۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸

مدارس شاهد هوشمند می‌شود

مدیر کل دفتر شاهد و ایثارگری وزارت آموزش و پرورش از هوشمند سازی پنج هزار و 13 کلاس درس مدارس شاهد خبر داد و گفت: با برنامه ریزیهای صورت گرفته تمامی مدارس شاهد و محتوای کتابهای درسی آنها بزودی هوشمندسازی می شود.
کد خبر : ۷۳۰۵۶
به گزارش صراط ، مریم خلیلوند در گفتگو با مهر افزود: اکثر مدارس شاهد شهر تهران هوشمند سازی شده و این مدارس الگویی برای هوشمندسازی مدارس کل کشور هستند.

وی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد به اتمام رسیده است، افزود: در سال تحصیلی گذشته 290 هزار دانش آموز در مدارس شاهد اقدام به ثبت نام کرده بودند که امسال تعداد دانش آموزان شاهد به بیش از 480 هزار نفر رسیده است.

خلیلوند درباره کمبود مدارس شاهد در شهر تهران توضیح داد: مدارس شاهد شهر تهران با توجه به انبوه جمعیت متمرکز در پایتخت نسبت به سایر استانها کم است و به همین دلیل 15 مدرسه برای سال تحصیلی جدید به عنوان مدارس شاهد راه اندازی شده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون 97 مدرسه شاهد راه اندازی شده بود، درباره روند ثبت نام دانش آموزان شاهد گفت: در استانهایی که جمعیت شاهد زیادی نباشد، دانش آموزان براساس اولویت ایثارگری امتیازبندی و سپس ثبت نام می شوند اما در استانهایی همچون خوزستان که جمعیت ایثارگر انبوه است، برای دانش آموزان شاهد آزمون برگزار می شود.

به گفته خلیلوند، دانش آموزان مدارس شاهد را فرزندان ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و برخی نخبگان تشکیل می دهند.

وی درباره ثبت نام دانش آموزان غیر از فرزندان شاهد توضیح داد: در مدارسی که ظرفیت خالی باشد، قاریان و فرزندان فرهنگی ثبت نام می شوند، این در شرایطی است که هیچ فرزند شهید و یا جانباز در نوبت ثبت نام نباشد. ضمن آنکه هزینه فرزندان فرهنگیان از سوی آموزش و پرورش پرداخت می شود.

داشتن کارت جانبازی برای ثبت نام الزامی است

مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره شرایط دشوار ثبت نام فرزندان جانبازان و رزمندگان نیز گفت: فرزندان جانبازان و رزمندگان برای ثبت نام در مدارس شاهد نیازی به نامه از طرف بنیاد شهید ندارند و تنها با نشان دادن کارت جانبازی و نامه ایثارگری از سوی نیروهای مسلح ثبت نام می شوند.