۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹

پیشنهاد آیت‌الله حائری برای حل بیکاری

آیت‌الله حائری استاد اخلاق دولت پیشنهاد داده بود به افراد بیکار بولدوزر بدهند تا همین طوری خراب کنند و بسازند اما بیکار نباشند.
کد خبر : ۶۷۱۷۹

به گزارش صراط به نقل از مهر، محمدرضا رحیمی که صبح امروز در آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی و تجلیل از هنرمندان این عرصه  در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی تهران سخن می‌گفت، اظهار داشت: هر وقت بخواهیم از عظمت ایران یاد کنیم از فرهنگ و تمدن و هنر ایرانی سخن می‌گوییم اما باید برای پاسداشت این فرهنگ و تمدن و هنر گام عملی برداریم.

معاون اول رئیس جمهور گفت:‌ایران از کشورهای صاحب تمدن در دنیاست و کشور ما و مصر و یونان از سابقه تاریخی و فرهنگ تمدن‌ساز برخوردارند و حتی دشمنان هم به عظمت فرهنگ و تمدن ایرانی اقرار و  اعتراف دارند.

رحیمی افزود: تمدن زاییده فرهنگی است که قرن‌ها در میان ملت بزرگ ایران به وجود آمده، صیقل خورده، نهادینه شده و تمدن سازی کرده و فرهنگی بودن و تمدن سازی ایران و ایرانی جای تردیدی نیست و تاریخ کهن ما نشان می دهد که ایرانیان هوشمند بوده و در مغزشان توسعه رخ داده است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: اگر در تخت جمشید به دقت محاسبه کنند یا در لبنان و در منطقه بعلبک بررسی کنند که چگونه از قطعات سنگ نماد فرهنگ ایجاد شده، متوجه برخورداری ملت ایران از دانش و فکر و اندیشه می‌شویم.

رحیمی با بیان اینکه تاریخ ایران سراسر افتخار است، به عنوان نمونه به معماری ایرانی اشاره کرد که موجب افتخار و سربلندی ملت ایران شده و امروز در بسیاری از کشورها رد پایی از هنر معماری بی‌نظیر ایرانی دیده می‌شود و از مشاهده آنها لذت می‌برند.

معاون اول رئیس جمهوردر بخش دیگی از سخنانش با اشاره به افزایش صادرات غیرنفتی کشور و مساعد خواندن وضعیت اقتصادی مردم در عین حال صنایع دستی را نیازمند تلاش و کوشش برای رسیدن به نقطه مطلوب دانست و گفت:‌ بید بپذیریم که گنج با رنج به دست می‌آید و امرار معاش آسان نیست.

رحیمی از عزم دولت برای ایجاد کارگروهی مخصوص اشتغال در صنایع دستی با دبیری سید حسن موسوی رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کشور خبر داد و از اینکه محصولات ایرانی با یک گردش با برخی کشورها به کشور وارد شده و به قیمت گزاف در بازارهای ایران به فروش می‌رسند انتقاد کرد.

وی ادامه داد: وقتی ایران بود و بسیاری از صنایع از جمله صنعت نساجی داشت خیلی از کشورها نبودند و همین آمریکای جهانخوار که امروز به کشورهای دیگر دست اندازی می‌کند و همین مساله باعث انحطاطش می‌شود وجود نداشت و یا انگلیس که فقط یک جزیره و آب و هوای پیوسته بارانی و مابقی آن فتنه و استعمار است که البته آفتاب آن نیز غروب کرده، هویتی ندارد.

رحیمی افزود: اگر بتوانیم از صادرات غیرنفتی درآمدزایی کنیم نیازی هم نداریم که به دیگران نفت بفروشیم و منت هم بگذارند و ما را تحریم هم بکنند کسانی که با سلاح‌های کشتار جمعی می‌توانند دنیا را ویران کنند اما حاضر نیستند 20 درصد غنی سازی در کشور ما را تحمل کنند.

رحیمی ادامه داد: در سال 89 استانداران در نشستی مزایای استانهای خود را اعلام کردند و درباره فرصت‌ها و میزان اشتغالزایی در هر استان بحث شد و حدود ایجاد شغل در هر استان مشخص گردید که در نهایت مقرر شد یک میلیون و هزار شغل ایجاد شود اما با همت عزیزان بیش از سقف تعهد ایجاد شغل شد.

وی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم از فرهنگ و تمدن خود حراست کنیم و روی پای خود بیایستیم باید قوی شویم و برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم، اضافه کرد:  الان هم می‌توان با برنامه ریزی دقیق با 5 میلیون تومان اشتغالزایی کرد اما این نیازمند آن است که هر استان برنامه خود را ارایه دهد.

رحیمی با بیان اینکه شر از بیکاری بهتر است و بیکاری هزاران معضل همچون شرارت در پی می‌آورد، گفت: آیت‌الله حائری شیرازی یک بار گفته بود به افراد بیکار بولدوزر بدهید تا همین طور خراب کنند و بسازند اما بیکار نباشند.

معاون اول رئیس جمهور با ابراز تاسف از نابود شدن چای و ابریشم گیلان نسبت به نابود شدن صنایع دستی بر اثر بی‌توجهی و اهمال هشدار داد و گفت: دو سال است که تلاش  می‌کنیم دستان پلیدی که چای مرغوب ما را به سوی نابودی برد شناسایی و برخورد کنیم که خوشبختانه نتایج خوبی در پی داشته است.

رحیمی افزود: در حال حاضر مردم ما چای نمی‌‌خورند بلکه مرکب چای می ‌خورند و خانم‌ها حوصله ندارند بگذارند چای خوب دم بکشد و چای خوب بخورند و دولت هم چای آشغال می‌خرد و انبار می‌کند که بعد از مدتی تبدیل به پهن می‌شود و باید آن را دور ریخت.

وی اضافه کرد: قالی ایرانی هم بیش از 600 میلیون دلار صادر نمی‌شود و چینی‌ها با تقلید فرش ایرانی بازار ما را خراب کردند در حالی که فرش ایرانی رقیب و نظیر ندارد و ما باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

رحیمی در پایان گفت: ایران نماد فرهنگ و تمدن است و ایرانیان همه هنرمندند و همه جاهای دیگر به نحوی از انحاء بی هنرند و باید در مهد تمدن و هنر قدر و هنر و به خصوص صنایع دستی را بدانید.

پیش از سخنان معاون اول رئیس جمهور، سید حسن موسوی رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری به ایرادسخن پرداخت و محمدحسن صالحی مرام معاون صنایع دستی وی گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه متبوعش ارایه کرد و از 31 تن از هنرمندان کشورمان تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از تابلوی 95 هزار قطعه‌ای منبت- معرق بین‌الحرمین که توسط گروه هنری آریانگار با مدیریت استاد میبدی و در ابعاد 3در 5 متر  خلق شد و شامل تصویری از بین‌ الحرمین و زیارت عاشورا و اسامی شهدای کربلاست رونمایی شد.

نظرات بینندگان
مزدک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
۵
۲
به افراد بیکار بولدوزر بدهید تا همین طور خراب کنند و بسازند اما بیکار نباشند.!!!!!!
آخره علم اقتصاده!!!!!
خدایا به خودت پناه میبریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
عزيز من « در مثل ، جاي مناقشه نیست »
منظور ايشون رو متوجه نشدي ؟
پس اين مطلب رو بخون :
"روزی پیامبر(صلی الله علیه و آله) در راه خود جوانی را مشاهده کردند که بیکار نشسته بود،جوان به پیامبر(صلی الله علیه و آله) سلام کرد، پیامبر(صلی الله علیه و آله) سلام او را پاسخ ندادند، وقتی بر می گشتند جوان دوباره سلام کرد و پیامبر(صلی الله علیه و آله)جواب سلام او را دادند و بسیار او را تحویل گرفتند اصحاب از پیامبر سؤال کردند موقع رفتن شما این جوان را تحویل نگرفتید امّا در برگشت او را تحویل گرفتید دلیل این کار شما چه بود؟ پیامبر(صلی الله علیه و آله)فرمودند در موقع رفتن این جوان بیکار بود اما در موقع برگشتن این جوان مشغول خط کشیدن بر روی زمین بود و بیکار نبود"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
به افراد بیکار 1000 متر زمین بدهید تا در تولید مرکبات به کمک کشاورزان بشتابند تا بلکه قیمتها نزول یابد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
۱
۰
هر انسانی توانایی و قابلیت هایی دارد که اگر محلی برای استفاده آن نداشته باشد به صورت ناخواسته به سمت مسیر های نا مطلوب میل پیدا می کند. این بیان آقای حائری در مورد رفع مشکل اشتغال جامعه نبوده است. ایشان از دیدگاه اخلاقی بیکار بودن و نداشتن فعالیت های روزانه را تحلیل کرده، و بر اساس آن این مطلب را بیان کرده اند. مشغول بودن به یک کار بیهوده و بدون خاصیت هزینه اش برای جامعه از تزریق آن در مسیر های انحرافی بسیار بسیار کمتر خواهد بود و البته این موضوع ارتباطی با ایجاد اشتغال مفید و سازنده ندارد.
سعی کنید در انتخاب تیتر های بیشتر دقت کنید