۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸

سکوت در پرونده قتل شوهرخواهر رحمان

در حالی یک هفته از قتل یکی از نزدیکان رئیس جمهور تاجیکستان می‌گذرد که تاکنون مقامات رسمی هیچ واکنشی نسبت به این حادثه نداشته‌اند.
کد خبر : ۶۸۸۰۵

به گزارش جهان به نقل از فارس در آسیای مرکزی، در حالی که از حادثه قتل "خال مومن صفراف"، یکی از نزدیکان رئیس جمهور تاجیکستان یک هفته‌ای می‌گذرد، این واقعه سروصدای زیادی را در جامعه تاجیک ایجاد کرده است.

 
اما برخلاف جامعه تاجیکستان، مقامات رسمی تاکنون هیچ واکنشی نسبت به این حادثه نداشته بگونه‌ای که این سکوت آنان بر دامنه شایعات افزوده است.

 
طی چند روز گذشته داغ ترین شایعاتی که در این خصوص وجود داشته است، اختلافات مالی و نزاع برسر مسائل تجاری بوده است.

 
طی این روزها تنها اظهار نظر رسمی را دادستان کل تاجیکستان داشته است که گفته، تحقیقات درباره چگونگی مرگ صفراف همچنان ادامه دارد و اگر خبری و یا سرنرخی از این جنایت بدست آوردیم به اطلاع خواهیم رساند.

 
این در حالی است که رسانه های تاجیک نیز پس از پرداختن به خبر قتل وی، هیچ واکنشی نسبت به چرایی این حادثه نداشته‌‌اند.

 
همه این ابهامات برای خبرگزاری‌ها و جامعه تاجیکستان شایعاتی را ایجاد کرده که می‌گویند مرگ صفراف سیاسی است یا در ارتباط با کار وی بوده است، نقاط ابهام در رابطه با این حادثه زیاد است ولی مقامات می‌گویند که بررسی و تحقیقات ادامه داشته و از گفتن هرگونه اطلاعاتی در این زمینه خودداری می‌کنند.

 
در روز 25 خرداد (14 ژوئن) خال مومن صفراوف در هنگام بازگشت به منزل مورد اصابت شلیک گلوله قرار گرفت و در دم جان سپرد.

 
صفراف که در پنجاه و هفتمین سال عمر خود کشته شد از 3 سال پیش به سمت ریاست جنگل که یک نهاد وابسته به کمیته حفظ محیط زیست دولت تاجیکستان است، مشغول به کار بوده است.