۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴

کنایه حسام الدین آشنا به رئیسی در خصوص سند ۲۰۳۰؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی چیزی را تصویب نکرده بود که لغو کند!

مشاور حسن روحانی در دولت سابق، به سخنان اخیر ابراهیم رئیسی درباره سند ۲۰۳۰ واکنش نشان داد.
کد خبر : ۶۵۷۵۳۱

به گزارش صراط به نقل از خبرآنلاین، روز گذشته سید ابراهیم رئیسی، در حاشیه سفر استانی به قم و در جمع طلاب و استادان حوزوی در مدرسه فیضیه، گفت: در ابتدای دولت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، لغو سند ۲۰۳۰ تصویب شده بود اما همراه ۲۷ سند دیگر امضا نشده بود. هنگامی که دولت آغاز به کار کرد ۲۸ سند مصوب بود اما ابلاغ نشده بود، یکی از اسنادی که در ابتدای دولت لغو کردم لغو سند ۲۰۳۰ بود.

حال حسام الدین آشنا، عضو کابینه دوازدهم، در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس، به این سخنان رئیسی، واکنش نشان داده و نوشته است:

 

رئیس‌جمهور:
یکی از اسنادی که در ابتدای دولت امضا کردم، لغو سند ۲۰۳۰ بود.
توضیح :
«شعاف» چیزی تصویب نکرده بود که لغوکند.
هیات وزیران در تاریخ ۱۳۹۵/۶/۲۵ مصوبه ۷۶۴۰۳ را برای تشکیل کارگروه ملی آموزش ۲۰۳۰ با هدف تهیه «برنامه اجرایی و نظارتی» در سطوح ملی و استانی تصویب نمود.

بر اساس بند ۲ مصوبه هیات وزیران، کارگروه مزبور این وظیفه را می‌بایست همسو با اهداف «برنامه‌های توسعه کشور»، «اسناد راهبری توسعه»، «نقشه جامع علمی کشور» و «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» انجام دهد.

کمیسیون ملی یونسکو درپی نهایی شدن«چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰»، و با همکاری متخصصین ارشد آموزش در کشور، اقدام به تدوین پیش‌نویس اول«چارچوب اقدام ملی آموزش ۲۰۳۰» مبتنی بر اسناد بالادستی و منطبق با معیارها و ارزش‌های شریعت اسلامی نمود و این پیش‌نویس در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۵ رونمایی شد.

اجرایی شدن برنامه مزبور در دستگاه‌های دولتی، یک هفته قبل از فرمایشات مورخ ۱۳۹۶/۲/۱۷ مقام معظم رهبری، بر اساس بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور در تاریخ ۱۳۹۶/۲/۱۰ متوقف و بر اساس مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۱۳۹۶/۴/۱۸ تصویب‌نامه ۷۶۴۰۳ از زمان تصویب لغو شد

رئیس‌جمهور در جلسه ۷۹۲ مورخ ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ تاکید کرده است:«اسنادی که قرار است درسطح بین‌الملل مطرح باشندباید با دیدگاه جمهوری اسلامی ایران و اسناد ملی مغایرت نداشته باشندو لازم است این موضوع در دستور کارشورا قرار گرفته و ابعاد موضوع برای تصمیم‌گیری‌های لازم مورد بررسی قرار گیرد.»

ولی به دلایلی خارج از اختیار رئیس شورا، این بحث تا قبل از سخنان مقام معظم رهبری، در جلسه شورا مطرح نشده است و متن پیشنهادی نیز از آن رو که ناظر به یک مصوبه از پیش ابطال‌شده هیات وزیران بود، هم از نظر حقوقی اشکال داشت و هم از نظر تحصیلِ‌حاصل بودن واجد نفعی نبود.

کنایه حسام الدین آشنا به رئیسی در خصوص سند ۲۰۳۰؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی چیزی را تصویب نکرده بود که لغو کند!

۲۷۲۱۹

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم