۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶

شبکه امنیتی توانا دنبال چیست؟

این سایت تحت عنوان دانشکده مجازی در سال ۲۰۱۰ و پس از فتنه ۸۸ در ایران توسط برخی عوامل اپوزیسیون راه اندازی شده است.
کد خبر : ۶۸۰۴۵
به گزارش صراط به نقل از ندای انقلاب، توانا، فضای آموزشی الکترونیکی به زبان‌های انگلیسی و فارسی برای فعالان مدنی ایرانی است."

این جمله ای است که در قسمت معرفی سایت توانا آمده است.

این سایت تحت عنوان دانشکده مجازی در سال ۲۰۱۰ و پس از فتنه ۸۸ در ایران توسط برخی عوامل اپوزیسیون راه اندازی شده است تا از طریق برخی آموزشهای خاص ، موسوم به آموزشهای مدنی ضمن شبکه سازی و حرکت در راستای جنگ نرم دشمن آموزشهای براندازی و انقلابهای مخملی را نیز به کاربران می دهد.

این دانشکده مجازی اخیرا سر فصلی را تحت عنوان "امنیت سایبری برای فعالان سیاسی و اجتماعی" را برای کاربران تعریف کرده که آموزش آن را نیما راشدان ضدانقلاب فراری و از افراد نزدیک به سعید حجاریان در زمانی که در ایران بود بعهده دارد. او معتقد است که Web ۳.۰ بیشترین فرصت را در اختیار فعالان سیاسی در ایران قرار می‌‌دهد.

در معرفی این سرفصل آمده است:" این دوره آموزشی‌ به شما کمک می‌‌کند تا امنیت خود و همکارانتان را در اینترنت حفظ کنید. در این دوره خود آموز فعالان ایرانی اطلاعات خود را در خصوص امنیت سایبری به اشتراک می‌‌گذارند. در این کلاس، نیما راشدان، این موضوعات را مورد بررسی‌ قرار می‌‌دهد: مهندسی‌ اجتماعی، بدفزار، نرم‌افزار ضدّ ویروس، فیلترینگ در ایران و راه‌های دور زدن سانسور در اینترنت".

شبکه امنیتی-آموزشی-رسانه ای توانا که مشخصا با هدایت سرویس امنیتی آمریکا اداره می شود از افرادی نظیر؛مجید محمدی(ضدانقلاب فراری)،ابراهیم نبوی(طنز نویس و ضدانقلاب فراری)،محمدرضا نیکفر(ضدانقلاب مقیم آلمان)،نیما راشدان(ضدانقلاب فراری)، نانسی پیرسن (مدیر بخش تاکتیک‌های نوین حقوق بشر در مرکز قربانیان شکنجه)، کتلین شیفِر(استاد دانشگاه دانشگاه جورج واشینگتن) تشکیل شده است. همچنین اکبر عطری(عضو فرای دفتر تحکیم وحدت)،لیلا عطیه و مریم معمار صادقی(بنیانگذار و از مدیران سایت توانا) نیز از گردانندگان این آموزشکده مجازی می باشند.

"توانا" منابع مالی خود را از دفتر دمکراسی، حقوق بشر و نیروی کار در وزارت خارجه‌ آمریکا ، بنیاد ملی‌ برای دموکراسی، آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده آمریکا، وزارت امور خارجه هلند و گوگل دریافت می کند.