اثر سینمایی، افزود: بخش عمده ای از بودجه این اثر سینمایی از طریق دریافت وام از بنیاد سینمایی فارابی تامین شده است.

وی گفت: خرید مالكیت این اثر سینمایی در حقیقت به این معنا نیست كه هزینه هنگفتی برای خرید این اثر پرداخت شده، بلكه با توجه به دغدغه های تهیه كننده فیلم، در نهایت مقرر شد بخش سرمایه گذاری شده از سوی وی پرداخت و در عین حال وام های اخذ شده از بنیاد سینمایی فارابی نیز توسط مدیریت سینما پرداخت شود.

این مقام مسوول در پاسخ به این پرسش مبنی بر آنكه خرید این اثر سینمایی به منظور آرشیو كردن فیلم بوده، یادآور شد: تلاش بر این است كه پس از انجام اصلاحات لازم، فیلم «گزارش یك جشن» را اكران كنیم و به هیچ عنوان قصد آرشیو كردن این اثر سینمایی را نداریم.

وی گفت: اصلاحات این اثر سینمایی زیاد بود و سازندگان آن حاضر نبودند این اصلاحات را انجام دهند، از این رو مالكیت این اثر خریداری شد تا اصلاحات مورد نظر انجام شده و این فیلم به اكران برسد.

این مقام آگاه ادامه داد: تعجب نكنید اگر فیلم «گزارش یك جشن» در چند هفته آتی به اكران رسید، زیرا اساسا این اثر پس از انجام اصلاحات برای اكران، مانعی پیش رو نخواهد داشت.

وی تاكید كرد: بخش پایانی این اثر سینمایی اساسا در فیلمنامه ارائه شده به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود نداشته است و در عین حال حذف این بخش، ضربه ای به فیلم نمی زند.

این مقام مسوول ابراز امیدواری كرد با انجام اصلاحات مورد نظر، فیلم سینمایی «گزارش یك جشن» بزودی اكران شود.

وی همچنین ادامه روند خرید فیلم های منع نمایش را رد كرد و گفت تصمیمی برای خرید فیلم هایی همچون «خیابان های آرام» و آثاری از این دست وجود ندارد.

فیلم سینمایی «گزارش یك جشن» در بیست ونهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش درآمد.

این اثر سینمایی مضمونی اجتماعی دارد و مریلا زارعی، رویا تیموریان، رضا كیانیان، داریوش ارجمند و بهروز شعیبی از جمله بازیگران آن هستند.
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند